Baby slaapt nacht door, maar........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Baby slaapt nacht door, maar........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 13:16

Wel het verkeerde gedeelte van de nacht Huilen
Mijn ruim 8 weken oude dochtertje slaapt sinds een paar dagen keurig 8 uurtjes per nacht. Maar wel van 7uur 's avonds tot 3 uur 's nachts. Hoewel het lekker is voor papa die tv kan kijken als ik aan het rijden ben, vind ik het jammer dat ik mijn slaap toch moet onderbreken voor de voeding heeeeel erg vroeg in de ochtend. Daarna gaat ze na een kwartiertje spelen gewoon weer liggen snurken, maar mijn nacht is gebroken. Emma is een schat van een baby, heel de dag rustig en tevreden. Ze slaapt overdag tussen de voedingen een uurtje of twee, en kan zichzelf prima vermaken in de box of met papa en mama. Ze slaapt trouwens op haar eigen kamertje en ze slaapt zelfstandig in nadat ze even naar haar knuffies heeft gekeken en haar tingelschaap ( met zo'n muziekje ) afgelopen is. Een echte droombaby dus Haha!
Dus moet ik gewoon zielsgelukkig zijn dat ze uberhaupt slaapt en niet zo zeuren Bloos of zou ik haar ritme wat kunnen bijsturen? Ik heb zelf geprobeerd om haar om 11 uur wakker te maken ( ze krijgt ongeveer om de vier uur voeding ) maar tegen de tijd dat ik haar aan de borst heb, is ze al weer als een blok in slaap gevallen, als ze uberhaupt al wakker wordt ( ze slaapt zelfs door het verschonen heen ).

TiaraBungy

Re: Baby slaapt nacht door, maar........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:00

ah.. wel een lief babytje zag ik in je profiel Haha!
ondanks dat alles (slapen enzo Tong uitsteken) toch nog veel geluk met z'n 3en Haha! Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:11

Mijn eerste sliep helemaal niet door in het begin, dat was om middernacht voeden en dan dan om 5 uur 's ochtends weer... het beste is om zelf gewoon weer te gaan slapen, leg de baby zo dicht mogelijk bij je bed zodat je niet helemaal op hoeft te staan. Ik had eerst ook mijn eerste in zijn eigen kamertje en iedere keer opstaan brak me echt op. De tweede heb ik in een wiegje naast het bed gehad en dat was echt zoveel beter. Dan heb ik het over de eerste 4 maanden. Met een paar maanden kun je haar straks 's avonds wat verdikte formule/borstvoeding met speciale pap. Wellicht kun je wel proberen om de voeding van 7 uur naar 8 uur te verplaatsen in tussen pozen, steeds een kwartiertje later over de loop van een week.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:17

Volgens mij heb jij een heel voorbeeldige baby. Dat ze op 8 weken 8 uur doorslaapt, daar kunnen de meeste ouders inderdaad alleen maar van dromen. Vervelend alleen dat haar nachtrust niet samenvalt met de jouwe.
Mijn ervaring is dat het ritme van een baby nog veel verandert in het eerste levensjaar. Dus in jouw plaats zou ik gewoon afwachten, over een paar weken slaapt ze misschien weer helemaal anders. Ik zou lekker genieten van de 8 uren rust, er misschien zelf ook eens vroeger in kruipen om wat uit te rusten en niet aan het ritme van je baby gaan liggen sleutelen. Maar ja, dat ben ik. Uiteindelijk zijn er geen patentoplossingen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:22

IK heb die van mij altijd nog om 23uur uit bed gehaald en een fles en met drie maanden een papfles gegeven, dan sliep hij altijd heerlijk door tot 8uur. Maar je moet geluk hebben met babys die de nacht goed door slapen. Een baby van acht weken is nog jong en die houden vaak het ritme van overdag vast. Het isvrij normaal dat een baby snachts wakker word.
Hoeveel flesjes geef je op een dag? Nog om de 3 a 4 uur? Ik gaf savonds tussen 7 en 8 en dan om 11 uur, en dan sochtends als hij wakker word

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:25

Ik had er toen voor getekend om om 19 uur mijn bed in te kunnen kruipen ipv middernacht tot 5 Knipoog Gelijktijdig een extra dutje overdag doen kan ook helemaal geen kwaad Knipoog Ik heb het eerste jaar alleen borstvoeding en mocht niet kolfen wegens al een overvloed aan melk, dus gaf voeding naar vraag Lachen

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:29

Probeer haar eens de laatste fles om 10 uur te geven.Dan heb je kans dat ze tot wat later doorslaapt dan tot 3 uur.Al zou het maar tot 5 uur zijn. 3 uur is echt zo'n verschrikkelijk tijdstip.Maar ik moet zeggen dat je mazzel hebt.Mijn ,inmiddels bijna 17 jarige ,dochter heeft het 9 weken volgehouden om om de 3 uur te komen en dan na iedere fles 1,5 wakker te blijven Pling Dan weet je dus echt niet meer welke dag en datum het is op het laatst .

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:32

Ja ik geef om de vier uur voeding. Ze kreeg idd om 11 uur ook altijd een voeding, maar daar wordt ze dus niet meer wakker voor. Totaal geef ik 5 voedingen per dag momenteel. Dat is voldoende volgens het consultatiebureau. Ze krijgt overdag de fles en ' avonds en 's ochtends de borst ( en 's nachts dus ook nu ).
Ik heb 's avonds nogal eens wat te doen ( eindelijk weer paardrijden!!! en mijn man nog even zien Haha! ). Als dat niet het geval is, kruip ik er idd ook gewoon heel vroeg in, dan kom ik wel aan mijn rust.
IK denk dat ik maar gewoon blij moet zijn dat ze zo rustig is. Ik vind het zelf vervelend om haar wakker te moeten maken, daar word ik persoonlijk ook erg cranky van Haha! Ik voed idd ook alleen op verzoek, zowel met de fles als met de borst.

@Orri: ze heeft tot vorige week bij ons op de kamer geslapen, maar ze maakt zoveel herrie in haar slaap ( serieus ), dat mijn man geen oog dicht deed. Gelukkig was ik al gewend aan zijn gesnurk, mij maakte het niks uit. Overigens maakte het voor mij niet zo veel uit of ik een deur verder moet of niet, ik slaap toch slecht in als ik eenmaal wakker ben.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:47

erleyne schreef:
Wel het verkeerde gedeelte van de nacht Huilen
Mijn ruim 8 weken oude dochtertje slaapt sinds een paar dagen keurig 8 uurtjes per nacht. Maar wel van 7uur 's avonds tot 3 uur 's nachts. Hoewel het lekker is voor papa die tv kan kijken als ik aan het rijden ben, vind ik het jammer dat ik mijn slaap toch moet onderbreken voor de voeding heeeeel erg vroeg in de ochtend. Daarna gaat ze na een kwartiertje spelen gewoon weer liggen snurken, maar mijn nacht is gebroken. Emma is een schat van een baby, heel de dag rustig en tevreden. Ze slaapt overdag tussen de voedingen een uurtje of twee, en kan zichzelf prima vermaken in de box of met papa en mama. Ze slaapt trouwens op haar eigen kamertje en ze slaapt zelfstandig in nadat ze even naar haar knuffies heeft gekeken en haar tingelschaap ( met zo'n muziekje ) afgelopen is. Een echte droombaby dus Haha!
Dus moet ik gewoon zielsgelukkig zijn dat ze uberhaupt slaapt en niet zo zeuren Bloos of zou ik haar ritme wat kunnen bijsturen? Ik heb zelf geprobeerd om haar om 11 uur wakker te maken ( ze krijgt ongeveer om de vier uur voeding ) maar tegen de tijd dat ik haar aan de borst heb, is ze al weer als een blok in slaap gevallen, als ze uberhaupt al wakker wordt ( ze slaapt zelfs door het verschonen heen ).

Als ik het goed begrijp krijgt ze de laatste voeding rond 19.00 uur; dan vind ik het niet zo vreemd dat ze om 3 uur wakker wordt. Misschien toch ook 's-avonds de fles, dan weet je zeker dat ze voldoende heeft gedronken en toch ook proberen of je de laatste voeding van 23.00 uur kunt geven. Ja,en anders ben ik bang dat je er een poosje uit moet om 3 uur Ach gut Je boft gewoon dat ze tot 3uur doorslaapt,zo'n jong babietje heeft nog niet zo'n vast ritme, dat komt nog.
Mijn zoon werd tot een jaar of 3 Sigaar iedere Gaaaap Rolleyes nacht wakker tussen 4 en 6 omdat hij rammelde van de honger.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:54

Even off topic:
Wat heeft jouw dochter een vreselijke wijze uitstraling.Ik denk dat jij je handjes nog wel eens vol kan gaan krijgen aan haar Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:56

misschien als je haar echt elke keer om 23 uur nog wakker maakt voor een voeding,
went ze uiteindelijk wel aan dat ritme.
slaapt ze overdag nog veel?
probeer een ritme te maken dat beter uitkomt, overdag misschien iets langer bezig houden (en daarmee wakker houden),
en als je haar om 23 uur een voeding geeft, geef dan de borst, mijn ervaring is dat ze half slapend nog wel kunnen drinken, en daarna weer verder slapen.

je zou ook iets met het uurverschil kunnen doen straks, de boel bijvoorbeeld 1 uur opschuiven nu, en dan straks met dat uur erbij, kom je uit op 5 uur 's morgens Lachen

voeden op aanvraag vind ik mooi, deed ik ook altijd, maakte me echt niet uit hoe vaak het was, en mijn ervaring is dat kinderen daar vertrouwen van krijgen en rust.
laten wachten daar ben ik niet voor met die jonkies.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:06

Ik had dit met Amy ook. Midden in de nacht wakker worden, maar toen zijn we ook toch nog stug door gegaan met om 23 uur de laatste fles geven..
Was wel moeilijk omdat ze ook steeds in slaap viel tijdens het drinken. Maar blijf door gaan, omdat regelmaat heel belangrijk is. Zo wennen ze er vanzelf aan. En straks slaapt ze gewoon na de laatste fles tot in de ochtend, kwestie van wennen Lachen

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:57

Mijn zoontje was 2 week oud en sliep van 23-9 Haha! nu is ie inmiddels 15 maand en tis nog steeds 1 grote slaapkop Haha!

idd misschien een goede tip om haar tussendoor nog te voeden rond een uur of 11, het vermindert het hongergevoel in de nacht en de kans is dan wel groter dat ze dan beter doorslaapt.
als ze om 7 uur wel moe is gewoon op bed doen en rond een uur of 11 weer een fles erin

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:13

Lotte is een weekje jonger dan Emma, maar slaapt ook al door (vanaf 2 weken al Gaaaap). Alleen wel de goede uren...
Ze krijgt 5 flessen: 07:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00 uur, maar ook echt op die tijden. (soms speling van een paar minuten Haha!). Misschien is het makkelijker voor haar om op vaste tijden te eten en dus een duidelijk nachtritme krijgt. Misschien kan je het drinken steeds een half uurtje rekken totdat je op goede tijden komt en daarna dat ritme vast houden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:17

Tja, ik zou ervoor getekend hebben... die 2 van mij waren allebei 8 maanden voor ze eens fatsoenlijk gingen slapen, en nu is de oudste bijna 5 en moeten we er weer regelmatig uit 's nachts want dan ligt er een monster onder het bed Clown Haha!
Ach, het is niet anders. Je kunt het proberen hoor, om haar steeds om 11 uur wakker te maken, maar je hebt best kans dat ze dan haar fles niet leegdrinkt en je weer zit met een kind dat ook niet meer van 19.00 tot 3.00 doorslaapt.
Wat is wijsheid... Succes ermee!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:03

FlairS schreef:
Wat heeft jouw dochter een vreselijke wijze uitstraling.Ik denk dat jij je handjes nog wel eens vol kan gaan krijgen aan haar Haha!

Het is idd een heel wijs kindje, en een onwijze drammer. Maar ja, dat was ik ook ( eeuhm, dat ben ik nog steeds ). Ze zal het me nog wel eens lastig maken, maar het is een heerlijk karaktertje Haha!

@Peachy: wat grappig dar ze maar een week verschillen! Lekker hoor, dat Lotte al zo doorslaapt!

Ik heb besloten dat ik er maar uit blijf gaan als ze het zelf aangeeft. Ik ben bang dat als ik ga rommelen, dat ze dan helemaal niet meer zo goed slaapt. Misschien verandert het vanzelf over een tijdje. Gelukkig hoef ik nog niet aan het werk, tegen de tijd kunnen we altijd nog eens kijken of we het een beetje veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:44

Ze doet het al super hoor! Mijn oudste heeft 18 maanden niet doorgeslapen, de jongste kwam tussen de drie en zes maanden elke twee uur voor een voeding. Komt vanzelf goed Knipoog

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:58

Goh... Merel slaapt pas sinds een paar maanden door.
Het is heel normaal dat kindertjes nog geen hele nacht slapen. Ze is pas 8 weken, dus ze heeft nog geen ritme. Persoonlijk zou ik ook kijken of ze rond jouw bedtijd nog een keer de borst wil.

Jammer dat je man niet kan slapen als ze bij jullie op de kamer slaapt.
Ik kan me nog zo goed herinneren dat Merel zo'n 2 keer per nacht kwam en dan lag ze al heerlijk naast me.
Hupsekee aan de borst en ik dommelde al weer in. Misschien is het een idee om je man te vragen haar te halen en weer weg te brengen? Of om haar toch bij jullie in bed te houden.
Ik weet dat ik veel beter sliep als wij het zo deden. Als ik haar zelf in bed moest leggen na het voeden, dan was ik klaarwakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:46

Ik heb aan dit forum ook wel veel gehad, je kunt kijken op leeftijd.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/

Altijd als ik wilde gaan sleutelen en me zat te bedenken hoe ik dat het beste aan kon pakken, kwam het opeens vanzelf goed. Bleek dat ik voor niets allerlei theorieen had bedacht, het leverde mij alleen maar extra stress op.

Je kunt om 23.00 uur voeden, als je haar wakker wilt maken, wij deden het wel. Vaak slapen ze na die voeding ook zo weer door.
Succes en wat heb je een prachtige meid, geniet er van voor je het weet trekken ze je de pannen al weer uit de kast!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:30

Met 8 weken gaf ik de kleine tussen 22 en 23 uur nog een flesje ,
op advies van het consultatie bureau gaf ik bij de laatste voeding
wat rijstebloem in de nutrilon, daar krijgen ze een verzadigd gevoel
van en dan hebben ze minder snel weer trek.

Op deze manier red je baby het waarschijnlijk wel om door te slapen.
(mijn baby sliep trouwens wel bij de laatste fles maar dan maakte we hem
wakker om te drinken, vaak dronk hij hem al slapend gewoon leeg).

Succes hoop dat je er iets aan hebt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 11:03

Bedankt voor de tips, maar mevrouw heeft besloten dat we het weer helemaal anders gaan doen Haha! Ze komt nu om een uur of 9 voor de laatste voeding, maar 's nachts nog steeds om 3 uur en slaapt daarna niet meer.
Ze heeft sinds een dag door dat ze geluidjes kan maken en doet dus ook niks anders meer. Vannacht was het vanaf een uur of 2/3 raak: roepen, kirren en met d'r tong klakken. Ze lag helemaal in een deuk, maar aangezien haar kamertje naast die van ons ligt, hebben wij geen oog dicht gedaan. Ik kan er gelukkig smakelijk om lachen, ik kruip er vanmiddag wel een uurtje in denk ik.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:08

Gelukkig wordt de klok dit weekend verzet: 3 uur wordt dan 4 uur. Dat begint er al beter op te lijken. (Niet vertellen tegen Emma!)

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:10

hahahaha nee hoor we zullen het niet verklappen Haha!

Vind het wel sneu voor je partner hoor, hij moet weer de hele dag aan de arbeid Huilen
Kan hij niet van die oordopjes kopen (ohropax of zo).
Dan heeft hij in iedergeval zijn nachtrust die hij nodig heeft om te kunnen werken.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:48

erleyne schreef:
Bedankt voor de tips, maar mevrouw heeft besloten dat we het weer helemaal anders gaan doen Haha! Ze komt nu om een uur of 9 voor de laatste voeding, maar 's nachts nog steeds om 3 uur en slaapt daarna niet meer.
Ze heeft sinds een dag door dat ze geluidjes kan maken en doet dus ook niks anders meer. Vannacht was het vanaf een uur of 2/3 raak: roepen, kirren en met d'r tong klakken. Ze lag helemaal in een deuk, maar aangezien haar kamertje naast die van ons ligt, hebben wij geen oog dicht gedaan. Ik kan er gelukkig smakelijk om lachen, ik kruip er vanmiddag wel een uurtje in denk ik.

En dat is het belangrijkste! Je kunt er maar beter om lachen en je er niet druk om maken..... tisunfase, tisunfase, tisunfase!
Lees anders een het boek "Oei ik groei" over mentale sprongetjes bij kinderen. Dan zie je dat vaak de moeilijkere tijden met slapen etc met zo'n sprongetje te maken hebben.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:05

Volgens mij kun je haar gewoon wakker maken hoor om een uur of 11. Dat deed ik ook altijd. Dan slaapt ze daarna waarschijnlijk wel gewoon de hele nacht. Je kunt ook proberen de tijd overdag te rekken met voeden zodat je het hele circus wat gaat verschuiven.
Toen Julius nog klein was huilde hij altijd de hele dag door maar s'nachts sliep hij eigenlijk altijd wel, goddank. Kon mama ook even slapen, want papa hoorde ? hem nooit ( of wilde zijn bed niet uit )
Succes Erleyne, gaat alles lekker met het rijden op Zion?