paradontitus behandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

paradontitus behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 22:39

In januari is bij mij paradontitus geconstateerd, ook wel bekend als terug getrokken tandvlees. Nogal verassend voor mij omdat ik nooit pijn of last van mijn tandvlees heb gehad en het er niet erg anders dan bij anderen uit ziet... gewoon roze... niet rood, en de wortel kan je ook niet zien.
Ik heb vandaag de een eerste behandeling gehad van de vier... ik heb erg weinig vertrouwen in mijn tandarts maar goed, om nu van tandarts te veranderen, komende week nog 3 behandelingen en dan zie ik het wel.

Heeft iemand ook paradontitus (wat een enge naam he) gehad? en hoe was de behandeling? kunnen al je tanden eruit vallen als je er niets aan doet?

marleen_usar

Re: paradontitus behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:34

Ik ben er nooit voor behandeld is ook nooit gezegd dat daar een behandeling voor was.Mijn kiezen staan bloot en staan scheef.Ben benieuwd wat die behandeling dan in houd?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:17

Zouden een aantal tandartsen bijscholing gehad hebben en daar iets geleerd hebben over paradontitus?

Mijn ouders hadden het namelijk ook ineens allebei. Ze hadden allebei nooit ergens last van. Opeens had de tandarts een heel pakket folders hierover liggen in de wachtkamer en meteen hadden allebei m'n ouders het. Ze hoorde ook veel meer mensen die bij diezelfde tandarts zaten dat die het ineens hadden.
Dure behandelingen gehad enzo.

Na een tijd zijn ze van tandarts gewisseld omdat ze niet zo tevreden waren en die nieuwe tandarts stond echt heel verbaasd te kijken dat ze dat allebei hadden. Die kon niets vinden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 20:33

Dat bedoel ik... mijn tandarts constateerde het in januari en ik had geen gaatjes. Gister bij de behandeling had ik in ene wel een gaatje. vertrouwen wordt steeds minder.

Deze behandeling is inderdaad behoorlijk prijzig.
De behandeling die ik heb is dat ze onder mijn tandvlees het tandsteen en plak reinigen. Dit is er behoorlijk hard aan toe gegaan. Onder je tandvlees heb je pockets die horen niet dieper dan 3 mm te zijn bij mij zijn ze 4, 5 of soms wel 6 mm!! Ik heb op internet gezocht, en er zijn mensen met 9 mm. Ik weet nu wel dat ik mijn tanden veel te hard poetse, misschien komt het daar door.

De bedoeling is dat ik de komende jaren iedere 3 maanden naar de mondhygieniste ga. Dat gaat flink wat kosten.