Klachten veroorzaakt door ongelijke benen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Klachten veroorzaakt door ongelijke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 21:06

Ik loop echt al jaren rond met knieklachten, sinds paar jaar geleden heupklachten en sinds afgelopen week had ik last van iets in mijn rug waardoor ik niet kon bukken. Mijn vriend heeft al vanaf jongs af aan rugklachten. Ze konden bij geen van ons beide iets vinden, nou zijn we van dokter gewisseld, blijkt dat we beide steunzolen nodig hebben, die man was er verbaasd over dat niemand dat eerder opgemerkt had...

Dus als iemand zulke klachten heeft en naar de ha gaat, vraag dan gelijk of het niet door ongelijke benen kan komen. Ik heb echt nooit geweten dat je daardoor zoveel klachten kon krijgen, je hele lichaam staat in feite scheef.

Mri

Re: Klachten veroorzaakt door ongelijke benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:46

ik loop nu ook al een tijdje met steunzolen, mijn ene been is ongeveer 4 mm korter dan mn andere been.

Bij mij is dat vroeger al getest door de schoolarts (op de basisschool) Sinds de 4e klas van de middelbare ( nu 7 jaar geleden) loop ik met steunzooltjes.
Voor mn ene been omdat die korter is, en mn andere voet heb ik een doorgezakte voet.

Door ongelijke benen krijg je ook verkeerde slijtage, ook in knie heup en ruggewervels

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:34

Heeey!
Is het misschien niet ook een optie om langs een chiropractor te gaan? Vaak is er een ongelijkheid in de lengte van de benen doordat het bekken ongelijk staat. Als deze eenmaal rechtgezet is, is meestal de ongelijkheid ook verholpen.

Ik ben zelf ook in behandeling bij een chiropractor voor me scoliose en verschoven ruggenwervels en het helpt echt Lachen!
Gr.
Naatje

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:32

Ik heb zelf een beenlengteverschil van 2 cm. Ook ik heb steunzolen met een halve centimeter verhoging op links. En eigenlijk zou ik schoenen met anderhalve centimeter verhoging moeten dragen. Maar dit doe ik niet meer omdat ik die zware, lelijke ortophedische schoenen spuugzat ben. Ik merk wel dat ik rugpijn heb door mijn scheefheid. Maar ik loop bij de fysio en ik fitness en dat helpt goed om het verschil in bespiering tussen links en rechts niet groter te laten worden en zelfs proberen om het kleiner te maken.

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 02:44

Ik heb chronische rugpijn overgehouden aan mijn ongelijke benen.. Ik hoop dat jij optijd bent Lachen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:37

mijn ene been was vroeger 4 cm korter dan die andere,
dus die hebben ze met een bepaalde ding weet niet precies hoe dat allemaal gegaan is, maar in iig langer gemaakt..
nou heb ik wel me knieën en heb nu ook steunzooltjes,
waarbij de 1 even hoger is als de andere, maar ik heb er niet zoveel last van gelukkig:)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:51

Bekend verhaal...Zo heb ik eens twee maanden met ongelovelijke kniepijn rondgelopen. Eerst zei de dokter dat ik vooral moest blijven bewegen (z'n favoriete zinnetje) daarna moest ik maar rust nemen. Toen ik daarna nog steeds last had ben ik door een toevallige vervanger naar de fysio gestuurd. Die keek eens naar mijn bekken, mompelde iets over scheefstand, deed vervolgens een paar rare dingen in die regio en weg was de pijn...
Nu heb ik even zo goed al reumatische klachten in de knieen, heupen en rug, volgens mij doordat ik altijd al wat scheef heb gestaan, als baby al in een corset oid gezeten, en pas na 35 jaar 'per toeval' door de fysio ontdekt dat ik scheef ben...

Idd hopen dat jullie er nog bijtijds bij zijn, hoor. Klinkt trouwens als een goede HA, wees daar maar blij mee!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:23

Ik loop al sinds mijn 14e met rugklachten rond maar de dokter
bleef volhouden dat het spierpijn was dus ben 5 jaar lang
weggestuurd.

Vandaag bij de dokter geweest omdat ik al 3 maanden non-stop
rugpijn heb en nu blijkt dat mijn rechterbeen iets meer dan 2cm
langer is dan mijn linker en mijn ruggewervel niet meer recht is.

Moet nu dus naar mensendieck (??) dus ga morgen maar een afspraak
maken.

Mensen met scoliose en chronische pijn? Ik heb sinds mijn 14e
namelijk klachten en soms zo onverdraagbaar dat ik er helemaal
agressief van word. Blauw oog

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:31

hier iemand met een lengteverschil van 3 a 3,5 cm. Na heel wat jaren sukkelen met knieen en rug heb ik het advies van een hele goede en bekende orthopeed gekregen om alle rotzoot uit mijn schoenen te gooien en op zoek te gaan naar een fysiotherapeut die mij kon helpen bij het omgaan met het verschil. Zo gezegd zo gedaan en na die tijd veel minder rugklachten. Knieklachten zijn helemaal weg, rug blijft een zwak punt maar wel te hebben.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:00

Ik heb denk ik ook nog steeds lengteverschil in mijn benen. Toen ik een jaar of 13 was zat er bijna 2 cm. verschil in mijn benen. Ik heb veel rugklachten, loop nu ook bij een fysio. Ga denk ik toch nog maar weer eens naar een dokter om het nog eens op te meten. Ben nu bijna 18 trouwens.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:19

Ik heb hier ook regelmatig last van na een tijd of na een val ofzo. Bij mij komt het verschil dan doordat mijn bekken scheef staan. Ik heb er ook maanden voor bij een fysio gelopen omdat ik steeds van die vage en steeds andere beenklachten had. Pas toen ik weer opnieuw bij de huisarts kwam die ook kraker is zag hj dat het uit mn rug kwam. Direct gekraakt en eindelijk nergens last meer van. Helemaal super..

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:44

Mijn linker onderbeen is een cm korter dan mijn rechterbeen, en volgens mij merk ik dat regelmatig in mijn heupen. Maar het lastigste vind ik het nog als ik stijgbeugels aanmeet, ze kunnen nooit gelijk en daardor zit ik altijd een beetje scheef.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:26

Mijn benen zijn ook ongelijk..
mijn rechterbeen is 7 mm korter, k heb een heel klein beetje platvoeten (wat volgens de HA geen probleem is) ... maar mijn bekken staat ook een beetje scheef, wat t effect van mn ongelijke benen versterkt..
overigens.. de HA heeft 10 minuten naar me staan kijken...en kwam tot de platvoet conclusie..
de fysio heeft zo'n 5 seconde gekeken en zei dat ik overduidelijk scheef stond..
ze wilde het nog niet oplossen met steunzolen, maar met spieroefeningen .. (al mn spieren in t gebied van mn heup/bekken zaten muurvast en er was heel veel spanning)..
alleen na de eerste sessie had ik ZO veel pijn gekregen dat ik niet meer terug gekomen ben .. ik weet t , slecht, maar ik was nog 1 keer terug geweest maar was toen een half uur te laat (ik dacht dat ik een half uur later afspraak had:P) en toen kon ik niet meer vragen of het nou wel zo goed was om met die oefeningen door te gaan..toen hebben we nog wel afgesproken dat ik zou bellen maar t was er een beetje bij ingeschoten..en nu durf/wil ik niet meer..

de klachten die t bij mij veroorzaakt is dat ik na het paardrijden nooit meer kon lopen omdat ik het gevoel had dat mn heup niet goed in de kom gehouden werd en er constant uitschoot..
alleen na die ene fysio afspraak was t na t paardrijden ZO erg dat ik de kantine bijna niet meer uit gekomen ben (ik kon gewoon niet meer opstaan,laat staan lopen), en de hele rest van de week heeft het ontzettend veel pijn gedaan.
dus mijn drempel om nu ooit nog voor dit probleem naar de fysio te gaan is nogal hoog ^^