Val van paard. [Gekneust staartbotje]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Val van paard. [Gekneust staartbotje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 20:58

Hee.

gisteren ben ik van mijn paard gevallen, ik had toen ontzettend last van mijn kont/bips [ Clown ] en kon nauwelijks lopen.
Het schijnt dat mijn staartbotje gekneusd is.
Maar nu het later op de dag is doet het steeds meer pijn, ik kan nauwelijks zitten want dan doet mijn onderrug pijn.
Als ik galopen, naja t is meer waggelen, doet mijn hele kont zeer.
Is dit wel normaal? Ik bedoel de pijn word steeds erger, terwijl het na loop van de tijd steeds beter hoort tegaan.
Ik hoop dat jullie het weten, er zijn vast wel bokkers die dit ook wel eens hebben gehad.

Gr Kirsten.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 18-03-08 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Laulau1986

Re: Val van paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:59

Is ie niet gebroken Kirsten?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 20:59

Nou de dokter zei gekneust.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:01

Nou als het steeds meer pijn agat doen lijkt het mij eerder gebroken...als dat zo blijft zo ik toch even langs de eerste hulp gaan...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:03

Daar ga je lang last van houden. Ik ben eens met rolschaatsen keihard op mijn kont gevallen. Heeft heel lang pijn gedaan (was ook gekneusd). Succes! Ach gut
Maar als het steeds meer pijn doet idd even weer langs de dokter. Geen idee wat ze aan een gebroken staartbotje doen trouwens. Niks waarschijnlijk.

cas

Re: Val van paard. [Gekneust staartbotje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:17

Ik heb bij een val met schaatsen ook ontzettend last gehad van mijn stuitje. De dokter zei toen dat het wsl gebroken was. Heeft ontzettend lang geduurd voordat de pijn weg was, wel maanden. Ze deden er verder niets aan. Wel nam ik een kussentje mee naar school. Zitten deed enorm veel pijn en als ik een tijd had gezeten en weer overeind moest komen deed het ook weer veel pijn. Je schijnt er een foto in het ziekenhuis van te kunnen laten maken, dan kunnen ze zien of ze er wat aan kunnen doen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 21:49

Ik denk dat ik toch nog maar een keer naar de dokter ga.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:08

Ik heb het ook gehad toen ik een aantal jaren geleden van mijn paard was gevallen, ik heb toen naar het ziekenhuis gemoeten om foto's te laten maken. En het deed zooooo veel pijn, ik heb een paar weken niet fatsoenlijk kunnen zitten/liggen/lopen, leek wel een oud wijf Tong uitsteken .

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:43

ik ben 2 x hard van paardlief gevallen en 2x hard op mijn stuitje,
op het moment is dat alweer 2,5 jaar geleden, maar toch heb ik er plots weer last

in zo'n erge mate dat ik amper normaal kan opstaan zonder flauw te vallen van de pijn, ook rennen kan niet. normaal lopen gaat al moeilijk.

ik heb dinsdag een afspraak bij de manueel therapeut....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:46

kneuzen doet vaak meer pijn dan breken hoor
beterschap

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:49

Kan heel lang duren...
Veel rust nemen, sterkte Ach gut

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:56

Kir_Ples schreef:
Hee.

gisteren ben ik van mijn paard gevallen, ik had toen ontzettend last van mijn kont/bips [ Clown ] en kon nauwelijks lopen.
Maar nu het later op de dag is doet het steeds meer pijn, ik kan nauwelijks zitten want dan doet mijn onderrug pijn.
Is dit wel normaal? Ik bedoel de pijn word steeds erger, terwijl het na loop van de tijd steeds beter hoort tegaan.
Ik hoop dat jullie het weten, er zijn vast wel bokkers die dit ook wel eens hebben gehad.

Gr Kirsten.

Zoals je al schrijft, na verloop van tijd hoort het beter te gaan Knipoog Je bent pas vandaag gevallen! En zoals sommige al zeggen, kneusen doet meer pijn dan breken

Sterkte!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:14

Er staat gister Clown

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:30

Vaak een dag later is de pijn juist erger Knipoog

Heb hem zelf een keer gebroken dus weet hoeveel zeer het doet.. geloof me je kan zowat niks meer Clown

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:31

Ik ben ook wel eens recht op mijn staartbotje gevallen.

Heb toch ongeveer een week of 6 absoluut niet kunnen paardrijden of fietsen. Daarna heeft het ongeveer nog een maand geduurd voordat ik echt pijnvrij was.

De eerste twee weken waren zowel zitten als lopen moeilijk en de hele dag liggen is ook zo lastig.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:32

Bedankt voor jullie tips. Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:32

mijn stuitje doet al jaren pijn vooral bij: lang fietsen, kan bijna me fiets niet afkomen van de pijn. Als ik lang aan het stappen ben en gaat draven, oeoeoeo weet niet waar ik het zoeken moet dan. Verkeert op een stoel "hangen" dan voel ik hem ook.
Als je je stuitje een maal flink geraakt heb, blijf je hem voelen.
De ene keer meer als de andere keer
Soms denk je ik ben er vanaf, om hem dan ineens in volle hevigheid te voelen.
Maar goed dat is mijn ervaring
Ik zou zeggen, neem je rust. En kneuzen doet gewoon echt zeer
Smeren met arnica zalf en arnica druppels innemen voor de binnenkant
Helpt echt hoor

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:23

Oh nou ik heb dagt ook gehad, was nie van een paard gevallen, maar van een vriend zn rug haha! En ik heb t ook flink gekneust gehad en doet nu ook nog pijn (is in okt. gebeurt)
sterkte ermee!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:17

Heb ik ook eens gehad. Ik heb minstens 2 weken scheef moeten zitten (op 1 bil), rondgewaggeld en op m'n zij of buik geslapen.
Als het gebroken is, kunnen ze het moeilijk in het gips doen he Haha! Pijnstillers zijn echte uitkomsten bij dit soort dingen Pling

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:10

Heb het ook gehad na een val van een paard. Wat doet dat zeer. Huilen Heb er weken last van gehad en kon niet zitten. Vreselijk. De dagen erna zijn het ergst. Bloos Ik kan je Traumeel tabletten en zalf voor de buitenkant aanraden. Helpt erg goed.
Beterschap.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:16

Ik heb het ook gehad. Ik ben 1 keer zo hard van mijn paard gevallen op mijn stuitje dat mijn benen een moment verlamt waren. Ik viel, wilde opstaan om mijn paard te pakken (automatisme) maar kon mijn benen niet bewegen. Onze bar zat aan de bak en mensen kwamen snel de bak in gerent omdat ze zagen wat er gebeurde. Na een paar minuten kwam het gevoel terug en ben ik opgestaan. Aangezien ik nog geen minuut op mijn paard gezeten had ben ik er weer op gegaan, heb nog een kwartiertje gereden maar verrekte toen echt van de pijn. Ben na een paar dagen naar de dokter gegaan omdat ik ook alleen nog maar kon waggelen. De dokter vertelde mij dat je stuitje flink pijn kan doen als je daar op valt zeker als je er in het verleden al vaker op gevallen bent. Hij zei me dus ook dat ik dit niet te vaak meer moest doen anders kon ik blijvend verlamt raken.
Een ander meisje bij ons op stal liep ook rond met een gebroken stuitje maar reed nog wel gewoon paard. Kneuzen doet meestal zeerder als breken.
zelf smeerde ik altijd anica creme is tegen kneuzingen.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:06

ik heb mijn staartbotje ook eens gekneust - 25 jaar geleden - en heb er nóg steeds regelmatig last van

fijne blessure hè?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:20

Ben ik mei bevallen en had mijn stuitje gebroken. Is ook echt geen pretje. Ik ben er inderdaad ook bang voor dat ik er altijd last van zal houden. Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:17

kan je helaas weinig aan doen. Mn ouders hebben er beide al wel eens last van gehad. Beide hebben ze er ongeveer een half jaar last van gehad, en soms voelen ze het nog wel weer eens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 01:41

Kir_Ples schreef:
Hee.

Gr Kirsten.

mmm, ben jaren jaren geleden ook een keer op mijn staart geland bij en val
dat ging gepaard met veel , heel veel pijn
lopen leek bij mij ook op waggelen, zitten, nou ja vergeet het maar , ik ben van ellende een donut gaan halen bij de zorgwinkel (zo een opblaasding)
pijn bleef bij mij de eerste anderhalve a twee dagen ook redelijk wat toenemen , en idd ook doorstralen in mijn onderrug, wat niet heel gek is, ik bedoel zo een smak dreunt iets verder door dan je staartbot,

maar als je het niet vertrouwt, gewoon terug naar dokter, kunt beter het zeker voor het onzekere nemen