Wanneer beginnen met zonnebank voor een mooi bruin tintje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Wanneer beginnen met zonnebank voor een mooi bruin tintje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:48

Aangezien ik nog nooit onder een zonnebank ben geweest heb ik even jullie hulp nodig Tong uitsteken
Ik wordt van mezelf wel redelijk snel bruin maar ik wil echt niet met mijn nog lelijke witte benen van de winter wil rondlopen. Daarom wil ik, voordat het weer is om een jurkje aan te trekken, een leuk kleurtje hebben.
Dus wanneer moet ik er ongeveer mee beginnen?
Hoe vaak per week?
Hoe duur is het ongeveer?
En zijn er nog andere dingen, zoals speciale middeltjes die je op moet smeren onder de zonnebank, waar ik aan moet denken?

Samir

Re: Wanneer beginnen met zonnebank voor een mooi bruin tintje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:51

Ik zou iig beginnen met iedere kant 10 min, en dat langzaam opbouwen, 2x in de week.
En wanneer je er mee moet beginnen, tsjah, hangt er natuurlijk ook vanaf wanneer jij je jurkje aan kan trekken! Haha! Maar ik denk dat in april wel mooi is. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:52

Je kunt om je huid te laten wennen een kuurtje pakken, daarbij ga je maximaal 10 keer om de dag eronder. Dit bouw je natuurlijk op, dus laag beginnen en dan steeds iets verder.

Daarna kun je voor onderhoud 1x in de 2 weken of om nog verder te kleuren 1x per week gaan.

Smeren zou ik altijd doen! Als je wat sneller wilt bruinen bestaan er ook zonnebanklotions met zelfbruiner Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:55

Ik ben al een 3-tal weken bezig. Maar onregelmatig, vanaf deze week ga ik 3x per week naar een center. €7,5 per keer, best kostelijk dus... maar ik heb al een kleurtje. Lachen Het wordt trouwens wel aangeraden er minstens 24u tussen te laten per keer. Knipoog

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:19

Ik ben ook begonnen, we hebben thuis zelf een zonnebank Lachen .

Ik ga nu 2-4 keer in de week in totaal 20 a 25 minuten eronder. Volgende week begin ik iets langer te gaan.

Ik gebruik nog 1 of andere bodylotion die een klein beetje zelfbruiner bevat en dus niet van die lelijke vlekken achterlaat (wel even je handen wassen na de tijd;)). Weet zo niet welk merk, kan ik even voor je nakijken.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:30

ik zat er inderdaad ook al aan te denken om maar eens te gaan. eigenlijk hetzelfde verhaal als TS.

Wat kost dat eigenlijk? Vroeger hadden ze zelf een zonnebank, nu niet meer, dus moet buiten de deur.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:31

Ik betaal zo'n euro per minuut zonnen. Zon zelf eens in de twee weken 10 minuten, puur om niet zo verschrikkelijk wit te zijn.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:34

owh dat is nog best wel duur dus!

ennuh, moet je zelf een handdoek meenemen?

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:57

Hoewel ik voordien altijd oplette met zonnebank en max. 20 keer per jaar eronder ging...

...kreeg ik op mijn 23ste al een melanoom (huidkanker),dus ik mag niet meer onder de zonnebank en moet voorzichtig zijn met zon.
De melanoom zat op mijn voet, en er moest huid weggenomen en waardoor er donorhuid van mijn bil (een greffe) in de plaats moest komen.
Erg pijnlijke operatie en ieder half jaar moet ik nog op controle gaan.

Mijn vader is ook overleden van een melanoom, die zich op zijn hoofd tussen zijn haar bevond en pas gevonden werd toen het al te laat was.

Zon en zonnebank geven je trouwens op het moment zelf een mooie kleur, maar geeft later ook snellere veroudering...

Ik ben dan ook meer dan verwittigd en stel het met zelfbruiners, crémes of een Airbrush Tanning.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:40

Bij ons in het center liggen er handdoekjes e.d., hoef je dus niet zelf mee te nemen. (zelfs deo staat er haha).

Helaas, van die crémes gebruik ik niet meer, zag er gewoon oranje uit en tsjah toch ook enkele vlekken. Airbrush heb ik eens laten doen voor mijn broertje zen plechtige communie omdat ik een rok gekocht had, maar je zag er echt niks van een dag later.. Heb dus een broek aangedaan.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:41

Ohja, ik betaal €7,5 voor 12 minuten nu. Langer wordt ook iets duurder maar weet niet meer precies hoeveel dat is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:23

Ik ben een paar weken begonnen nu, elke week 20 minuten Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:25

Met hoeveel minuten beginnen jullie en hoe bouwen jullie het op?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:26

Ik ben direct 20 minuten eronder gegaan.
Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:27

Ga je altijd alleen of met vriendinnen?
Wat neem je altijd mee?

Ben ook vanplan om binnenkort eens onder de zonnebank te gaan. Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:02

Als je een kleurtje op wilt bouwen moet je minimaal 2x maximaal 3 keer per week onder de zonnenbank.
Aan andere vragen hoelang je begon heeft weinig zin want iedereen heeft een andere huid.
Wij hebben zelfs zulke lichte mensen die met 5 minuten beginnen.
Prijzen verschillen enorm per studio. Over het algemeen is het hoe langer hoe voordeliger hier betaal je bijv voor 10 min 5 euro en voor 20 min 7,50 voor de lichtste bank. De zwaarste is 10 voor 10 min en 18 voor 20 min.

Een product met bronzer is geen zelfbruiner tenzij dat er echt opstaat. Want het bruint niet zonder zonlicht. Het maakt alleen beter pigment aan waardoor je dus makkelijker bruint.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:04

Kan je ook ergens op internet vinden of er zoiets bij je in de buurt zit?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:08

Somebitch schreef:
Ga je altijd alleen of met vriendinnen?
Wat neem je altijd mee?

Ben ook vanplan om binnenkort eens onder de zonnebank te gaan. Lachen

Ik ga altijd alleen en heel af en toe met mijn moeder bij haar sportschool.
Ik neem altijd een handdoek mee, de rest ligt daar al, zoals deodorant en bodycreme enzo.

Zelf wordt ik redelijk snel bruin dus echt 1 keer in de week hoef ik meestal niet te gaan. Het is wel ontspannend. Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:11

als je op http://www.zonsensatie.nl kijkt zie je zonnestudio's bij je in de buurt die hier lid van zijn. wij zijn dit zelf ook, dit is een soort keurmerk voor zonnestudio's als je naar zo'n zonnestudio gaat weet je zeker dat je goed zit. Dat zijn allemaal ergoline banken en de studio's worden regelmatig gecotroleerd door ergoline. Wij zitten zelf bijv in leusden.
Wij hebben grote en kleine handoeken liggen met daarop een verfrissingsdoekje, beschermbrilletje, we hebben vrouwen en heren deo staan. En een wastafel met zeep, make-up remover en lotion, haarlak, gel en zelfs een paar luchtjes voor mannen en vrouwen Haha!
En nog hier net zeggen dat ik niet klantvriendelijk ben Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:14

Hmm er staat er geen 1 op bij mij in de buurt?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:17

dat is jammer. Dit zijn nog de enige die er bij aangesloten zijn. Natuurlijk zijn ze er vast wel bij je in de buurt maar die hebben dan niet een soort van keur merk. Dat wil niet zeggen dat ze niet goed zijn. Zou gewoon eens gaan rond kijken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:18

Er zullen altijd klanten zijn die de klantvriendelijkheid maar niets vinden, gewoon nits vn aantrekken.
Ik zie dat degene waar ik bij zit ook niet is aangesloten.
Maakt niet uit, ik ben tevreden met deze kleine studio Haha!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:26

Ik heb gelukkig mijn eigen zonnenbank:) scheelt uiteindelijk wel heel erg veel geld, of je er 1 thuis hebt of dat je naar een vetrum gaat. Ik heb de mijne gratis gekregen via marktplaats:)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:39

Tja zodra het ze niet uit komt ben je niet klantvriendelijk. Wij hebben een happy hour tijd. Tussen 4 en 6 smiddags dan kunnen mensen een goedkopere kaart kopen en dus goedkoper zonnen tussen die tijd. Zodra ze er buiten komen en ze mogen niet bijbetalen naar het bedrag van een gewone kaart ben je ineens niet klantvriendelijk. Dat terwijl haar kaart al vanaf januari verlopen is en ik die nog verlengt heb naar 15 maart. En ja het is nu de 20e. Dus ze heeft hem los moeten betalen. De nieuwe kaart is er al omdat ze anders die andere niet op mocht maken. Lijken mij redelijke termijnen waar ze zelf mee instemde. Een happy hour kaart is natuurlijk niet voor niks alleen tussen 4 en 6. Boos dat ze was Haha!

Of een thuis zonnebank goedkoper is ligt maar net aan je huid. Een thuis zonnebank is nog lichter kwa lampen als bijv onze lichtste bank waar je thuis een uur voor moeten liggen en nog weinig doet lig je hier een kwartiertje voor en dat is iets waar bij de meeste toch de voorkeur naar uit gaan.
Vaak hebben mensen thuis de lampen er ook te lang in zitten. Er staat bij advertenties ook altijd lampen zijn nog goed is 1 jaar oud. Maar het ligt aan de branduren of de lampen nog goed zijn niet aan hoe lang ze er in zitten.

edit totaaaaal off topic sorry Clown

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:50

Gelukkig weet mijn pa veel van zonnebanken dus de mijne is gelukkig een goede Lachen OP mijn werk bij de kempervennen centerparcs heb je van die turbobruiners waar je dan een kwartier in moet, naar mijn idee krijg ik daar een doffere kleur bruin van kan dat kloppen? En ik krijg daar soms ook strepen van omdat ie de zijkant van mn lichaam niet pakt (de kant waar de klep zeg maa opengaat) ik heb dus meer et ene gewone zonnebank thuis maar dat is gewoon ook persoonlijke voorkeur.