Uitstekende botten op de hak, wie ook problemen mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Uitstekende botten op de hak, wie ook problemen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:21

Bij ons in de familie is het een familie ding. Mijn oma heeft het, mijn nicht heeft het en ik heb het.

Op beide hakken uitstekend bot.
Het is zomers een rot gezicht omdat het er altijd een beetje blauw/paard uit ziet.

Nu heb ik er over het algemeen nooit pijn aan gehad. 2 jaar geleden kocht ik een setje tommy hilfiger ballerina's van boter zacht leer. Ze zaten me als gegoten omdat de achterkant mooi mee vormde met mijn hak.

Nu liep ik het afgelopen jaar haar dag en nacht op die schoenen omdat ik steeds minder schoenen aan mijn voeten kan verdragen. Het lijkt of mijn hak of liever gezegt het uitstekende bot gevoeliger is geworden. Zodra ik wat hardere schoenen aan trek heb ik na een half uur vreselijk zere hakken.

Mijn oma is vroeger geopereerd aan haar hakken. Er is toen een stuk bot afgezaakt maar het hersteld is pijnlijk en duurde onwijs lang.

Ik heb nu tommy's op het internet besteld omdat ik verder geen schoenen meer aan kan.
Met laarzen heb ik er minder snel last van moet ik zeggen.

Ik zou voetmaat 37 moeten hebben in kwa cm (wat al klein is voor mijn lengte van 1,84) had altijd 38 vanwege die hakken. Maar tegenwoordig moet ik minstes 40 hebben.Probleem is dan alleen dat die schoenen slecht passen, te groot. De tommy's zijn wel maat 38 omdat die heel soepel zijn.

wie heeft hier ook last van of heeft misschien ook een operatie gehad en is het herstel wel goed gegaan.

Spetter

Re: Uitstekende botten op de hak, wie ook problemen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:50

Klinkt als hetzelfde als wat ik ooit heb gehad. Ben aan beide hakken geopereerd. Ze noemden het een haglundse exotose.
http://www.rijnlandorthopedie.nl/content.asp?id=178 linkje van wat ik vond, dit had ik nl.
Ik was denk ik een jaar of 16, inmiddels 33. Het herstel ging vrij vlot. Gewoon lopen met drukverband zoals in het linkje beschreven kon ik niet, heb een poosje het niet kunnen belasten. Is ook al lang geleden dus heel erg goed herinneren doe ik het niet. Maar het duurt zeker geen maanden, maar een week of 6 moet je wel rekening mee houden. En pijn, ja dat doet het ook wel even, omdat ze toch een stuk bot wegkappen. Maar dat duurt ook geen maanden of zo. Heb er geen klachten meer aan trouwens, kan nu weer normaal in schoenen komen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:37

Ja, ik heb precies hetzelfde! Mijn vader heeft het ook en van mijn zussen ben ik de enige die dit heeft meegekregen Lachen
Ik vind het vooral heel erg lelijk, maar ik heb er zelden last van. Alleen als ik van die half hoge stevige schoenen draag, loop ik mezelf helemaal kapot. Het liefste loop ik op gympen, daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Een operatie heb ik nooit overwogen omdat ik er verder weinig last van heb. Ik vraag me ook af of de verzekering zoiets vergoedt.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:41

Ze noemen het hanensporen. Mijn moeder heeft het en haar broer ook.
Haar broer is er aan geopereerd en het is geloof ik weer terug.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:20

Ik zit er aan te denken naar de dokter te gaan en er wat aan te laten doen. Ik ben alleen zo bang dat ik een tijd niet kan lopen. Ik heb samen met mijn moeder een bedrijf en wil niet dat ik 6 weken niks kan doen, dat houd ze niet vol. We hebben wel tropenrooster. Ongeveer 6 weken tot ik op vakantie ga maar wil niet het risico lopen dat mijn vakantie niet door kan gaan.
De operatie vind ik niet eng maar ben bang dat ik te lang niet kan werken.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:24

ik heb het ook ( niet heel erg maar wel iets )
maar ik heb er weinig last van. alleen in mijn leren rijlaarzen en mijn jodphurs.