pees/slijmbeursontsteking in schouder..auw!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

pees/slijmbeursontsteking in schouder..auw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 00:03

hoihoi

vandaag naar de dokter geweest ivm paar nachten niet slapen door helse steken in mn schouder links,
nu onder de medicijnen diclofenactrium.

iemand ervaring mee? als dit niet werkt krijg ik missch injectie (erg bang voor!)

ik heb het al eerder gehad, maar hoe kan ik dit nou voorkomen? of trainen zodat het minder voorkomt?

bedankt!

Britt

Re: pees/slijmbeursontsteking in schouder..auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:43

Ik heb het gehad in mijn pols, na ontstekingsremmers ging het niet over en toen heb ik 4 weken in het gips gezeten. Gaat iets moeilijker met je schouder waarschijnlijk Tong uitsteken
De enige remedie volgens mijn dokter was rust.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:17

Mijn vriend heeft het ook gehad en heeft er geregeld nog last van.
De eerste keer dachtten wij dat het spierpijn was en heb ik hem gemasseerd, waardoor de hele ontsteking een boost kreeg. Bloos

Rust is inderdaad het allerbelangrijkste. Als je het niet goed laat rusten, kan het terug blijven komen. De injectie is leuk, maar wil nog niet zeggen dat het niet terug komt, helaas.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 11:54

heb net gemest maar zit nu weer met mn arm op een kussen...
doe extra rustig aan, heb vanavond les, maar even kijken hoe dat gaat, maar kan ik goed oefenen mn armen stil te houden haha.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:09

Ik heb op dit moment precies hetzelfde, na de eerste keer diclofenac is het na een aantal dagen weer heel pijnlijk geworden, dus een tweede ronde diclofenac. Dat was gister de laatste dag, dus even kijken of het nu wel gaat. Ik probeer mijn armen nu zo min mogelijk te belasten, geen fitness en zo min mogelijk zware dingen tillen of andere bewegingen die pijnlijk zijn. Ik vermoed alleen dat het bij mij ook te maken heeft met mijn houding achter mijn bureau, dus ik wil kijken of ik een betere bureaustoel kan krijgen en ik heb de tijd die ik aan mijn bureau/achter de computer zit behoorlijk terug gebracht. Helemaal niks lukt niet, moet ook nog studeren.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:14

Dit heb ik ook verschillende keren gehad doordat ik voor mijn werk vaak boven mijn hoofd moet werken. Het is een overbelasting die je moet proberen te voorkomen. Het doet gemeen pijn en kan ook chronisch worden als je er vaker last van hebt. Weet je waardoor jij er last van heb gekregen? Als je dat kan achterhalen en vervolgens vermijden heb je al wat opgelost.
Als de medicijnen niet voor je helpen dan word er inderdaad geinjecteerd. Sinds de dokter daarmee heeft gedreigd heb ik er geen last meer van gehad Knipoog
Rust is inderdaad de beste remedie.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:27

hey

ik weet het niet zo goed...
doe niet heel veel boven hoofd, maar met mesten e.d voel ik het ook..

die spuit zie ik ook niet zo zitten haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:33

Ik zit nu ook met een onsteking in mijn schouder.Hij keert steeds terug dus ik heb die spuit al 2x gehad.
Zo verschrikkelijk is die niet hoor je overleefd hem echt wel Haha! .Alleen daarna heb je even een raar gevoel.
Op het moment heb ik een onstekings remmer ,maar dat is omdat ik nog een onsteking heb.En zo'n spuit alleen plaatselijk werkt.
gezond is zo'n spuit wel niet het zijn cortico's

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:31

Bonny4life schreef:
hey

ik weet het niet zo goed...
doe niet heel veel boven hoofd, maar met mesten e.d voel ik het ook..

die spuit zie ik ook niet zo zitten haha..

Het gaat er ook niet om dat je er voor boven je hoofd moet werken, maar meer een overbelasting eigenlijk dus hetzelfde als een muisarm. Misschien eens kritisch naar je mest gereedschap kijken of bij mensendieck wat met je houding doen?

Tja die spuit.... valt misschien wel hartstikke mee... maar toch....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:32

Kan het je nog mooier vertellen. Ik heb dat toen gekregen in mijn rechterpols doordat er glas in was gekomen. Dat was oktober 2006, op het moment zit ik thuis met overbelastingsklachten van beide polsen én ellebogen! Gewoon door het onbewust ontlasten van mn rechterpols Nagelbijten / Gniffelen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:34

Heel veel rust geven en hopen dat het niet chronisch wordt. Geen les, uitmesten uitbesteden en echt en paar weken geen dingen doen die pijn doen.

Die spuiten doen idd flink pijn en werken lang niet altijd dus probeer het te voorkomen.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:09

Ik heb i.v.m aanhoudende pijn een "open neerplastiek" gehad en ben hier nog steeds herstellende van.

Omdat de ontsteking zo hardnekkig was, medicatie, therapie, injectie's en maanden lang rust niet het gewenste resultaat hadden, was dit het laatste middel.

Omdat 1 op de 4 operatie's niet goed gaat heb erg zitten dubben, toch maar laten opereren, maar ben er nog niet.

De verwachting is dat ik eind juli weer volledig aan het werk ben.

Die injectie's vallen best wel mee... pijn is een beleving die ieder mens anders ervaart.

Beterschap.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:17

En er is een groot verschil tussen de artsen die de injecties plaatsen.
Ik heb er twee gehad die echt hel waren terwijl nummer drie niet erger was dan een griepprik.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:54

Ohhh.... ik heb hier al sinds mijn 18 de last van, dus meer dan 10 jaar.. die injecties heb ik ook al 2x gehad, hielpen niet..
Het ligt er ook aan hoe ze je gaan prikken.. bij mij word eerst mijn gewricht uit elkaar getrokken en daar tussen gespoten, geloof me.. is echt niet fijn!!
Ik had dus uiteindelijk na 1000000 bezoeken aan artsen en de hele mik mak de uitslag.. LIME.. waar door mijn zenuwbaan is aangetast, en daardoor ook mijn spierfunctie in mijn arm, met het gevolg dat mijn spieren mijn arm niet meer recht houden.. continu ontstekingen.. ach het went.. Succes!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:25

rust houden met die arm, zeker als het een slijmbeursontsteking is. Ijs er op leggen kan helpen. Zeker geen warmte.
Oefeningen om te voorkomen dat je schouder dan stijf wordt heb ik wel voor je. moet je anders maar even pb sturen.

en als de pijn niet minder wordt echt voor die injectie gaan. Werkt super, spreek uit ervaring.

sterkte.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 13:12

ik ga vandaag naar de fysio,
ik heb steeds het idee dat er iets niet goed zit,
uit de kom schiet ofzo..
en dat doet zo'n pijn!!!!

de fysio denkt dat het mn pees is die uit de slijmbeurs schiet, en die moet dan weer sterker worden.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:14

Ik had een slijmbeuronsteking in mijn knie. Ik heb er pilletjes voor gekregen en heb er nu bijna geen last meer van.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:34

Mijn moeder en mijn tante hebben allebei wel eens een slijmbeursontsteking gehad in de schouder. Mijn tante heeft spuiten laten zetten en had daarna volgens mij behoorlijk veel pijn. Mijn moeder is naar een acupuncturist gegaan. Dat hielp heel goed. Daarnaast doe ze bepaalde oefeningen en fitnesst ze. Zodra ze weer wat voelt (doordat ze bijvoorbeeld een tijd niet heeft kunnen fitnessen) gaat ze weer terug naar de acupuncturist en na een paar behandelingen gaat het weer prima.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:47

Ik heb het al zo'n 8 jaar in mijn rechterschouder. Ook van alles geprobeerd in het begin maar niets hielp.
Ik heb er nu met vlagen erg last en dan weer wekenlang niets. Ben bang dat het nooit meer helemaal weg zal gaan, helaas.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:56

Ik ben ondertussen ook naar de fysiotherapeut gestuurd door de huisarts. In mijn schouder gaat het op zich een stuk beter, maar ik heb ook last van van mijn spieren in mijn nek en arm.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 13:57

ik heb dat dus ook mn arm en nek doen pijn,rug ook!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:42

heyhey

nou ik ben geweest,
dat was me wat!

hij had het probleem snel gevonden, mijn spieren zijn heel los waardoor er in mn schouder ook teveel ruimte zit, is gaan onsteken en nog heel veel meer, waardoor het een beetje uit zn fatsoen is nu...

maar hij deed wat kleine bewegingen, helemaal niet overdreven pijn en ineens.. werd ik niet lekker, zwart voor mn ogen en heel misselijk... hij zei dat dit een reactie van mijn lichaam is..
zou dat echt zo zijn??? ik moet nu vrijdag weer terug. hoop dat het dan beter gaat.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:36

kan inderdaad reactie van je lichaam zijn, puur bescherming.

Beterschap.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:42

Ik heb morgenochtend een afspraak bij de fysiotherapeut, ben benieuwd waar dat toe gaat leiden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 23:06

succes
laat ff weten hoe het gegaan is.