Haar invlechten voordelen vs nadelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Haar invlechten voordelen vs nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 16:48

Deze zomer ga ik mijn haar waarschijnlijk laten invlechten.
Ik heb heel lang haar, net tot boven mijn kont met krullen/slag erin)
Als ik moet los haar zwem komen er heel veel knopen in.
Bij mij zelf een vlecht in doen kan ik niet, en als ik dat heb gaat het er heel moeilijk uit na het zwemmen.

Op deze manier word het ingevlochten:
Afbeelding

Ik heb alleen nog een paar vraagjes.
Hoelang blijft het zitten (elke site zegt iets anders)
Hoevaak kan ik het wassen/ en welke shampoo juist wel of juist niet
Aangezien het feit dat vlechten er bij mij heel moeilijk uitgaan als ik ze lang inhoud:
Krijg ik ze na afloop er nog wel uit.

Als je nog verdere Tips hebt, dingen die ik juist wel of niet moet doen.
Dan graag een berichtje achterlaten Knipoog

groetjes simone

vuurneon

Re: Haar invlechten voordelen vs nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:52

Je krijgt die er wel uit hoor Lachen

Maar ik heb het idee dat het niet heel goed is voor je haar als het zo strak wordt ingevlochten Verward

Volgens mij is je haar ook topzwaar als je al lang haar hebt en je vlecht het zo in Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:54

oei, krijg al hoofdpijn als ik het zie!

Doet dat niet vreselijk zeer?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:54

ik heb het vorig jaar gehad net als jou.

het bleef 6 tot 8 weken zitten bij mij. i kheb de shampoo gebruikt die ik normaal ook gebruik. en ik kreeg het er heel makkelijk uit.

hoelaat het bij jou blijft zitten weet ik niet omdat je nogal zwaar haar heb omdat het zo lang is.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:55

Oef .. en de hoofdpijn!!
Ik heb het 1 keer zo strak op mijn hoofd gevlochten gehad, erg leuk, maar pijnlijk...Heb het er na 4 dagen uitgehaald omdat ik gewoon zo veel pijn had( kan ook dat ik een watje ben op mijn hoofdhuid hoor)
Als ik nog eens zou vlechten, zou ik gewoon lossen vlechtjes laten maken.

Ik geloof idd ook niet dat het heel goed is voor je haar....kroeshaar is toch heel anders ( ga er voor het gemak even vanuit dat je 'europees'' haar hebt Knipoog)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:57

(ik weet je huidskleur niet, maar bij getinte mensen staat het beter omdat je dan de hoofdhuid niet zo enorm ziet Nagelbijten / Gniffelen)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 18:48

Mijn huidskleur is blank hoor Knipoog
maar toch bedankt voor de reacties

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:51

Ik krijg ook meteen hoofdpijn van die foto en voel de pijn in m'n haarzakjes als ik denk aan hoe erg eraan getrokken wordt. Nagelbijten / Gniffelen
Zelf had ik m'n haar ingevlochten voor de bruiloft van m'n zus, na 4 dagen heb ik het eruit gehaald.. Gelukkig niet beschadigd..

Die pech kun je wel hebben, dat je haar afbreekt, doordat het zo strak ingevlochten wordt.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:39

ik heb het zelf ook ingevlochten gehad. Maar ik had alleen het voorste stukje strak op de hoofdhuid ingevlochten. En dat was behoorlijk pijnlijk... Niet alleen het vlechten maar ook de eerste dagen. De eerste nacht was ik gewoon misselijk ervan. Maar dat was snel over en daarna was ik er superblij mee hoor!
Het zat supermooi en ik heb het zeven weken ingehad.

Ik waste het met gewone shampoo die ik dan toevallig bij de hand had. Op advies van degene die het bij heeft ingevlochten deed ik na het wassen mijn haar helemaal met babyolie. Dan houd je je eigen haar goed vet.
Het eruit halen is ook even werk (ik heb er ruim vier uur over gedaan) en mijn haar stond echt alle kanten op (zo'n afrikaans kroeskapsel zeg maar Knipoog ) maar na het douchen was dit meteen over.
Wel lijkt het alsof al je haar eruitvalt als je de vlechtjes eruit haalt maar dat is gelukkig niet zo.

Het maakt ook heel veel uit wie het invlecht. Ik had een ghanees meisje en die deed het echt heel mooi, maar ik ken ook een paar mensen die het bij een kapsalon lieten doen en dat was lang zo mooi niet als bij mij. Ook bleef het bij hun niet zo goed zitten en het was veel duurder. Ik heb er destijds 200 gulden voor betaald en ze heeft er 8,5 uur over gedaan. Het nephaar heb ik overigens wel zelf moeten betalen maar dat was samen nog geen 15 gulden geloof ik.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:18

Ik heb het ook gehad Lachen

Na 2 dagen heb ik het eruit moeten halen omdat ik opeens iets raars op mn hoofd voelde, ik dacht eerst dat iemand grappig dacht te zijn en een uitgekauwd zuurtje op mn hoofd had gegooid..

Maar toen voelde ik het over heel mn hoofdhuid, mn hoofdhuid was dus erg verbrand en er kwam allemaal vocht uit, en geloof me het deed erg pijn..

Dus als het lekker weer is, zonnebrand creme op de open plekken tussen je vlechtjes smeren Lachen

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:33

Oei dat klinkt niet fijn....
Ik had er geen last van (had het ook in de zomer) maar ik had ook niet echt kale plekken tussen de vlechtjes....
Dat vind ik ook niet zo mooi eigenlijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:15

Ik heb dat vroeger een tijd zwart gedaan om wat bij te verdienen. Op zich kun je het het beste wassen met een zeep/alcohol vrije shampoo, waarbij het niet erg is als er wat van op je hoofdhuid blijft zitten. Zodat je geen irritatie's krijgt. Als je bijv nioxin neemt die beschermt ook nog eens tegen uva en uvb stralen.

Je kunt het zo lang laten zitten als je wilt maar na een week begint er boven op al te pluizen. De meeste van mijn klanten kwamen elke 2 weken terug omdat het dan gewoon niet meer mooi was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:11

Breitling zoals jouw een-na-laatste foto zoiets had ik ook. Alleen bij mij zag je lang niet zoveel hoofdhuid tussen de vlechtjes en ik geloof dat de vlechtjes vooraan ook een stuk dunner waren eigenlijk.
Ook pluisde het bij mij niet eigenlijk.
Wel zorgde ik er dus voor dat het goed vet bleef met baby-olie (dit op advies van het meisje dat het bij mij gevlochten heeft)

Na 7 weken heb ik het er uitgehaald omdat mijn eigen haar zo hard gegroeid was (had al een behoorlijk stuk uitgroei dus) anders had ik het nog makkelijk langer kunnen laten zitten.

Ik moet wel zeggen dat het meisje wat het bij mij deed heel erg veel ervaring had. Zij kon ook echt met 1 hand mobiel bellen en met de andere hand verder vlechten. (daar was ik helemaal verbaasd over want ik kan met 2 handen nog niet zo netjes en snel vlechten als zij met 1 hand hihi)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:21

dat ligt maar net aan de dikte van je haar de dikte van de vlechten en de manier van invlechten.
Als je fijn haar hebt zoals dus die van de foto heb je grotere plukjes nodig omdat het haar anders afbreekt.
Als je een wat ronder hoofd hebt staat het mooier als de vlechtjes wat dikker zijn anders lijkt je hoofd nog ronder.
Bij een klein hoofdje krijg je juist een mooi resultaat als je hele smalle vlechtjes hebt.

Als je haar niet pluist heb je weinig baby haar. Eigenlijk is het pluishaar alle korte haartjes tussen je haar. Die er vanzelf tijdens bijv het slapen tussenuit komen. Dan moet je echt met een panty over je hoofd gaan slapen.
Ik heb het jaren lang gedaan en heb dus ook wel enige ervarig.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:55

Hey meid !
Zo he, jij en ingevlochten haar, dat is wel het laatste wat ik had verwacht.. Maar goed laat ik maar eens ff ontopic blijven.
Anders vraag je het toch even aan onze oooh zo burgelijke tante Maris :Y Zij heeft haar haar ook regelmatig in gevlochten gehad, of gewoon vlechten. Maar denk je ook ff aan de sterkte van je haar, je hebt niet echt het stevigste haar moet ik toegeven.. Ik heb ook een keertje een klein stukje van mijn haar in gevlochten gehad door een Afrikaans meisje in mijn klas, ze had het echt goed gedaan maar het zat niet echt comfortabel.. Ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet, als je het toch laat doen. Ik kom dan zeker kijken,succes ermee..