Gras/hooi en schimmel allergie wie kent dit??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1natascha

Gras/hooi en schimmel allergie wie kent dit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:15

Wie heeft er ook een allergie hiervoor (grassen) en voert toch zelf zijn paarden?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen hiermee? Valt hier goed mee te leven rond de paarden en hooi/kuil voeren?
Wat voor hulpmiddelen hebben jullie? Zoals mondkapje? En hoe werkt dit in de praktijk? Nog tips??

Alvast bedankt voor je reactie

Sophie2

Re: Gras/hooi en schimmel allergie wie kent dit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:18

Ik heb dat. Ik neem altijd een tabletje, een puffertje, neusspray en oogdruppels mee Clown Heb ik altijd wat bij de hand en dan is het wel redelijk te doen.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:19

Wat voor een tablet is dat? huisarts? homeopatisch? en heb je vaak die dingen ook echt nodig? Geen ervaring met mondkapje?

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:21

ik ben alergisch voor diverse soorten grspollen en ook voor stof,verder voor honden en koeien en de beruchte huisstofmijt....

heb zelf een hond en nergens last van,ook niet met voeren of mesten (opstrooien)van de paarden!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:23

Wel van de huisarts. Ik heb aerius gehad. Maar dat werkte bij mij niet zo goed. Nu heb ik Xyzal. Dat werkt wel een beetje. Ik ben verder heel erg allergisch voor veel meer dingen, dus ik moet dat eigenlijk elke dag slikken. Verder gebruik salbutamol, dat is het puffertje. Werkt super! En oogdruppels gebruik van Prevalin, kun je gewoon zo in de apotheek krijgen en de neusspray die ik heb kun je ook gewoon bij de apotheek verkrijgen. Ik heb geen ervaring met een mondkapje, lijkt me niks persoonlijk en is ook helemaal niet gangbaar. Ik heb deze spullen wel echt nodig, omdat ik ook echt heel erg allergisch ben, vooral het puffertje.

Ik ga nu weer naar mijn werk (apotheek Tong uitsteken) als je nog vragen hebt, ik zie het wel!

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:24

Oke wat super dat je ook gewoon nergens last van kan hebben, ik ook voor huisstofmijt idd. weet je ook nog welk eh "niveau" het was, werd bij mij met cijfers aangegeven ik had voor de grassen geloof ik een 2.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:25

He Sophie bedankt voor de tips!