Doodsbang voor de tandarts..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Doodsbang voor de tandarts..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 16:19

Ik denk dat een heleboel mensen bang voor de tandarts zijn.
Ik ben er 4 jaar niet geweest omdat we ruzie kregen met onze destijdse tandarts.
Toen ik toch wel erg last van m'n kiezen kreeg toch maar naar een nieuwe tandarts gegaan.
Ik had nog nooit gaatjes gehad dus wist niet wat me te wachten stond.
Drie gaatjes.. zonder verdoving had ik gezegd want ik was bang gepraat over de verdovingsspuiten die je zou krijgen.
Hij begon met het grootste gaatje, boren deed niet pijn maar toen hij de verrotte stukjes eruit krabde met een haakje deed het verschrikkelijk veel pijn! Hij luisterde niet naar m'n 'auw, auw, auw!' dus toen schoot m'n arm opeens weg en vloog het tafeltje met boortjes enz. over de kop. Tandarts boos, verdoving in gedaan (wat overigens helemaal geen pijn deed omdat ik al zoveel pijn had) en na dat gaatje vullen is ie opgehouden. Hij zei al dat die kies er waarschijnlijk toch wel uit moest omdat het zo'n groot gat was. Nog wel veel last van gehad maar poets nu consequent 3x per dag en heb er geen last meer van dus ik denk dat ik de afspraak voor volgende keer maar afbel.
Iedere keer als ik er aan denk word ik al misselijk/duizelig en kan soms zelfs wel janken van angst.
Heb ook last van claustrofobie dus dat werkt ook niet mee als je daar ligt en geen kant op kunt..

Black2000

Re: Doodsbang voor de tandarts..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:23

Ik ben ook heel bang, maar geen haar op mijn hoofd om niet 2x per jaar te gaan, Dan maar bang, maar ik ben ooit idd ook een lange tijd niet geweest, maar dat nooit meer, wat een pijn heeft dat gaatje gedaan, vanaf toen echt trouw naar de tandarts, nu nog! Al heb ik bijna altijd wel wat, of een gaatje, of een verrotte kies!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:31

Ik ben ook 4 jaar lang niet naar de tandarts geweest, had namelijk een hele enge tandarts vond ikzelf. Toen kwam een kennis met een adres voor een angst tandarts, wat tot nu toe goed bevalt. Had in die 4 jaar trouwens wel 9 gaatjes gekregen, dus het is wel aan te raden om te gaan. Knipoog

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:03

_Nicky schreef:
Ik ben ook 4 jaar lang niet naar de tandarts geweest, had namelijk een hele enge tandarts vond ikzelf. Toen kwam een kennis met een adres voor een angst tandarts, wat tot nu toe goed bevalt. Had in die 4 jaar trouwens wel 9 gaatjes gekregen, dus het is wel aan te raden om te gaan. Knipoog

Wat doet een angsttandarts dan precies? Ik denk er ook over om naar een andere tandarts te gaan, een vriendelijkere dan deze in ieder geval.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:20

Ik zit er ook aan te denken Bach Rescue Remedy te nemen voor ik naar de tandarts moet, zou dit helpen of zou het niet kunnen door de hoge concentratie alcohol (27%) i.v.m. bloedverdunning?