Overbelasting ac gewricht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

Overbelasting ac gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 18:12

Hai,

Ben vanochtend bij de dokter geweest, heb hele pijnlijke schouder, pijn straalt uit naar arm. Nu zei de dokter overbelasting ac gewricht. Ik moet naar de fysio, maar nu las ik op internet dat meestal de eerste 2 weken rust in een mitella gedaan wordt. Wat moet ik nu doen, daar heeft de arts niks over gezegd.

Wie weet wat,

Mirjam

ikkemetwikke

Re: Overbelasting ac gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:27

neem aan dat je arts het dan wel gezegd zou hebben.
je fysio zal je verder ook wel kunnen adviseren.
plus helemaal in mitella laten rusten is ook niet goed,krijg je weer een "frozen shoulder" van.
dan ben je verder van huis.
bij mij zijn mn gwrichten hypermobiel,dus er zit teveel speling op,waardoor ze kunnen subluxeren(stukje uit de kom raken bijvoorbeeld) dit gebeurt vaak snachts,dan word ik wakker (AUW!)
en ook vaak overbelast raken.
de kunst is denk ik,om te blijven bewegen,maar onder de grens van (te veel)pijn te blijven,zodat het wel soepel blijft,maar niet overbelast raakt/blijft.
Laatst bijgewerkt door ikkemetwikke op 14-03-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:29

Zoals mijn voorganger inderdaad zegt, je loopt dan heel erg de kans op een frozen shoulder. Zolang de HA er niets over gezegd heeft, gewoon rustig aan doen met de schouder, maar niet stoppen met bewegen, want dan wordt het alleen maar erger.. Bewegen binnen de pijngrens is hetgeen je eigenlijk moet doen!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:32

Mitella kun je best doen, máár wel is het goed om je schouder in beweging te houden, en dan wel onbelast en onder de macht (onderhands slingeren)

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 18:46

ikkemetwikke schreef:
neem aan dat je arts het dan wel gezegd zou hebben.
je fysio zal je verder ook wel kunnen adviseren.
plus helemaal in mitella laten rusten is ook niet goed,krijg je weer een "frozen shoulder" van.
dan ben je verder van huis.
bij mij zijn mn gwrichten hypermobiel,dus er zit teveel speling op,waardoor ze kunnen subluxeren(stukje uit de kom raken bijvoorbeeld) dit gebeurt vaak snachts,dan word ik wakker (AUW!)
en ook vaak overbelast raken.
de kunst is denk ik,om te blijven bewegen,maar onder de grens van (te veel)pijn te blijven,zodat het wel soepel blijft,maar niet overbelast raakt/blijft.

Ben zelf ook hypermobiel, maar heb niet het idee dat ik een luxatie of subluxatie heb gehad. Net even onder een warme douche geweest, doet behoorlijk zeer en paracetamol helpt niet Huilen .

Mirjam

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 03:04

ibuprofen dan? das wat sterker en vaak nuttiger bij gewrichts pijn.