Cubitaal tunnelsyndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ranja

Cubitaal tunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:10

Door de huisarts is bij mij het cubitaal tunnelsyndroom vast gesteld. Nu ben ik doorverwezen naar de neuroloog voor verder onderzoek, zoals een EMG. Ik kan alleen pas 1 april terecht in het ziekenhuis.
Het begon met wat tintelingen in mijn pink en ringvinger, maar het wordt op dit moment met de dag erger lijkt wel. Ik heb ook dagen dat ik weinig met mijn ene arm kan en gewoon met allerlei bewegingen pijn in mijn arm/hand heb. De kracht erin is dan ook minder. Plus ik heb het idee dat mijn vingers de hele dag krom getrokken worden...

Wie heeft dit nog meer en zijn er ook mensen aan geopereerd? Met succes?

P.s. niet te verwarren met het carpaal tunnelsyndroom. Andere zenuw, andere plaats van beknelling. Knipoog

Anoniem

Re: Cubitaal tunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:49

Buurvrouw van mij had hier erg last van, op den duur kon ze dr hand alleen nog maar op een kussentje omhoog houden, de tinteling ging ook over in pijn.
Ze heeft dr een maand geleden laten opereren (polikinisch) en ze voelde tijdens het lossnijden van de pees die verkrampt was dat dr hand weer 'lucht' kreeg.
Ze heeft geen spijt gekregen van de operatie en heeft nu geen klachten meer.
Collega van me had hetzelfde en kon niet eens meer werken (is monteur) maar door de operatie is het weer goed gekomen.