Allergische reactie op...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Allergische reactie op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:20

Wat?

Ik weet het niet meer hoor het begon zondag met rode vlekken op mijn huid....

En nu sterf ik van de jeuk! Echt niet leuk meer!

Maar mijn moeder had laatst ook 'ergens' een allergische reactie op, en na een halfjaar stinkmoddern en alles uitproberen kwam ze erachter dat ze allergisch voor kaneel (?) was...
Ik heb echt geen zin om een halfjaar lang te k.utten en de kl.oten bij de huisarts, echt niet... ik haat het om bloed te geven en straks krijg ik ook zo'n plijster op mijn rug waarmee ik 5 dagen (!!!) niet mag douchen ofzo...

Dus... en ik heb niks vreemds gegeten...

Hebben jullie dit ook wel eens gehad? en hoe zijn jullie erachter gekomen waarvoor je dan allergisch was?
Tips en ervaringen zijn van harte welkom... ik zie het even niet zitten Knipoog.

Somebody_

Re: Allergische reactie op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:23

Ja, ik heb dit nu nog zelfs. Eens in de zoveel tijd krijg ik hele aparte rode vlekken rond mijn handen, en polsen. Men heeft geen flauw idee hoe dit komt, en om het weer even op te lossen, heb ik standaard 'Cutivate zalf' van de huidarts gekregen. Hierdoor verdwijnt het weer een tijdje, totdat het weer terug komt, dan ga ik weer smeren, en zo door!

Als ik jou was, en je hebt de mogelijkheid tot onderzoek, zou ik zeker de kans grijpen. Wie weet komen ze erachter, dan ben je een stuk beter af dan wat ik nu steeds aan het doen ben!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:27

Ander wasmiddel of wasverzachter gebruikt? Of een andere douchegel? Als het bijvoorbeeld alleen op je rug zit, kan het zelfs ook zo zijn dat het de shampoo/conditioner is. Zo ben ik allergisch voor de wasmiddelen in grootverpakking van de groothandel, maar niet voor de kleinere verpakkingen van hetzelfde merk bij de supermarkt.

Soms lijkt het alsof je niet iets vreemds hebt gegeten, maar vaak wordt er nogal eens wat veranderd in bepaalde voedingsmiddelen. Zo was ik nooit allergisch voor de noten op de cornetto en toen er een andere variant kwam, zat ik onder de bulten.

Als je zelf er niet achter kunt komen en het wordt alleen maar erger, zou ik toch even naar de huisarts gaan. Het is vervelender om die allergische reacties te hebben, dan een keertje een allergietest of bloedonderzoek te laten doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:39

Ik heb het brandend mond syndroom, en als ik het stofje binnen krijg heb ik een week veel pijn.Ik heb geprobeerd te achter halen welk voedingsmiddel het was maar ik weet het niet.Dat is de enige manier, kijken waar het van is.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:41

Dus dat betekent alles wat je eet, waar je mee in aanmerking komt opschrijven, zo is mijn moeder haar vriendin na jaaaaaaaren er eindelijk achter gekomen dat slagroom die ernstige allergische reactie veroorzaakte.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:44

AmyII schreef:
Wat?

Ik weet het niet meer hoor het begon zondag met rode vlekken op mijn huid....

En nu sterf ik van de jeuk! Echt niet leuk meer!

Maar mijn moeder had laatst ook 'ergens' een allergische reactie op, en na een halfjaar stinkmoddern en alles uitproberen kwam ze erachter dat ze allergisch voor kaneel (?) was...
Ik heb echt geen zin om een halfjaar lang te k.utten en de kl.oten bij de huisarts, echt niet... ik haat het om bloed te geven en straks krijg ik ook zo'n plijster op mijn rug waarmee ik 5 dagen (!!!) niet mag douchen ofzo...

Dus... en ik heb niks vreemds gegeten...

Hebben jullie dit ook wel eens gehad? en hoe zijn jullie erachter gekomen waarvoor je dan allergisch was?
Tips en ervaringen zijn van harte welkom... ik zie het even niet zitten Knipoog.

het kan iets zijn wat je anders niet gebruikt , maar! het kan juist ook iets zijn wat je al hel erg lang gebruit waar je nu een overgevoeligheid voor hebt opgebouwd
de enige manier is heel bewust kijken wat je wanneer gebruitk en wanneer je een reactie krijgt
kan make up zijn of creme
maar misschien is het de wasverzachter...
een kwestie van alles bijhouden

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 21:04

Nou, de bulten zijn naarmate het weekeind erger geworden, de jeuk neemt sinds vandaag wat af Lachen (gelukkig)

Euhm... ik heb navraag gedaan bij mijn ouders, geen andere wasmiddelen gebruikt, geen ander soort make up of wat dan ook (ik ben nu dan ook een week make up vrij voor de zekerheid)

Heb deze dagen zo min mogelijk E-nummers binnen gekregen (en het werd maar erger en erger...)
Mijn ouders koken sowiezo nooit van kant-en klare kruidenmixjes / pakjes etc (omdat mijn moeder dus zo allergisch is aangelegd)

de jeuk neemt af maar ik zit nu dus wel onder de rode / witte / kleurloze bobbeltjes en op mijn knie zit een plekje dat erg veel weg heeft van gordelroos... op mijn borst trouwens ook...
Dus... morgen naar de dokter bellen (hoop ook morgen gaan anders woensdagochtend zo snel mogelijk want 's avonds scheur ik nog steeds van de jeuk! Boos! )

Mijn vriend vind me zielig Knipoog

Maar nogmaals, het is nu dus vooral op mijn armen/oksels, rug, buik, borst, nek/hals en dat ene wondje bij mijn linkerknie... Scheve mond