bang zijn om namen te vergeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

bang zijn om namen te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:28

hallo mensen,
ik heb een probleempje. Een tijd geleden (in mei 2007) is mijn oma overleden aan dementie. Daardoor had ik zo'n idee in m'n hoofd gezet dat ik het nou ook krijg, wat helemaal niet kan, want ik ben pas 15. Maar in het begin vond ik het ook erg vervelend als mensen tegen me zeiden dat ik vergeetachtig ben. maar doordat ik me zo druk ging maken, dat ik niet iets zou vergeten, bouw ik nu een hele spanning op als ik bijvoorbeeld een paar namen moet zeggen van mijn klas, want ik moet het wel weten! En daardoor weet ik soms even niet meer de naam van een klasgenootje... Bloos
Ik vind dat erg vervelend, wie kan me hier vanaf helpen? ik probeer wel zo relaxt mogelijk te zijn, maar dat lukt niet echt.
Ik heb het overigens alleen met namen

CM_

Re: bang zijn om namen te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:29

Soort dwangmatige gedachten dus ..
Misschien eens met een vertrouwenspersoon hierover praten?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:31

Gewoon zeggen dat je slecht bent in namen onthouden.
Denk niet dat dit een of andere ziekte is (kan wel natuurlijk)
Misschien is het voor jou beter als men op het begin van het jaar naambordjes had zodat je een plaatje kunt onthouden.
Heb je wel een fotografisch geheugen? Dat je makkelijker plaatjes kan onthouden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:32

ik ben opzich niet zo heel slecht in namen onthouden, alleen sinds vorig jaar mei dus..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:33

oh na je oma's overlijden dus.
Dan praat je het je zelf aan en door de druk van andere vergeet je het?
Denk dat je er toch beter met een prof. over kunt praten, want je moet iets aan je zelf veranderen qua gedachtegang en dat kan je denk ik niet van achter een pc.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:19

Omdat je je er na vorig jaar mei meer op bent gaan concentreren, lijkt het alsof je slechter in het onthouden van namen bent geworden, terwijl het in werkelijkheid eigenlijk helemaal niet veranderd is.. Probeer de focus er minder op te leggen en heb het er met anderen over- dan zul je zien dat nog veel meer mensen zijn die namen niet zo goed kunnen onthouden en is het voor jou een geruststelling dat je niet de enigste bent!