bloedneus..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

bloedneus..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 16:12

Hallo!
ik heb de laatste tijd last van een zere en jeukende neus!
ook bloed mijn neus zowat constant..
niet dat het eruit loopt.. maar steeds voel ik ''nat'' (bloed dus) en als ik dan mn neus snuit komt het eruit..
soms stolt het bloed en dan kome er van die bloedpropjes/korstjes uit..

iemand al eens meegemaakt??

Rebel_Jits

Re: bloedneus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:04

Zachtjes snuiten en er verder zo min mogelijk aanzitten. Dan is het zo over.

NdV74

Re: bloedneus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:24

Toevallig stond dit gisteren in de krant:

DE KLACHTEN: Opeens loopt er bloed uit de neus, het kan uit één neusgat komen, maar ook uit allebei. Er kan flink wat bloed uit de neus stromen, het is meestal minder erg dan het lijkt.

NAAR DE DOKTER: Nee, een bloedneus is meestal een onschuldig probleem. Ja, als het niet lukt met onderstaande maatregelen de bloeding te stelpen. Ja, als een bloedneus regelmatig voorkomt en de oorzaak niet bekend is.

WAT KUNT U ZELF DOEN: Neem een grote zakdoek of theedoek en snuit de neus flink uit. Wees niet te voorzichtig, het gaat juist om het uitsnuiten van de stolsels achterin de neus. Ga aan tafel zitten in de 'leeshouding', met ellebogen op tafel. Knijp de neus dicht, vlak onder het neusbeen, waar het zachte deel van de neus begint. Houd dit een kwartier vol. Als een bloedneus vaak voorkomt, kan het gebruik van xylometazoline neusspray helpen. Het is in een volwassen- en in een kindersterkte verkrijgbaar bij drogist of apotheek. De spray maximaal één week gebruiken.

Dus misschien een keer echt goed snuiten en daarna afblijven?