Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smit_ilse schreef:Hoi,
Ik heb een aantal weken geleden te horen gekregen dat ik geen bloed toevoer meer in mijn linkerbeen heb. Nu willen ze proberen via looptraining mijn kleine vaten aan te sporen om het hoofdvat over te nemen. De kans dat ik mijn linkeronderbeen ga verliezen is extreem hoog. Rolstoelafhankelijk zou ik blijven en de korte stukjes zou ik of zelf kunnen of via een looprek/krukken. Door dit allemaal komt er ineens veel bij kijken en heb daar wat vraagjes over:
1. Waar kan je een parkeertkaart aanvragen en hoe lang duurt dit? Wat voor gegevens heb je hiervoor nodig?
WMO, gewoon aanvraag formulier invullen, en als het wordt toegewezen hebben ze een pasfoto nodig.
2. Krukken heb ik ook nodig en wil ze voor me eigen hebben. Inmiddels weet ik hoe ik dit kan halen en waar maar wat zijn jullie ervaringen met krukken? Wat voor krukken zijn er aan te raden?
sorry hier geen ervaring mee
3. Ik zal een rolstoel moeten aanschaffen maar de een roept dat je het via de verzekering moet doen en de ander via de gemeente, welke is het?
via de gemeente (weer WMO) kan je een aanvraag doen voor een rolstoel, deze wordt dan onder begeleiding van een ergo therapeut gepast en uitgezocht, en wordt geleverd door het regionale hulpmiddelencentrum.
4. Heeft er iemand nog verdere tips?
Sommige vragen zou ik wel over kunnen bellen maar dit schiet me nu allemaal naar boven en zou graag een antwoord willen.
Alvast bedankt.
Groetjes ilse
Wendy schreef:In aanvulling op Marigold... als het goed is hebben ze bij jou in de gemeente een zorgloket. Daar kun je terecht met de vragen over de WMO. Kleine tip... bereid je goed voor op een eventueel gesprek met een indicatiesteller. Laat je vooral niet overvallen.
Sterkte en succes.
En idd, een consulent van MEE kan je helpen om het een en ander uit te zoeken en samen met jou te regelen.
smit_ilse schreef:@polly2 Mooi he dat ze deze aanpassingen kunnen doen zodat je niet alleen maar afhankelijk bent. Zo kom je nog ergens! Bedankt voor je berichtje!