Vermoeid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:45

Ik ben het echt even zat, ben verschrikkelijk moe, doe mijn best om aan 8 uur slaap te komen, lukt ook ong. wel (soms iets langer, soms korter). Ik heb heel veel aan mijn hoofd(word uit huis gezet, flink aan het blokken voor examens), maar het probleem is dat ik me absoluut niet kan concentreren, heb het idee op mijn werk dat ik zo in slaap kan vallen. Vrij nemen is geen optie, het word komende week erg druk. Slapen doe ik trouwens wel goed, slaap zo goed als overal doorheen. Hebben jullie nog tips over wat ik kan doen? Ik weet het echt niet meer, maar zo kan het ook niet meer verder, heb nml ook hoofdpijn en ben misselijk(met name als ik telang naar het beeldscherm kijk) Ik eet trouwens zo normaal mogelijk, maar soms hebben we niet zoveel geld en dan leven we voornamelijk op soep.

Judje

Re: Vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:53

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:07

Heb je je bloed al eens laten checken?
Misschien bloedarmoede? Heb ik ook chronisch last van en dan voel je je ook zo. Ik probeer veel te sporten, al denk je nog zo dat je er alleen maar vermoeider van wordt.
Ik slik ook ijzertabletten.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 20:37

Ik zal binnenkort even langs de dokter gaan om bloed te laten prikken, maar volgens mij is dit meer psychisch, heb veel aan mijn hoofd en krijg maar geen rust en ontspanning...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:42

Voor je concentratie:
Ga voor je gaat blokken eerst eens 20 minuutjes hardlopen. Daarna gaat bij mij het leren allemaal een stuk makkelijker. Krijg het ook sneller in mijn hoofd Ja .

Verder moet je denk ik proberen regelmaat in je leven te houden. Zelfde tijden naar bed, zelfde tijd eruit.. Om de zelfde tijd eten ect. ect.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 23:00

Hardlopen is voor mij geen optie, heb slechte knieen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:42

Hier heb ik ook last van. Zit momenteel midden in een toetsweek en heb de laatste week gewoon iets te veel gedaan. Paar proefwerken op een dag gemaakt en heb nu echt geen energie meer. Ben nu al doodop en zou het liefst naar bed gaan.

Maar zorg in ieder geval dat je voordat je gaat slapen eventjes rust hebt. Dus eventjes een half uurtje op de bank liggen/zitten en even rusten. Zo zet je alle drukte uit je hoofd en slaap je beter. Verder zou ik ook niet weten wat je kunt doen. Misschien zoveel mogelijk dingen eventjes opzij zetten als dat kan. Werk en studie gaat natuurlijk niet maar misschien andere dingen wel tijdelijk.

Veel succes in ieder geval!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:55

Njen schreef:
Hardlopen is voor mij geen optie, heb slechte knieen.

Ipv hardlopen kun je ook gewoon stevig wandelen, of fietsen.
Fietsen is ook nog eens goed als je slechte knieën hebt.
Met even lichamelijk actief bezig te zijn maak je je hoofd leeg en kun je je beter concentreren.
Misschien helpt het ook wel voor het slapen gaan.