Blijven hangen in gewicht met afvallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiffiepiffie

Blijven hangen in gewicht met afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 09:10

Ik had me een beetje laten gaan, ik woog 56,7. Sinds zondag ben ik weer wat aan het afvallen, ik wil naar de 54 dus niks extreems. De eerste dag ging ik naar de 55,7 terwijl ik normaal at. van de 55,7 ging ik naar de 55,4 maar hier hang ik nu dus al 3 dagen op, ga ik vanzelf weer verder als ik gewoon doorga? En hoelang kan het duren tot het weer verder gaat?

Alvast bedankt.

Nibbit

Re: Blijven hangen in gewicht met afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:20

Gewoon doorgaan, het gaat idd vanzelf weer verder. maar wel vaak genoeg op de dag wat blijven eten anders stopt het idd Ja

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:23

Ik weet niet hoe groot je bent en hoe oud. Maar ten eerste is het normaal dat je gewicht een beetje fluctueert. Daarnaast waarom 54 willen en niet tevreden zijn met 55?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:33

Gewoon niet elke dag op die weegschaal gaan staan, een keer in de week is meer dan genoeg! Bovendien moet je ook niet te snel willen, wat verwacht je nu helemaal van 3 dagen 'lijnen'... 1 kilo in 1 week is al veel voor je lijf. Maar inderdaad zoals hierboven al gezegd, blijf wel regelmatig (genoeg) eten anders valt je spijsvertering zo goed als stil. Als je (veel) te weinig eet past je lichaam zich daarop aan en heb je kans dat je juist aankomt als je weer normaal gaat eten. Succes verder, hoewel ik net als Evelijn mij afvraag hoe oud je bent, en hoe lang, want 57 kilo is al niet heel veel voor de meeste lengtes hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:14

Verwacht geen wonderen in drie dagen. Je lichaam verschil sowieso telkens wel van gewicht.. Vooral in menstruatieperiode. Bovendien houd je lichaam meer vocht vast als je bijvoorbeeld zout eet, dus daardoor zou je in gewicht (tijdelijk) ook minder afvallen.
Zoals gezegd, weeg je niet elke dag. 1 kilo = 7000 kcal. Dus stel dat je elke dag 1500 kcal eet (=vrij weinig), en 2000 kcal verbrandt (=gemiddeld voor een vrouw), dan zou je er twee weken over doen om die kilo echt kwijt te raken. Verlies je heel veel in korte tijd is dat eerder vocht dan vet.

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:37

ik ben rond de 1.70 maar ik voel me gewoon fijner bij 54. Ik eet wel normaal verder hoor, minimaal 2 stuks fruit, ruim 300 gram groenten, ontbijt, lunch, avondeten.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:28

hihi, ik las dit topic en ik dacht 'daar heb ik ook last van'. Maar toch niet, want ik vind het wel heel anders als het gaat om 3 kilo, dan om 20 kilo. Ik hang nu na 9 kilo stil en er gaat nu niks meer af, terwijl ik nog mákkelijk 20 kilo kwijt kan.

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:44

@tiffiepiffie: de kilo's die jij kwijt wilt zijn puur esthetisch ( itt medisch overgewicht) en zullen er dus moeilijker af gaan, vooral omdat je al tegen ( als niet op) je ideale gewicht zit.
Plus er zullen altijd gewichtsschommelingen zijn onder invloed van vochtophouden, hormonen...Denk dat dat toch tussen de twee kilo onder en boven je gewicht kan gaan.

@dovish: ik herken je probleem, ben nu al meer dan een jaar bezig met een dietiste, en in het begin ging het goed, ik verloor 1 tot 2 kilo per maand.
Maar de laatste maanden laat ik vele dingen aan m'n neus voorbij gaan die lekker zijn ( maar verboden in het dieet), maar er gaat geen gewicht meer af ( terwijl er echt nog af kan).
Zo wordt dieten wel frusterend.

*edit: spelfouten