slappe nagels --> breken snel af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinoa

slappe nagels --> breken snel af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 18:39

Wie heeft er nog meer last van (gehad) of heeft er goede tips?
Ik had altijd keiharde nagels, braken nooit af en waren altijd lang. Nu heb ik het laatste jaar/ 1,5 jaar (toen heftige persoonlijke dingen meegemaakt, misschien dat dat er iets mee te maken heeft maar dat lijkt me stug) van die slappe nagels, ik heb zelfs witte lijntjes lopen op de plaatsen waar ze omgeklapt zijn. Normaal doet dat omklappen pijn, maar mijn nagels zijn dus zo slap dat ik het niet eens meer voel.
En ik baal ervan, had altijd mooie lange nagels met spierwitte randjes en nu heb ik van die lelijke superkorte nagels, ik vind het helemaal niks Bloos

Iemand tips hoe ze weer wat steviger kunnen worden?

Judje

Re: slappe nagels --> breken snel af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:54

Je hebt van Herome een nagelverhardingskuurtje van 2 weken. Die heb ik gedaan. Dat mag je max. 2 x per jaar doen.
Ik heb het vorig jaar maar 1 x gedaan (en me nog niet eens echt aan de regels gehouden) en het werkt wel. Binnenkort weer eens een kuurtje doen om te kijken of ik ze nog harder kan krijgen.
En je wilt echt NIET weten hoe slap en verrot mijn nagels waren.

Daarnaast: zoveel mogelijk van je nagels afblijven. Niet standaard gaan vijlen, maar alleen vijlen wanneer je een scheurtje oid hebt. Zelf gebruik ik ook nooit metalen vijlen, maar altijd die wegwerpvijltjes (rood/beige zijn ze hier). Ze zijn namelijk fijner, waardoor er minder grote haaltjes achterblijven.

Verder: oppassen met vuil onder je nagels vandaan halen, anders neem je namelijk 1 of meerdere laagjes nagel mee.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:07

ik vogl dit even, mijn vriend heeft hier ook last van, had altijd sterke nagels, paar jaar geleden heftige dingen meegemaakt in de familie. sinds een paar jaar breken zn nagels constant af, heeft zn nagels zodanig kort dat ze niet korter kunnen zonder in je velletje te knippen zeg maar.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:33

Kan echt wel komen door zogenaamde life-events. Meer stresshormonen kunnen dan zorgen voor verstoorde nagelgroei en ook voor bijv. haaruitval.
A. Vögel heeft hier homeopathische pilletjes voor, weet niet of deze werken.
Zelf doen aan stress-vermindering, door ontspanningsoefeningen (en/of hardlopen) bezoekje aan huisarts en evt. psycholoog e.d. kan dus helpen.
Verder helpt het om met je nagels te tikken (lekker irritant voor je omgeving Knipoog ) Maar het stimuleert de aanmaak van de cellen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:43

veel melk blijven drinken, eitjes eten, en nagelhardende nagellak gebruiken Lachen

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 18:00

Thanks allemaal! Ik zal eens kijken, psycholoog etc is niet nodig, het is al een tijdje geleden en alles heeft wel zijn plekje zo ongeveer gekregen nu, alleen mijn nagels werken nog niet echt mee :s
Dat tikken vind ik wle ene goeie tip Knipoog en die nagelkuur ga ik ook eens uitproberen. Bedankt!!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:59

_Robyn_ @ ik heb er ook last van... maar ik drink elke avond melk.. (met caco er in Schijnheilig )
ik eet zeker elke week 2 eieren dus dat zal niet helpen .. Boos!

ik blijf dit zeker even volgen..

ps. ik heb ook wel stress etc. dus misschien is dat een oorzaak... Clown

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:05

Ik ga dit topic ook even volgen. Mijn nagels zijn ook niks meer waard maar dat komt omdat ik steeds met m'n handen in het water zit. Dat krijg je als je in een verpleeghuis werkt en mensen moet wassen Clown