Bloedneus!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Bloedneus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 12:18

Hey,

Ik werd vanmorgen om 10 over 5 wakker met een bloedneus. Ik stikte letterlijk bijna in het bloed.
Ik heb redelijk vaak een bloedneus, volgens de dokter komt dit door stress.
Vanmorgen was het alleen wel heel erg, het duurde 20 min. voordat het eindelijk over was,
en mijn hele bed en naast mijn bed lag onder het bloed.

Mijn vraag; is dit normaal??

chicolover

Re: Bloedneus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:19

Ik denk niet dat dat normaal is nee Clown
Kan je je HA niet weer opbellen voor een afpraak? Er moet toch wat aan te doen zijn?

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:25

Of het normaal is weet ik niet. Wel kan ik je zeggen dat ik er zelf heel veel last van heb gehad, tot ongeveer mijn 18e, daarna is het overgegaan en nu heb ik nog maar zo nu en dan een bloedneus.
Het heeft bij mij wel eens een paar uur geduurd en hoe drukker iedereen zich maakte hoe langer het duurde. (ik kreeg die bloedneus op school en had het laatste uur een repetitie die ik beslist wilde maken.......bleef daarom op school en iedereen bemoeide zich met me; uiteindelijk ben ik toch naar huis gegaan en daar was het binnen een kwartier over. )

Bij verkoudheid had ik er eerder last van en bij grote temperatuurswisselingen gebeurde het ook spontaan. Soms inderdaad ook terwijl ik lag te slapen.........zere keel van het doorslikken of druk op je oren als je je neus dicht moest houden en voorover ging zitten............niets helpt overigens echt.
Gewoon rustig blijven en doen wat je zelf het prettigst vindt, dan is het (naar mijn ervaring) het snelst over. Je er niet druk over maken want dan duurt het alleen maar langer.

Als je het niet vertrouwt kun je altijd even bij de huisarts langsgaan. Eventueel kunnen ze adertjes in je neus dichtbranden.
Succes ermee!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:30

Normaal? Geen idee. Het zal vast wel vaker voorkomen maar wat kan je er aan doen?
Ik heb er wel eens last van met hooikoorts als ik mijn neus veel gesnoten heb. Dat komt dan weer samen met hoge temperaturen in de zomer.
Succes verder.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 12:30

Ja, je kan iets dicht laten branden, zodat je er nooit meer last van hebt. Maar dat schijnt veel pijn te doen en niet altijd goed te gaan.

Ik ben daarna ook flink over mijn nek gegaan ( klinkt ook weer lekker Haha! ), ik dacht misschien heeft het er wel mee te maken dat ik ziek ben ofzo..

Maak me er verder ook niet druk om ofzo, ik bloed vanzelf wel leeg.. Tong uitsteken

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:35

Dat je er na dichtbranden nooit meer last van hebt, weet ik niet. De HA brandt een adertje dicht, maar het lijkt me niet dat hij alles dicht kan branden in 1 x. Het schijnt wel dat het je reukvermogen kan aantasten, dus echt heel fijn is het allemaal niet.
Dat alles er uit kwam vind ik niet zo raar; waarschijnlijk heb je, in je slaap, het een en ander ingeslikt en ik denk dat dat vrij zwaar op de maag ligt Knipoog
Onze zoon heeft ook veel bloedneuzen gehad, ook 's nachts. Vervelend en het is gelijk zo'n zooitje, maar ook bij hem gaat het nu iets beter (hij is ondertussen bijna 20).
Ziek zijn heeft er vast en zeker iets mee te maken, je weerstand neemt dan af en je bent dan overal wat gevoeliger voor.
Doodbloeden duurt overigens wel even hoor Tong uitsteken
Nogmaals succes en ik hoop dat het bij deze ene keer blijft.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:18

_Kimberley schreef:
Ja, je kan iets dicht laten branden, zodat je er nooit meer last van hebt. Maar dat schijnt veel pijn te doen en niet altijd goed te gaan.

Een aantal jaar geleden had ik ook veel last last van bloedneuzen, soms wel 5 keer op een dag en dan meestal ook langer dan een half uur. Het gebeurde spontaan, zomaar uit het niets. Uiteindelijk naar de KNO arts, eerst nog wat allergietesten moeten ondergaan, maar dat was het niet. Daarna gingen ze verder zoeken en vonden een heel klein adertje dat de boosdoener weleens zou kunnen zijn. Dus dichtgebrand en het probleem was daarmee gelukkig opgelost. Tot 2 dagen geleden heb ik er nooit meer last van gehad. Nu heb ik alweer een paar dagen achter elkaar een bloedneus, maar heb ook griep en daar kan het ook mee te maken hebben.

Van het dichtbranden heb ik helemaal niks gevoeld hoor, dat stelt echt niet zoveel voor. Of het niet altijd goed gaat, zou ik niet weten. Als je er last van blijft houden, is het wel verstandig dat er verder onderzoek naar de oorzaak gedaan wordt. Ik weet uit ervaring dat het heel vervelend is om constant maar bloedneuzen te hebben. Succes ermee Ach gut .

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:38

ik heb altijd in de zomer een bloedneus..
Ik wordt altijd eerst wakker, dan voel ik een soort kriebel in me neus... en dan weet ik al dat ik naar de badkamer moet rennen xD

maar ik zou toch even langs de dokter ofzo gaan...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:25

Ooh, dat kan gebeuren een keer hoor. Ik heb het ook wel eens. Het komt ook doordat je dan ligt. Hierdoor krijg je alles in je mond en heb je het gevoel dat je stikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:30

Gewoon eventjes langs de dokter gaan. Kijk, dat dit een keertje gebeurd .. Dat kan Knipoog Maar als dit vaker voorkomt kun je misschien overwegen om te laten dichtbranden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:32

heb je een hoge bloeddruk?

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 14:36

Nee, juist een lage bloeddruk..