Hallo medebokkers,
Sinds afgelopen maandag, 3 maart, heeft mijn vader nog maar 9 vingers. Toen hij aan het werk was is hij door onoplettendheid met zijn vinger tussen een lopende machine gekomen, en heeft zijn hand gelijk teruggetrokken. Hij zag meteen dat zijn vel er totaal afgerukt was, normaal slaat het dood maar doordat de zenuwen blootgelegd werden was dit bij hem niet het geval.
Zijn vinger viel niet meer te redden en daardoor is er door de chirurgen in het ziekenhuis besloten dat het beter was de vinger er helemaal af te halen. Hij heeft nu nog ongeveer 1 centimeter over. Hij zal nog gewoon normaal kunnen functioneren op zijn werk maar gitaarspelen zal hij opnieuw moeten leren met zijn andere hand, als hij dat al wil.
Nu ben ik benieuwd of er bokkers zijn die hier ervaringen mee hebben (afgezette lichaamsdelen) ik heb het er zelf, en mijn ouders ook, erg moeilijk mee. En als straks al het verband eraf gehaald word zal heel erg confronterend zijn.
Mijn vraag, hebben jullie ervaringen die jullie misschien willen delen, of misschien tips om dit te verwerken met zijn allen…
Alvast bedankt,
Tess__