Raar slapen, veel/raar dromen, vroeg wakker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Raar slapen, veel/raar dromen, vroeg wakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 21:29

De laatste tijd slaap ik heel raar heb ik het idee.
Ik voel me 's ochtends vaak niet echt uitgerust (ook al heb ik dan lang genoeg geslapen)
Niet dat ik dan moe ben, maar dan voel ik me beetje vreemd.

En ik droom de laatste tijd heel veel en onthoud het ook echt best vaak.
Soms zijn het leuke dromen, maar soms zijn het ook minder leuke/enge dromen of ik droom hele rare dingen.
Ik weet niet hoe het komt maar soms is het best lastig.
Heb ook het idee dat ik me daardoor 's ochtends soms zo brak voel..... (alsof ik de halve nacht gefeest en een flinke kater heb)

Ook heb ik nu 2 dagen achter elkaar gehad dat ik toch best een beetje kon uitslapen voor mijn doen.
Gisteren had ik de wekker op 7.30uur staan (had op tijd afgesproken op stal) en toen was ik om 6.30uur al wakker.
en vandaag kon ik tot 9.00uur in bed blijven liggen en was ik om 6.00uur al wakker.

Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind het best vervelend.

Misschien is het stress, onbewust vermoeid maar toch wakker (klinkt heel krom, maar weet het niet anders uit te leggen) of heb ik teveel dingen 'aan mijn hoofd'
of ik denk onbewust aan teveel dingen terwijl ik in bed lig/slaap.

Iemand misschien tips?

Eilinora

Re: Raar slapen, veel/raar dromen, vroeg wakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:35

ik heb hetzelfde probleem en weet ook geen oplossing....slaap slecht en word heel vroeg wakker(4 uur soms zelfs)

droom ook heel raar en smorgens heb ik echt de neiging om me ziek te melden op school om vervolgens de hele dag in bed te liggen...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:35

Kan best zijn dat het door stress komt hoor. Lachen Allereerst moet je natuurlijk de stress proberen te stoppen. Daarnaast is het goed voor je om een vast slaapritme te hebben, dus elke avond op dezelfde tijd naar bed en elke ochtend op dezelfde tijd weer op, óók in het weekend. Ook kun je voor het slapengaan valeriaan pilletjes/ capsules nemen, kun je gewoon halen bij de drogist, het werkt ontspannend. Ook zorgen dat je een paar uur voor het slapengaan niet meer met stressvolle zaken bezig bent, en verder alle gedachten die steeds door je hoofd rondspoken opschrijven, zodat je ze niet meer hoeft te onthouden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:37

het enige wat stressvol is voor mij op het moment hoort leuk te zijn....mijn merrie worden binnekort gedekt en ben heel bang dat ik de hengstigheid steeds mis

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 21:41

Ik zou bij mezelf niet eens weten wat stressvol zou zijn...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:47

Ik heb er zelf wel eens last van als ik tot s' avonds laat achter de pc zit, op de een of andere manier ben ik dan te druk in mijn hoofd. Ik stop nu iets eerder, loop even een stuk met de honden en ga me dan douchen en naar bed, waar ik dan nog even lekker lees, of lig te dagdromen en dan ga ik pas slapen (mijn vriend is dan meestal nog wat rond aan het scharrelen dus meteen slapen lukt toch niet). Bij mij helpt dat wel, minder pc-en actief bezig zijn en bewust afschakelen van het werk en dergelijke.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:52

Ik heb ook een periode gehad dat ik slecht sliep. Maakte op dat moment veel mee, hoop veranderingen etc.
Misschien vreemd maar voor mij hielp het echt. Voordat ik naar bed ging schreef ik op wat ik die dag meegemaakt heb. Leuke dingen en minder leuke dingen. De dingen die op dat moment in mijn hoofd speelde etc. Zo schreef ik het van me af.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:56

Ja van je afschrijven kan nog wel is helpen.
En anders misschien vinden sommigen het hier een beetje raar en zweverig, maar anders je dromen gelijk de volgende ochtend opschrijven, en dan op internet of in een boek de betekenis van bepaalde voorwerpen enz opzoeken, dromen zijn eigelijk een soort boodschappen, dus misschien kan het je helpen om de betekenis van je dromen te weten.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:57

Ik meld me. Heb er ook onwijs last van :|

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 22:10

Juist als ik over mijn dromen ga praten dan word ik 'gek' of 'druk' in mijn hoofd zeg maar.
Laatst had ik iets ergs over mijn pony's gedroomd.
het was eng en ook heel vreemd.
Ik was ook gelijk wakker.
Eigenlijk zou ik die dag niet naar stal gaan, maar ik ben toen toch gegaan om bij m'n pony's te kijken.
Ondanks dat ik wist dat het een droom was.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:25

Genoeg frisse lucht in je kamer en niet teveel eten voordat je gaat slapen zijn dingen die ook nog wel eens zouden kunnen helpen.. Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 22:32

Mijn kleine raampje staat altijd open.
ok, ik heb wel 3 vogels op mijn slaapkamer maar er is altijd frisse lucht op mijn kamer.
Door de vogels komt het niet, want die staan er al lang.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:33

wat voor hoofdkussen heb je?

wat jij zegt, heb/had ik ook.
ik heb sinds kort een ander hoofdkussen en nu slaap ik stukken beter.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:34

Hmm oke, het was maar een idee. Want slapen in een warme kamer/weinig frisse lucht kan ook nog wel eens zorgen voor onrustig slapen/raar dromen..

Misschien voordat je gaat slapen nog even wat lezen of iets anders ontspannends? Of even douchen? Iets warms drinken?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 22:41

Douchen voor ik ga slapen vind ik heerlijk Lovers
doe ik ook vaak

Het kussen wat ik nu heb dat heb ik al een tijdje...

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:43

als je je dromen goed kan herinneren moet je eens kijken op www.droominfo.nl. Bij mij klopt het vaak wel wat ik droom en wat het dan "betekent".

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:32

Hier nog 1. 's Nachts wordt ik vaak een aantal keer wakker. Heb soms 3/4 verschillende dromen per nacht. Bij mij is stress waarschijnlijk de oorzaak.

Wat al meerdere zeggen: voor het slapen gaan niets meer doen wat erg inspannend is.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:41

Voor het slapen niet meer tv kijken of computeren, maar een ontzettend saai boek lezen. Dan vallen je ogen vanzelf dicht.

En wat betreft het onrustige slapen; probeer eens terwijl je slaapt zachtjes een rustgevend muziekje op te zetten. (Gewoon met speakers/boxjes, want anders raak je verstrikt in de draadjes van je oortjes of koptelefoon.) Meditatiemuziek helpt vaak wel.

Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik zulke vreemde dromen had, en ook echt beangstigende dromen waar ik dan de hele tijd over liep te piekeren. Wat je het beste kan doen, is er gewoon aan denken dat het een droom was en dus een rare kronkel van je hersenen. Dromen ontstaan namelijk omdat verschillende gedachten/herinneringen samen worden gevoegd en dat kan een raar effect hebben.
Zo heb ik een schoenenfetisj, wil graag een muziekinstrument leren te bespelen en heb een klasgenoot J. die geen instrumenten kan bespelen en een afgrijselijke muzieksmaak heeft. Ik weet niet de reden er van, maar ik droomde dus dat ik een electrische gitaar ging kopen en daar kreeg je schoenen bij, en vervolgens wilde ik dat J. aan mij zou leren hoe je dat ding moest bespelen in de hoop dat we vrienden of meer zouden worden. Echt raar, maar ja, het is maar een droom en verschillende dingen worden gewoon bij elkaar gegooid en daar krijg je je droom uit.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:33

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik wordt 's morgens heel vroeg wakker, soms wel rond 5 uur terwijl ik er pas kwart voor 7 uit moet. Ook heb ik veel nachtmerrie's, steeds meer en ze worden steeds erger. Ik onthou nu ook precies wat ik heb gedroomd, ook normale dromen. Ik vertel ze iedere dag aan een vriendin waarmee ik samenwoon, die vind het zowiezo raar dat ik ze allemaal onthou.