Zware blaasontsteking, ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Zware blaasontsteking, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 20:23

Wie heeft hier ervaring mee?
Ik liep al 1,5 maand met klachten rond; donkere urine, moe etc. en 2 weken terug plaste ik bloed, dus ben ik langs de HA geweest met urine en er zat een duidelijke ontsteking, dus kleeg medicijnen (één medicijn, wat na 3 á 4 dagen zou moeten werken). Naderhand ging het wel beter, d'r kwam geen bloed meer mee maar ik blijf wat lichte pijn houden bij het plassen.
Nu heb ik sinds een dag of 4 rugpijn (in m'n middel zeg maar), en het wordt echt steeds erger, en ben ook misselijk. Maar geen koorts ofzo.. dus ben bang dat ie nog niet helemaal over is Scheve mond dus als het over een paar dagen nog niet beter gaat, toch maar weer langs de dokter..

ik vind het echt zo vervelend, steeds het gevoel dat je naar de wc moet, ik slaap slecht en die rugpijn is ook mateloos irritant..
iemand tips? ik probeer sowieso veel te drinken..

Anoniem

Re: Blaasontsteking/ Nierbekkenontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:31

Pijn in de rug is voor mij meestal nog een teken dat er een onsteking in de nieren zit. De pijn die je voelt zit aan de zijkanten onderaan de rug, klopt?

Ik weet niet wanneer je de medicijnen gehad hebt (antibiotica)? Maar na je kuur zou je toch wel van de klachten af moeten zijn..
Als de klachten langer aanhouden zou ik zeker direct even langs de HA gaan... Zoals ik het lees is de ontsteking nog niet weg.

Wat je verder kan doen is cranberrysap drinken (werkt zuiverend) en veel water drinken om de ontsteking 'eruit' te spoelen.

Succes

Saskia9

Re: Zware blaasontsteking, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:48

Klinkt inderdaad als een nierbekkenontsteking ( als ik het zo goed vertel)
Ik heb hier ook last van gehad,je moet hiermee wel naar de dokter gaan,want dit is echt niet goed!
Dan krijg je zwaardere medicijnen en kom je er wellicht vanaf.
Beterschap, ik weet hoe blaasontsteking voelt..is echt geen pretje!!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:51

Ik vrees ook dat deze klachten duiden op nierbekkenontsteking. Snel mee naar de dokter hoor! Heb het zelf ook gehad: eerst blaasontsteking, eigenwijs niet naar de dokter gaan (dat heb jij tenminste wel gedaan) en dat is "uitgezaaid" naar een nierbekkenontsteking. Zal idd een kwestie zijn van een zwaardere kuur en dan gaat het over. Je zou ook cranberry tabletten kunnen halen, dat helpt je zuurgraad weer een beetje op peil te brengen. Heel veel beterschap en snel naar de HA hoor!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:23

Inderdaad even naar de dokter gaan morgenochtend!
Ik heb het pas geleden ook gehad, eerst blaasontsteking (niet mee naar de dokter gegaan Bloos ) en daarna misselijk en rugpijn (bij mij vooral in m'n zij, aan 1 kant) en op een gegeven moment ook koorts. Dat bleek dus nierbekkenontsteking te zijn.

Ik zou morgen direct even bellen, want je kunt er flink ziek van worden.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:27

Hmm als ik dit zo lees zou ik inderdaad eerst maar eens langs de huisarts gaan.

Verder zweer ik echt bij cranberry sap. Helpt echt goed! (bij mij iig)

Sterkte en hopelijk voel je je snel beter!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:31

Dat klinkt inderdaad alsof het in je nieren zit. Niet mee wachten, onmiddellijk mee naar de huisarts. Kan gevaarlijk zijn als je er mee rond blijft lopen.

En voor de toekomst, regelmatig cranberrytabletten slikken. Ik heb mijn hele leven regelmatig last van blaasontsteking, ik zweer nu bij die dingen. Heb er veel minder last van!

Sterkte ermee!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:55

Vadalma schreef:
Ik vrees ook dat deze klachten duiden op nierbekkenontsteking. Snel mee naar de dokter hoor! Heb het zelf ook gehad: eerst blaasontsteking, eigenwijs niet naar de dokter gaan (dat heb jij tenminste wel gedaan) en dat is "uitgezaaid" naar een nierbekkenontsteking. Zal idd een kwestie zijn van een zwaardere kuur en dan gaat het over. Je zou ook cranberry tabletten kunnen halen, dat helpt je zuurgraad weer een beetje op peil te brengen. Heel veel beterschap en snel naar de HA hoor!

wat ik wou schrijven stond er al helemaal Haha!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:01

klinkt idd als nierbekkenontsteking. Zoals heirboven al meerdere malen is vermeld toch even snel langs de HA.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:58

Je hebt toch wel je antibiotica kuur afgemaakt he? Nors opkijken
Want ookal werken de medicijnen al na 3 a 4 dagen je moet wel alle pillen opmaken.
(Ik ga er vanuit dat je dit gedaan hebt hoor, maar ik zeg het alleen nog even voor de zekerheid)

Het klinkt inderdaad alsof de onsteking is opgetrokken naar de nieren maar dat weet je pas zeker als ze de urine hebben gecontroleerd. Ik zou niet nog een paar dagen afwachten maar direct je plasje inleveren bij de assistente. Ze zullen dan ook waarschijnlijk een kweekje maken van de urine om te kijken of de medicijnen wel aanslaan.

Als je te lang doorloopt met nierbekken onsteking kan dat schade opleveren voor je nieren dus... fort,fort naar de dokter. Knipoog