Moe, gestresst en nergens zin in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Moe, gestresst en nergens zin in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:31

De laatste paar weken ben ik doodmoe, heb ik vaak hoofdpijn, ben ik gestresst (merk ik aan m'n nek en rug die helemaal vast zitten) en heb ik nergens zin in.. Als ik 's ochtends wakker word, ook in het weekend, blijf ik het liefste in m'n bed liggen. Van alles wat ik moet doen word ik gestresst. Waar het door komt? Ik heb geen idee.. M'n moeder zegt ook steeds dat ik chagrijnig ben en ik merk ook zelf dat ik niet veel nodig heb om een deur dicht te slaan of te gaan schelden.. Weet iemand hier iets tegen of zijn er mensen die iets soortgelijks hebben?

Biebz

Re: Moe, gestresst en nergens zin in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:32

ik heb het ook veel.
sinds een paar weken.
ben ook alleen maar chagerijnig en merk dat best aan mijn omgeving.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:35

ik denk dat t iig belangrijk is er achter te komen waar je stress door hebt, en dat vervolgens aan te pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:36

Dat denk ik ook.. maar ik weet echt niet waar het door komt. Heb op zich geen veel drukker leven dan de gemiddelde persoon van mijn leeftijd..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:37

ik weet niet waarmee, maar kun je niet iets minderen aan activiteiten dan ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:40

Ik ga elke dag naar school (MBO opleiding) en daarnaast 3 keer per week naar m'n verzorgpony. Ik kook 2/3 keer per week en maak 1 keer in de week het huis schoon. En elke dag binnenren opzetten, konijn erin, en konijnen voeren 2 x per dag. Verder werk ik nog niet, ben ik wel van plan maar weet niet of het slim is.. Wat ik nu doe kan ik niks van laten vallen.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:40

Ik heb het ook heel erg, en ik weet nu dat het door mijn werk komt..
Ontslag nemen gaat ook weer niet, ik heb mijn geld hard nodig. Ander werk zit er ook niet in omdat ik in de middle of nowhere woon en anders 3 kwartier moet fietsen naar mijn werk, waar ik ook geen zin in heb..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:41

Ik heb dat ook wel beetje hoor.. Maar ja, ik heb dan ook best een druk leven voor mijn leeftijd. Vrijwel geen vrije tijd.. Alhoewel het bij de paardjes zijn en me wedstrijd-paard berijden wel veel stress wegneemt, is gewoon veelste leuk! Voor de rest vooral veel werken, lange dagen op school/werk/stage, va s'morgens tot s'avonds laat in touw.. Maar zal er toch zelf wat aan moeten doen, weet ik ook en probeer dat ook al wat meer Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:04

je kunt minder naar je verzorgpony... maar dat geeft misschien juist wel ontspanning.

koken, moet dat? weet niet hoe de situatie is, maar kun je niet minder vaak koken of makkelijkere gerechten maken als je merkt dat je te druk bent?

konijnen: kan niemand anders die af en toe voeren? kun je de ren niet laten staan? of een ren buiten maken en die laten staan?

ik probeer maar wat mee te denken hoor;)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:10

Kun je niet 1 dag in de week 'vrij' nemen en alleen maar doen waar je zin in hebt? Gewoon een dagje nergens aan denken, alleen maar naar je verzorgpaarden of gewoon de hele dag een boekje lezen, muziekje luisteren, misschien wel shoppen? Misschien ontspan je daarvan een beetje, gewoon even 1 dagje rust Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:44

ikenindi schreef:
je kunt minder naar je verzorgpony... maar dat geeft misschien juist wel ontspanning.

koken, moet dat? weet niet hoe de situatie is, maar kun je niet minder vaak koken of makkelijkere gerechten maken als je merkt dat je te druk bent?

konijnen: kan niemand anders die af en toe voeren? kun je de ren niet laten staan? of een ren buiten maken en die laten staan?

Buitenren gaan we in de zomer naar kijken. Konijntjes hebben m'n zus en ik gekregen op voorwaarde dat we ze zelf verzorgen, nu m'n zus uit huis is moet ik ze allebei doen. Koken moet omdat mijn moeder 2/3 keer per week werkt en m'n vader vertikt te koken en patat haalt, waar ik echt niet 3 keer per week trek in heb. Verzorgpony geeft idd rust en die ga ik ook gewoon niet minder doen. Lachen Ik zit dus eigenlijk een beetje vast. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:46

Denise schreef:
Kun je niet 1 dag in de week 'vrij' nemen en alleen maar doen waar je zin in hebt? Gewoon een dagje nergens aan denken, alleen maar naar je verzorgpaarden of gewoon de hele dag een boekje lezen, muziekje luisteren, misschien wel shoppen? Misschien ontspan je daarvan een beetje, gewoon even 1 dagje rust Knipoog

Ik zou niet weten welke dag dat zou moeten.. Ik heb elke dag wel iets 'vasts'. Ik krijg nu wel een nieuw rooster vanaf komende week waarin ik maandag vrij ben en de rest van de dagen van 9 tot half 5 op school zit. Maar die vrije dag wil ik dus eigenlijk gaan werken omdat ik geld te kort kom en ook binnen nu en zeg 2 jaar het huis uit wil.

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:11

Ik heb dit ook veel de laatste tijd. Misschien ben ik toe aan de zomer...? Misschien te veel hooi op m'n vork nemen?

Ik merk wel dat ik behoefte heb om soms gewoon helemaal niks te hoeven doen! Misschien moet jij ook zulke momenten inplannen. Je hoeft je niet te vervelen, maar gewoon iets doen dat je echt leuk vindt, echt ontspanning.

Ik verzorg ook een paard à 3 keer in de week, maar ik weet niet of ik dit nog volhoud. Aan de ene kant is het ontspanning en is het heel leuk, maar aan de andere kant moet ik er ook steeds voor op pad en ben zo 3 uur weg en is het toch ook weer inspanning.

Ik kan je dus aanraden om (voor zover het kan) wat taken te schrappen en gewoon lekker te 'niksen'. Wat Denise idd al schreef: een boek lezen, muziekje opzetten of shoppen ofzo!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:53

Juul schreef:
ikenindi schreef:

Buitenren gaan we in de zomer naar kijken. Konijntjes hebben m'n zus en ik gekregen op voorwaarde dat we ze zelf verzorgen, nu m'n zus uit huis is moet ik ze allebei doen. Koken moet omdat mijn moeder 2/3 keer per week werkt en m'n vader vertikt te koken en patat haalt, waar ik echt niet 3 keer per week trek in heb. Verzorgpony geeft idd rust en die ga ik ook gewoon niet minder doen. Lachen Ik zit dus eigenlijk een beetje vast. Nagelbijten / Gniffelen

en je zus kan niet de konijnen meenemen?
en je kan niet 1 keer inde week wel je pa patat laten halen, of hem vragen wel gewoon te koken? macaronie ofzo is snel gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:32

Pa vertikt koken gewoon, af en toe als ik echt te moe ben laat ik hem ook wel wat halen ja. Ja
Konijnen kan m'n zus niet meenemen, ze woont in een studentenkamer waar ze geen huisdieren mag. Lachen En m'n konijn geeft ook ontspanning en die wil ik niet kwijt.

Ik heb wel uurtjes waarop ik niks hoef, maar dan weet ik nooit iets te doen, dan ben ik zo moe dat ik nergens zin in heb en blijf ik maar een beetje achter Bokt en MSN hangen..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:30

computeren werkt ook vermoeiend he, misschien in die uurtjes gaan lezen (is ook vermoeiend, maar minder inspannend voor sommigen) of met je konijnen knuffelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:32

Lezen kan ik niet. Kan me niet concentreren.. Bij de konijnen zitten doe ik al vaak ja. Ja Alleen ik kan niet lang stilzitten..

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:37

ik heb het ook heel erg de laatste tijd,
mijn rug doet vooral zeer me nek valt opzich nog redelijk mee
maar ik erger me overal aan, ik heb nergens zin in terwijl ik juist nu hard aan school moet voor me examens enzo,
ik ga de laatste tijd optijd te bed en ik had dat normaal eerst helemaal niet 11/12 uur kon ik is slapen maar nu lig ik zeker om 10 uur plat,
en de volgende dag blijf ik echt gewoon nog letterlijk een halfuur liggen als de wekker is gegaan, ik weet het niet maar ik weer ook in godsnaam niet waarvan het komt Boos!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:39

tsja, als je niks wil/kan veranderen aan je leefstijl, en dat is de reden waarom je moe en gestrest bent dan kan niemand je hier verder helpen ben ik bang...

ik weet nog 1 ding wat mij altijd wel helpt ontspannen en dat is warmte.

warm bad nemen af en toe om te ontspannen?
of zonnebankkuurtje? ik heb een gezichtsbruiner. helpt ook al afdoende om daar af en toe voor te zitten...

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:40

Ik herken dit helemaal op dit moment.. Maar ik weet dat dit komt doordat ik een ontzettend drukke week achter de rug heb en in het vooruitzicht heb. Normaal ben ik ook wel druk, maar nu is het wel erg extreem.
Heb afgelopen week stageweek gehad en ben dan van 06:30 's ochtends tot 20:00 's avonds druk. Daarna nog paardrijden elke avond en dan oververmoeid mijn bed in duiken.
Zaterdag gewerkt en vanochtend gewerkt en de rest van de dag geleert, omdat ik a.s. week tentamenweek heb.
Aankomende week wordt er gekeken naar het aantal studiepunten die je hebt verzameld en wordt er gekeken of je door mag met de versnelde opleiding.
Ik heb nu ook al 2 dagen niet paardgereden en voel me ontzettend schuldig tegenover mijn paardje..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:42

half nederland heeft er last van....
en weet je waarom??

te weinig zon Knipoog

ga anders onder de zonnebank ofzo, en zorg ervoor dat je je ontspanning op tijd krijgt.
goed eten,goed slapen, op tijd ontspannen ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:42

Als het warmer en zonnig word kan ik lekker in de tuin liggen zonnen, daar ontspan ik altijd wel van.. Bad hebben we niet helaas en zonnenbank heb ik geen geld voor. Warme douche helpt altijd wel een beetje ja. Ja

Ik wil op zich wel wat veranderen aan m'n levensstijl, maar weet niet wat, en waar ik moet beginnen..

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:44

Juul schreef:
Ik ga elke dag naar school (MBO opleiding) en daarnaast 3 keer per week naar m'n verzorgpony. Ik kook 2/3 keer per week en maak 1 keer in de week het huis schoon. En elke dag binnenren opzetten, konijn erin, en konijnen voeren 2 x per dag. Verder werk ik nog niet, ben ik wel van plan maar weet niet of het slim is.. Wat ik nu doe kan ik niks van laten vallen.

Ik vind dit niet drukker dan een normaal kind. Ik doe zelf meer Knipoog
Maar gaat het wel goed op school enzo? Lachen
Want vorig jaar had ik hetzelfde gevoel, maar dat kwam doordat het slecht ging op school

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:53

Precies, een heel druk leven heb ik niet.
School gaat super, vind het ook heel leuk!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:59

Hey
Ik heb nu ook zo'n periode ...
En ik weet ook niet hoe het komt ...
Mijn moeder merkte dit & zij heeft dan een flesje Bach Bloesems samengesteld voor me.
Sinds kort ben ik ook begonnen met mediteren om tot rust te komen.
Ik weet dat een deel dat ik me zo voel komt van een vriendin van mij. Die ziet alles heel negatief & zwart in & dat heeft blijkbaar veel invloed op mij ...ik probeer me er nu van af te sluiten maar dat is niet makkelijk ...
Je moet echt eens nadenken door wat het komt dat je je zo voelt ...mss ook door mensen van buitenaf ofzo ...?
Het is niet bepaald gezond om je zo langere tijd te voelen.