Gespannen en spierpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Gespannen en spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 00:06

Tijdje geleden heb ik over zo'n beetje hetzelfde een topic hierover geopend: [MW] Bewegen om spanning kwijt te raken maar ik blijf vreselijk gespannen, zeker als er weer een moeilijke periode aankomt (binnenkort stage), nu heb ik sinds vandaag spierpijn en dat komt omdat ik me onbewust aanspan. Ik probeer m'n gedachten wel weg te drukken, lukt ook wel, maar blijf gespannen waardoor ik iedere keer spierpijn heb... Wat doe ik hieraan?

ikenindi

Re: Gespannen en spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:08

yoga ofzo? geen idee. ik heb wel ontspanningsoefeningen....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 08:26

Ontspanningsoefeningen kunnen heel goed werken,
of misschien is het een idee om eens bij de geestelijke gezondheidszorg aan te kloppen?
Misschien kan je eens kijken naar BodyBalance (soort yoga, tai chi en van alles door elkaar, schijnt ERG goed te werken)?

Mocht je daar meer over willen horen: stuur me maar een PB.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:53

Herkenbare klachten.. Zelf krijg ik ook vaak last van spierpijn als ik gespannen ben, of als ik een periode met veel stress achter de rug heb. Ik krijg dan vooral last van mijn nek en schouders en daardoor ook hoofdpijn. Wat ik dan doe is een paar keer naar de fysiotherapeut gaan. Zij kan door massages en oefeningen zorgen dat de spanning in de spieren wat doorbroken wordt.. Wat ook altijd goed is bij spierpijn is warmte. Bijvoorbeeld een warme sjaal om of zo'n pittenkussen die je in de magnetron kunt doen op de pijnlijke plek leggen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk om eerste de oorzaak (de spanning) weg te nemen!

Succes ermee!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:21

mmm, de oorzaak wegnemen gaat eigenlijk niet, dat is het grootste probleem. ik heb faalangst... en daar ben ik wel mee bezig, maar binnenkort moet ik op stage.