Ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:29

Ik eet ontbijt eigenlijk nooit Bloos . Alleen in het weekend soms. Ik kan smorgens gewoon niks door mn keel krijgen op schooldagen. Mijn lichaam is er aan gewend en ik eet smiddags dan ook wat meer.

Wie ontbijt ook (bijna!) nooit?
Deel hier je ervaringen Knipoog

ikenindi

Re: Ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:30

ik ken genoeg mensen die niet ontbijten. t schijnt niet gezond te zijn. ik zelf kan juist niet zonder ontbijt...

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:31

Ik ontbijt ook niet Ik weet zelf dat het slecht is, maar kan inderdaad ook geen hap door m'n keel krijgen. Soms als ik wel honger heb eet ik m'n ontbijt op de fiets. 's Middags eet ik 1 broodje en 's avonds eet ik dan ook best veel.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:31

Ik kon het ook nooit, geen brood iig.
Nu eet ik 's ochtends Kellogs en dat gaat super!

Probeer wel te ontbijten, is belangrijkste van de dag!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:32

n.a.v. het ik-kom-niet-aan-topic? Tong uitsteken

Ik kan 's ochtends vroeg haast nooit wat door mijn keel krijgen. Op de middelbare at ik altijd 's ochtends voor het weggaan (uurtje of 7) een cracker. Ik sta dan nog gewoon 'uit' zeg maar - ik ben een avondmens.

Nu ik studeer sta ik later op en kan ik gewoon om een uur of 10 ontbijten, wat wel goed gaat Lachen. Maar soms heb ik echt geen zin en dan eet ik gewoon niet. Maar ik probeer het altijd wel.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:33

Jantine_ schreef:
Ik ontbijt ook niet Ik weet zelf dat het slecht is, maar kan inderdaad ook geen hap door m'n keel krijgen. Soms als ik wel honger heb eet ik m'n ontbijt op de fiets. 's Middags eet ik 1 broodje en 's avonds eet ik dan ook best veel.
1 broodje maar???????? Ik eet er smiddags dan 3 of 4 Tong uitsteken

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:34

Sheran schreef:
n.a.v. het ik-kom-niet-aan-topic? Tong uitsteken

Ik kan 's ochtends vroeg haast nooit wat door mijn keel krijgen. Op de middelbare at ik altijd 's ochtends voor het weggaan (uurtje of 7) een cracker. Ik sta dan nog gewoon 'uit' zeg maar - ik ben een avondmens.

Nu ik studeer sta ik later op en kan ik gewoon om een uur of 10 ontbijten, wat wel goed gaat Lachen. Maar soms heb ik echt geen zin en dan eet ik gewoon niet. Maar ik probeer het altijd wel.

Ja via dat topic Tong uitsteken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:37

Ik eet hero fruitonbijt of iets dergelijks. Zodat ik toch iets met vezels binnen heb. Ik kan sochtens meestal geen brood ofzo eten. Terwijl ik dat heeeeeel graag eet, liever als avondeten zelfs!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:37

pintogirl schreef:
Jantine_ schreef:
1 broodje maar???????? Ik eet er smiddags dan 3 of 4 Tong uitsteken

Ja En ik sport ook nog eens. Elke dag bij de paarden en zo'n 2 keer per week rijden. Dan nog 3 keer in de week trainen en zaterdag wedstrijd. Hoe ik het vol hou, geen idee! Haha!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:38

Jantine_ schreef:
1 broodje maar???????? Ik eet er smiddags dan 3 of 4 Tong uitsteken[/quote]

Ja En ik sport ook nog eens. Elke dag bij de paarden en zo'n 2 keer per week rijden. Dan nog 3 keer in de week trainen en zaterdag wedstrijd. Hoe ik het vol hou, geen idee! Haha![/quote] Nou ik wou dat ik dat kon Gaaaap wij wonen vlakbij het centrum en ik moet het doen met 1 uurtje les per week en dan nog 1x of meer (als de school het toelaat) naar mijn verzorgpaardjes.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:39

Haha bij mij moet je ook niet over school praten, dat gaat niet zo goed

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:53

Ik krijg ook meestal niks door mijn keel, tegen de tijd van de koffiepauze begin ik wakker te worden en stamp ik me vol met koekjes, misschien toch eens iets aan veranderen... Tong uitsteken

Heb wel een poos 's morgens gegeten hoor, maar dan kreeg ik na een half uurtje/uurtje hele nare buikpijn, en als ik niet ontbijt heb ik dan niet. Tja dan is de keuze snel gemaakt..

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:00

Ik ontbijt ook vaak niet omdat ik me zo vaak verslaap Bloos

Ik probeer tegenwoordig wel vaak nog een cracker naar binnen te proppen (of ik neem een bus later) want niet ontbijten is ontzettend slecht voor je stofwisseling Knipoog

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:09

Ik ontbijt doordeweeks niet. Vaak eet ik in het eerste of tweede uur. Mijn pauze is namelijk pas om 11 uur. Als ik het eerste uur geen les heb, eet ik wel thuis een boterham.
In het weekend ben ik later wakker, dan heb ik ook gewoon honger en ontbijt ik wel.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:10

Ik eet alleen 's avonds een keer... op andere tijden heb ik er echt geen behoefte aan Nagelbijten / Gniffelen

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:17

Ik drink na het opstaan wel een glas melk en smeer m'n brood. Dan fiets ik naar de bus en eet in de bus m'n gesmeerde brood op! Vingers aflikken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:19

Ik eet wel 's morgens, maar drink bijvoorbeeld niet.
Nou ja eten.. ik eet een schaaltje yoghurt

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:23

Ik heb al(schijnt het volgens mij ouders) heel lang de tic om niet te ontbijten. Af en toe propte ze het letterlijk naar binnen. En nu kan ik ook alleen in het weekend echt wat weg krijgen, maar nog niet altijd. Als ik alleen tussen de middag wat eet haal ik de hele dag makkelijk Nagelbijten / Gniffelen , maar eet ook 's avonds.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:28

Ik heb een hele tijd gehad dat ik s'ochtends ook niet kon eten, maar doordat mijn ouders me toch gepushed hebben om te eten heb ik toch elke keer in ieder geval wát gegeten. (daardoor is mijn lichaam er ook niet aan gewend om s'ochtends níet te eten)
Misschien kwam het door wat stress, en ik heb het idee dat dat nu weg is want ik eet gelukkig s'ochtends weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:49

Ik eet 's ochtends een Herbalife shake. Brood of fruit ofzo krijg ik niet door mn strot als ik net wakker ben en die shakes wel. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:33

Ik eet alleen één boterham tijdens het ontbijt, ontbijt hoeft van
mij nooit zo maar om niet te ontbijten schijnt slecht te zijn dus
zorg ik in ieder geval dat ik wel íets eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:06

Ik moet eerst altijd op gang komen, dus eerst de honden uit laten en de paarden voeren. Dan een beetje brint of havermout. En tegen een uur of tien pas ontbijt terwijl ik om zeven uur al wakker ben meestal.

Niet ontbijten is erg slecht ja, dus probeer toch iets te eten.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:07

Het is net wat je lichaam aan laat wennen.
Dat dit niet goed voor je is, lijkt me duidelijk. Om goed te kunnen functioneren heeft je lichaam een voedzaam ontbijt nodig.
Ik ontbijt altijd. Als ik niets eet is de kans dat ik misselijk 's ochtends in de bus zit erg groot. Al is het soms wegens tijdnood maar een sneetje roggebrood of een sneetje peperkoek. Mijn lichaam heeft dat beetje dus wel degelijk nodig.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:09

Pikeur schreef:
Ik eet alleen 's avonds een keer... op andere tijden heb ik er echt geen behoefte aan Nagelbijten / Gniffelen

Dan ben ik toch benieuwd hoe jij je dan kan functioneren zonder de onder andere nodige energie die je uit voedzaam eten haalt??
Want dit is gewoon een vreemde ongezonde manier van leven.., geen behoefte hebben aan eten..

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:39

Ik ontbijt altijd. Brood vind ik 's ochtends ook niet zo lekker, maar ik neem altijd een bakje yoghurt en een kop thee.
Tussen de middag eet ik 3 boterhammen en 's avonds gewoon warm.