Ik kom maar niet aan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LietJ_RobJ

Ik kom maar niet aan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:00

Hello allemaal..
Ik ben een meisje van 13 en in mijn klas vinden ze mij allemaal dun.
Ik weeg dan ook maar 36 kilo ongeveer.
En ookal eet ik best veel,
ik kom niét aan!
Dit eet ik ongeveer elke dag:
Sochtends; dan kan ik niet eten want dan word ik misselijk, maar rond 10 uur 2 boterhammen met chocopasta.
Smiddags; 2 boterhammen, 1 tosti met spek.
Savonds: 1 aardappel met jus en vlees altijd op. sommige groentes zoals erwtjes en boontjes en spinazie altijd 2 scheppen.
Tussendoortjes: Chips&Snoep. elke dag een appel/banaan/wortels.
Ik snap niet hoe dit komt,
mijn mentor is ook al naar mij toegekomen en toen zei ze dat ik zo mager was
terwijl ik gewoon eet wat ik altijd eet..
Weet iemand misschien hoe dit komt?

Greetz Robin . Lachen
Laatst bijgewerkt door LietJ_RobJ op 07-03-08 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shattered

Re: Ik kom maar niet aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:05

Je hebt mensen die gewoon maar niet dik worden, het levende voorbeeld zit hier naast mij.. Mijn broertje kan werkelijk álles eten zonder misselijk te worden of ook maar 1 grammetje vet aan te komen, ik hoef alleen maar te dénken aan een kaasbroodje en het is al te laat Clown.
Ander misschien even langs de dokter, misschien zit er iets van binnen niet goed waardoor je niet aankomt ?? Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:07

Ik heb het ook. Ik blijk niet zo goed vet te verteren. Maar het kan ook gewoon de groei zijn, hoor!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:15

bij iedereen is het verschillend waarom ze niet aankomen, dus is naar de dokter denk het beste wat je kan doen. Lachen
ik ben ook heel lang echt heel dun geweest nu gelukkig niet meer maar kan toch eten wat ik wil. Schijnheilig
Ik kan trouwens s'ochtens vroeg ook moeilijk eten Huilen van het lachen wordt ik ook misselijk tosti gaat er wel in, en 2 boterhammen met gesmolten kaas ook. maar verder niks. Tong uitsteken en meestal is het boterham met gesmolten kaas, tosti nooit zo zin in om te maken op de ochten. Nagelbijten / Gniffelen

maar 1 aardappel. Bloos! goh dan moet jij mijn bord is bekijken vroeger haha.
probeer wat meer te nemen aardappelen zijn goed voor je, Ja
Laatst bijgewerkt door Like_peres op 07-03-08 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:16

vindt je het gek dat je niet aankomt je eet smorgens niks omdat je misselijk wordt zeg je maar als je aan wilt komen dan zou ik smorgens toch wat gaan eten en dan wel gewoon die boterhammen als tussendoor houden. en savonds maar 1 aardappel een normaal mens eet minstens 2 a3 aardappels.
voldoende groente en vlees en dan ook nog fruit tussendoor in plaats van al die chips en snoep kan je ook gezondere koeken kiezen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:17

Van chips en snoep word je juist dik Knipoog

Eet je niet per ongeluk veel light-producten, zoals light-boter en 20+-kaas?

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:20

van fruit kan je ook aankomen hoor Knipoog is ook nog is gezond.

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:21

@ukje; ik KAN s'ochtends gewoon niet eten, dat kan ik gewoon niet Knipoog geroosterd brood gaat er nog wel in maar daar heb ik geen tijd voor .. en ik lust geen aardappels dus ik vind het al goed dat ik die eet. en van die appels, dat ben ik er vergeten bij te zetten, ga nu meteen editten; ik eet elke dag wel een appel of een banaan Knipoog

@Sheran; Ik lust geen kaas . en ik eet gewone blueband boter, geen light ofzo

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:22

Hoe lang ben je dan?

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:22

ik ben 1.55 zoiets. gewoon een normale lengte voor mij zegt de ggd

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:23

Ik zou toch even langs de huisarts gaan Lachen. Maar ik zou me er nog niet al te druk over maken hoor. Ga vooral niet tegen je zin eten Lachen.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:25

ik heb heeel lang sóchtends ook niet kunnen eten maar het is zooooooo ontzettend slecht... kun je ook geen brinta, 1 klein stukje ontbeitkoek, een lichte krekker enz enz... ik weet dat het echt heel vervelend is als je het gewoon niet kan maar zoveel mogelijk proberen.... ik weeg ook niet zo veel en wil s'ochtends igenlijk ook niet eten maar ik moet. ik eet nu 1 plakje ontbijtkoek en dat gaat net goed..Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:26

wel is aangedacht dat je ook rijst of pasta kan eten ipv aardappels en sochtends toch wat proberen te eten meisje want als je echt aan wil komen zoals jij zegt dan moet je er ook wat voor willen doen. en je kan wel naar de huisarts gaan maar die zal je waarschijnlijk door gaan sturen naar een dietiste. oja wat ik ook heel vaak doe is smorgens gewoon drink ontbijt of sap met yoghurt erdoor op drinken als ik niet zo heel veel zin heb in ontbijten of geen tijd heb
Laatst bijgewerkt door ukje op 07-03-08 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:27

Ik had het ook maar ik ben nu 13 en het gaat al een stuk beter. Ik woog op mijn 12e nog geen 30 kilo Bloos . Maar nu weeg ik bijna 43 kilo.

Ik heb er zelf eigenlijk niet veel aan gedaan. Ik kwam opeens aan leek het wel. Ook ik eet smorgens niks, alleen om kwart voor 10 een koekje met wat drinken en dan om 12 uur brood zegmaar. Mijn lichaam is het gewend dat ik smorgens op schooldagen niks eet (geen brood dan)

Tjeemienee ik ga weer heel erg offtopic eigenlijk Tong uitsteken

maar om jou vraag te beantwoorden
Ik zou savonds proberen wat meer te eten. Ik vind 1 aardappel wel erg weinig eerlijk gezegd Bloos Groente enz. is wel goed qua hoeveelheid. Ga niet overdreven veel vet enz. eten is ook een goede tip!

Je mag mij altijd pben voor meer tips
laura

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:27

's Ochtends een crackertje met jam ofzo is ontzettend licht verteerbaar. Bij mij ging er een hele tijd 's ochtends ook niks in, behalve een droog crackertje of een crackertje met suiker.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:28

Ik zou idd even langs de huisarts gaan voor de zekerheid. Verder is het echt heel belangrijk om te ontbijten! Je stofwisseling komt alleen goed op gang als je ontbijt. En als je wilt aankomen dan heb je daar wel een goede stofwisseling voor nodig. Probeer gewoon wat verschillende dingen uit die wel 's ochtends kan eten.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:29

1 aardappel is niet veel, en verder eet je ook niet extreem veel lijkt mij, dus tis niet gek dat je niet dik bent. als je denkt dat het iets medisch is of dat uit wilt sluiten moet je even langs de ha. bloed prikken ofzo...

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:30

ik ga proberen te eten s'ochtends, maar ik heb daar echt bijna geen tijd voor,
naja ik zou het proberen te halen Ja

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:32

gewoon dan maar wat eerder je nest uit meis je moet eenmaal wat over hebben als je wat wil bereiken. En misschien is het in jouw geval de moeite waard om met je ouders te overleggen of je misschien niet beter hulp van een dietiste kan krijgen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:36

langs de Ha, bloedprikken, schildklier testen etc....

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:38

ukje; ik ga morgen ofzo naar mijn moeder toe om te zeggen dat mijn mentor naar mij toe was gekomen en dat ze dat had gezegt, en kijk ik wel wat we doen .

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:41

Misschien is het toch een optie waard om dat van een dietiste ook te bespreken met je moeder dit moet wel via de huisarts dan gebeuren want als ik naar jouw eten kijk dan eet jij niet echt heel gezond om aan te komen. en een dietiste die kan jou daarin beter helpen dan wij hier op bokt. Ook kan ze je trucjes tips meegeven om te leren ontbijten want dat is ook gewoon een kwestie van wennen en meer avond eten te eten.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:47

Heb je er last van dat je mager bent?
Zoniet, dan zou ik me er gewoon even niet zo druk om maken. Je bent in de groei en op de drempel van de pubertijd.
In de pubertijd verandert er van alles in je lichaam en gaan je hormonen een rol spelen. Ik vermoed dat je dan vanzelf aan gaat komen.

Dit neemt niet weg dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Het ontbijt is je opstartmotor. Hoezo geen tijd? Zet je wekker 5 minuten eerder en dat probleem is opgelost.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:50

ukje schreef:
vindt je het gek dat je niet aankomt je eet smorgens niks omdat je misselijk wordt zeg je maar als je aan wilt komen dan zou ik smorgens toch wat gaan eten en dan wel gewoon die boterhammen als tussendoor houden. en savonds maar 1 aardappel een normaal mens eet minstens 2 a3 aardappels.
voldoende groente en vlees en dan ook nog fruit tussendoor in plaats van al die chips en snoep kan je ook gezondere koeken kiezen.

Doe ff normaaaal Verward

En idd van chips en snoep kom je juist aan Blond En ik kan het weten.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:53

hou je reactie ff voor je demone probeer alleen maar advies te geven