hoe aankomen in gewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

hoe aankomen in gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 14:24

Misschien een hele rare vraag, maar wie weet een manier hoe je juist kilo's erbij kan krijgen (of het afvallen kan tegengaan)

Het volgende is er aan de hand, vorige jaar (rond deze tijd) woog ik tegen de 100 kilo, in april van dat jaar begon ik enorm af te vallen. (ik was er vlak voor geprikt door een beest) Het rare was alleen wel, ik hoefde geen stallen meer te mesten, dus dacht iedereen dat ik aanzou komen. Ik ben in die tijd verhuisd, maar dat had er ook niks meer te maken.
De eerste 3 weken ben ik 20 kilo afgevallen, in 2 maanden was er 30 kilo totaal af. Daarna ging het nog hard, maar de laatste tijd met 0,5 kilo per week.

Op dit moment zit ik kwa gewicht rond de 65 kilo, het afvallen gaat langzaam door.
Iedereen reageerde, wees blij, maar ik was happy zoals ik was en elke keer nieuwe kleding moeten kopen of vermaken is ook niks.

De dokter heeft en naar gekeken, ben in het ziekenhuis door de molen heengehaald. De KNO-arts (moest ik heen door ontstekingen en doofheid links) kwam erachter dat ik een virus onder mijn leden heb.

Kwa eten kan ik echt niks meer verzinnen (de HA weet het ook niet meer).
want wat eet ik per dag:
- ochtend: ontbijt (grote bak energiemix (soort cornflakes) met melk
- tussendoor:liga en andere koeken
- middag: 4 snee-en brood met beleg (meestal chocopasta) en soep (brood met alleen dik roomboter is ook erg favoriet)
- avond: normaal avondeten (tot soms veel, in vergelijking tot vroeger).

Er gaat ook een pot (500 gram) snoep in 4 werkdagen door en vandaag bv brownies en extra broodjes kerrie-salade.

Wie heeft nog een idee?

(Optie van HA: proberen zoveel mogelijk erbij eten om het afvallen 'tegen' te werken. En dieet-repen werken niet, moest als test naast het eten 4 repen eten en ik merkte er niks van).

Hope2012

Re: hoe aankomen in gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:29

ik kijk hier heel even mee .
Ik heb verder niet jouw verleden .
Maar heb een chronische darmontsteking en weeg gewoon standaart te weinig .
Wil ook erg graag aankomen op zijn minst 10 kilo .
Dus ik spiek even mee Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:32

Ik zie dat je veel snoep, zoet beleg en koek eet. Ik zou eerder denken aan een extra boterham 's ochtends, lekker vlees er op doen en veel granenproducten. 's Avonds kun je ook proberen om gewoon vlees met jus ofzo te eten.

Snoep en suiker is alleen ongezond, maar gaat je niet dik maken. Ben je nu trouwens te mager? Wat is je goede/minimaal/maximaal gezond gewicht?

Probeer wel gezond te blijven eten. Ook al val je af, ongezond eten geeft je niet zomaar extra kilo's maar je wilt het er ook goed aan laten komen! Trouwens, sporten kan ook helpen, spieren zijn zwaarder dan vet!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:32

Ik weet wel goede shake,s die er voor zorgen dat je aan komt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:34

En eens naar de dietiste? Blijven afvallen lijkt me niet handig. Het is toch gezond om ongeveer op hetzelfde gewicht te blijven.
Heb je wel medicijnen tegen het virus?
Eet je trouwens wel fruit?

Aankomen is volgens mij lastiger dan afvallen. Ik was ook altijd een magere lat, is de afgelopen jaren stuk minder geworden, maar dat komt volgens mij vooral omdat ik ouder wordt en regelmatiger leefpatroon heb.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:34

Je kunt eventueel nutridrink gebruiken
Citaat:
Nutridrink

Nutridrink is een uitgebalanceerde drinkvoeding. Met Nutridrink neemt uw energie- en eiwitinname toe, verbetert uw conditie en groeit uw weerstand. Nutridrink met Multi Fibre is verrijkt met voedingsvezels en zorgt voor een optimale darmwerking.

of eventueel modifast als aanvulling op je voeding ipv vervanger

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 14:39

Ik eet minimaal 2 stuks fruit.

Vlees eet ik bijna niet (wel veel noten enzo) ik eet nu veel suiker, omdat dat het enige is waarvan de HA zegt dat het werkt.

Kwa sporten: is elke dag met eigen paard rijden sporten genoeg?

Kwa gewicht: 65 kilo is gezien de berekening van de HA al aan de lage kant (heb blijkbaar dikke spieren en botten in o.a benen (en ijzer weegt ook weer mee:( ). Onder de 60 kilo mag ik niet komen.

@Evenlyne: Ik had het ook als aanvulling, maar werkte totaal niet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:47

Zou toch met een dietist om tafel. Veel suikers vind ik zelf beetje raar. Vetten zou ik me wel kunnen voorstellen. Maar pure suiker... dat wordt meteen tot energie omgezet en daarna pas in vet. (als ik m'n biologieles nog een beetje kan herrinderen) Krijg je dan ook niet enorm last van suikerdips. dat je je even goed voelt en daarna enorm moe.
Wel erg vervelend.

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Statisch/Veelgestelde+vragen/gewicht+en+afvallen/hoekanikaankomenalsiktemagerben.htm?WBCMODE=PresentationUnpublished
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 07-03-08 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:49

Het aankomen lijkt me nog niet het belangrijkste, de reden stoppen waardoor je afvalt wel!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 14:52

Gelukkig heb ik geen last van dips, sinds ik meer suiker eet, krijg ik juist dat ik heel erg veel energie heb.

Dietist ben ik bij geweest, die zei dat ik genoeg at en dat het daar niet aan kon liggen.

De enige optie die blijft is dat ik door een trauma (van 2002) en het virus (waar ik nog 1 maand medicijnen voor moet slikken) blijf afvallen, als over een paar maanden nog blijf afvallen,moet ik weer naar het ziekenhuis.

Maar dacht,misschien weet bokt een optie. Wil nl het liefste niet nogmaals door die molen heen.

@Ilja: de reden is zogoed als bekend. Daar valt niks meer aan te veranderen. Dus waarom niet de symptomen behandelen als je weet waardoor het komt. En vind dat er teveel van mijn lichaam af is (is echt niet leuk meer, heb vorig jaar een rokje gekocht, maar 40, zat net te strak, deed hem vandaag aan en hij zakt van mijn kont (tussen de mannelijke collegas is dat erg leuk:) ) lang leven veiligheidsspeltjes.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:55

Hmm wat ik raar vind is dat de huisarts je verteld dat je suiker en dat soort dingen moet eten...

Want dat heeft weinig zin..word omgezet in energie..
Als ik een week alleen maar snoep en vette hap eet..dan val ik juist af ipv va ndat ik aankom...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:58

Vind het ook vreemd dat een dietiste niet meer zinnigs kan uitbrengen dan "ja het is voldoende". Die moeten toch wel meer kunnen dan dat.
Staat trouwens ook op voedingscentrum dat 1 kilo aankomen in een maand al heel veel is, dus het gaat echt met ministapjes. Ik zou je rokjes dus maar gaan innemen, of riemen, linten etc. erbij gebruiken.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:50

Elke avond een flinke hand vol casewnoten. Dat moest ik eten toen ik moest aankomen (was afgevallen door stress)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:34

Kun je uitleggen wat de oorzaak dan precies is als die bekend is? Gewoon nieuwsgierig hoor, het hoeft niet als je het niet in detail wilt vertellen. Heb je dat virus door die beet opgelopen? En als dat met medicatie te bestrijden zou moeten zijn, is het dan niet verstandig om dan verder te kijken?
Verdorie ik vind het lastig voor je, ik zit zelf ook altijd net op het randje maar dat is me gewoon eigen en ik weet heel goed hoe ik het eraan kan houden. Bij mij werkt het tenminste als ik gewoon wat "meer" eet Ach gut .

Ik zat ook nog heel dom te denken aan een lintworm... Ben je daarop gechecked?