PCO syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

PCO syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 20:09

Een paar jaar geleden werd er hier ook een topic geopend met dit onderwerp.
Er waren toen nog niet zo heel veel bokkers die dit syndroom hadden, ik vroeg me af of er nu meer mensen zijn die weten dat ze aan het PCO syndroom lijden?

Zijn jullie al bezig met de gedachten om kinderen te krijgen of nog helemaal niet?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen Lachen

Sonja_vR

Re: PCO syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:07

Doei!
hiero Knipoog

ben nog niet direct bezig met een kidnerwens, maar we hebben het er al wel over gehad , we willen over anderhalf a twee jaar gaan proberen of het wil lukken Ja
weet wel dat daar direct al wel de medicijnkasten voor opengetrokken mogen gaan worden want de eerste anderhalf jaar van mijn huidige relatie hebben we nu niet bepaald veilig gevreeen maar daar is ook niets uit gekomen zeg maar Knipoog

ik heb ook een cyclus van twee tot 6 maanden , dat scheelt ook weer Clown
wat trouwens vooruitgang is, want eerst had ik geen cyclus

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 08:50

Oh kijk, dat is iig beter dan niets Haha!
Is die cyclus vanzelf gekomen? Of heb je daar ook bepaalde pillen voor geslikt?
En je bent dus nooit echt aan DE pil geweest?

Bij mij is er helemaal geen cyclus dus als wij kinderen zouden willen hebben dan hebben we daar ook alle hulp voor nodig...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:48

oeh, was het topic helemaal uit het oog verloren Evy, maar ja hier dan toch nog een reactie

maar in het kort Knipoog
ik ben op mijn 17de aan de pil gegaan om een cyclus op te wekken , dit is ook deels gelukt,
1ste stopweek, 2,5 week ongesteld Rolleyes
dat vond ik dan weer net een beetje te veel van het goede

maar metr een jaar tijd was ook die cyclus weer pleitos, en werd ik ook met de pil niet meer ongesteld, toen ben ..pfoee, even denken 2004 in januarie met de pil gestopt
had een trombosebeen gehad in september 2002, en in januarie stopte ik met mijn bloedverdunners en de arts vond het wijzer om dan ook direct te stoppen met de pil

toen heb ik een anderhalf a 2 jaar geen cyclus gehad,
en tot april vorig jaar had ik een cyclus van 3 tot 10 maanden, dus heel af en toe een eisprong, maar echt zelden dus, en ook geen regelmaat

nu heb ik vorig jaar april een spiraaltje laten zetten omdat het risico op zwangerschap er toch is, ook al is het minimaal
en mijn vriend en ik willen nu nog geen kinderen , maar ja, sinds ik de mirena heb laten zetten , had ik een cyclus van 3 a 4 maanden
maar sinds oud op nieuw heb ik dus opeens een regelmatige cyclus Clown snap er geen hout van, maar ik gok bijna dat het door die mirena komt maar ik ben nu voor de derde keer aan de beurt dus zit ie op 31 dagen ...

maar komt er ook weer op neer dat als ik de mirena strakjes laat verwidjeren, dat die cyclus dus met dezelfde gang ook weer stopt, want momenteel kan hij dus hartstikke kunstmatig in stand gehouden worden denk ik zo maar door die spiraal,

ga er in ieder geval van uit dat als we strakjes voor ene kind willen gaan dat ook alles behalve vanzelf zal gaan

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:35

Ik heb PCOs en ben nu (eindelijk) zwanger. *zonder hulp*

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:41

Van mijn 12e tot 23e netjes ongesteld geweest. van mijn 24e tot 27e pil geslikt (niet lang dus)
Ik ben in dec '05 met de pil gestopt (kinderwens).
Tot juli werd ik netjes ongesteld. Daarna niet meer.
Een hele onzekere tijd. Wel zwanger? Geen posi test? Niet zwanger? Niet ongesteld? Wat is er aan de hand....
De dokter zei ach komt wel vaker voor. Ga maar weer naar huis. Wacht maar af.
uiteindelijk verloskundige gebeld of ze een echo wilde maken want stel dat ik wél zwanger was was ik al een heel eind op weg.
Uiteindelijk bleek -> niet zwanger.
Na nog paar maanden nogmaals dokter -> door verwijzing gyneacoloog.
PCO geconstateerd. PCO kan samenhangen met overgewicht (oorzaak en gevolg is niet bekend). en hij wilde niet behandelen voor dat ik voldoende afgevallen was. Naar huis gestuurd met "ga maar afvallen". Dit was erg lastig. Ik liep namelijk al 2 jaar bij een dietiste en die had net de hoop met me opgegeven. Ik at netjes en sportte genoeg en viel niet af. Maar goed nog maar minder gaan eten en nog meer gaan sporten en ik viel wel wat af.
Uiteindelijk heb ik wel mijn cyclus weer teruggekregen!
Maar nog niet zwanger....
Afgelopen januari met alle onderzoeken gestart en wat bleek!!! Ik was zwanger toen ik nog 1 onderzoek moest!!