De hik elke dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

De hik elke dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:14

Ik heb bijna elke dag de hik. Ik schrik er enorm van en mijn katten en mijn pony soms (bijna niet) ook. Als ik het aan mijn huisarts vraag, zegt zij dat ik te veel frisdrank drink. Ik zeg dan dat ik graag cola lust, maar dat ik er niet obsessief aanzit ofzo. Ze hield het daarbij: minder cola dan. Nu zit ik al een hele week op water en ik hik nog steeds elke dag. Iemand enig idee waar ik mee zit? Wat ik kan aanwijzen is dat ik dagelijks gestressed ben, maar of dit hik veroorzaakt...?

edit: spelfouten
Laatst bijgewerkt door Musetta op 05-03-08 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek

Re: De hik elke dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:15

Ik heb ook vaak de hik. Bij mij komt het omdat ik dan te snel eet. Misschien dat het daar bij jou ook iets mee te maken heeft?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:18

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:18

Ik heb ook iedere dag zo'n beetje de hik. Vaak hik ik ook gewoon 1x, zonder dat het daarna doorgaat. Ik drink helemaal geen frisdrank

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:19

ik zit minstens een kwartier aan de hik iedere dag Clown jezus wat is het toch?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:20

Ik heb heel vaak de hik, en drink nauwelijks frisdrank. Ben benieuwd hoe het komt.
@crossmonster: niet zo optimistisch doen joh Nagelbijten / Gniffelen

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:23

Ik krijg de hik als ik m'n gezicht scrub
of als ik met een handdoek of kledingstuk over mijn gezicht heen ga
(klinkt enig sinds raar, maar is toch echt waar Clown 0
Dus ik heb ook wel vaak de hik
Misschien heb jij ook zoiets?
Laatst bijgewerkt door Sarah_ op 05-03-08 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:24

Ik heb het ook een hele tijd gehad. Was toen een jaar of 14/15 en behoorlijk aan het groeien. Weet niet hoe dat bij jou zit?
Hik wordt dacht ik veroorzaakt door het middenrif. Probeer anders een beetje op je ademhaling te letten. Te snel, langzaam enz.
Op de kop water drinken helpt goed tegen de hik, adem in houden schijnt ook zo te zijn. Dat laatste hielp bij mij niet. Rustig eten ipv snel ook.
En anders eens bij een andere huisarst langs, vind wel dat hij wat makkelijk over komt Knipoog

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:24

Ik heb het ook bijna elke dag wel een keer, en drink geen frisdrank.
Bij mij ligt het aan mijn middenrif.. dat wil af en toe spastisch doen..
Volgens de HA heeft dit weer te maken met het feit dat ik vroeger erg stotterde.. das ook een spasme van het middenrif..

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 16:07

RianneH schreef:
Ik heb het ook een hele tijd gehad. Was toen een jaar of 14/15 en behoorlijk aan het groeien. Weet niet hoe dat bij jou zit?
Hik wordt dacht ik veroorzaakt door het middenrif. Probeer anders een beetje op je ademhaling te letten. Te snel, langzaam enz.
Op de kop water drinken helpt goed tegen de hik, adem in houden schijnt ook zo te zijn. Dat laatste hielp bij mij niet. Rustig eten ipv snel ook.
En anders eens bij een andere huisarst langs, vind wel dat hij wat makkelijk over komt Knipoog

Ik heb last van vreetbuien en hyperventilatie... Het zal daar waarschijnlijk mee te maken hebben.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:15

ik heb ook bijna dagelijks de hik (mijn leven lang al) , nogal onbeheerst, beetje genant op mijn werk.... ook verslik ik me heel vaak en hevig

Bij mij heeft het hooguit met groei in de breedte te maken,w ant ik ben er al bijna 50 mee geworden

Mijn vader had het ook, hij heeft ooit een week de hik gehad na een operatie (*AU*) en in het eerste tehuis (dement) waar hij zat, hebben ze hem een keer in het ziekenhuis ingeleverd omdat de hik maar niet overging......

Hij is er overigens dik 80 mee geworden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:21

Ik heb ook vaak de hik, maar het is ook zo weer over. Wat bij mij altijd helpt is rustig een stuk of vijf slokken water drinken terwijl ik mijn neus dichtknijp Clown Haha! . Hihi! Klinkt heel stom, maar bij mij werkt het altijd. Volgens mij moet je je gewoon heel hard ergens anders op concentreren; als mijn vader gaat vragen wat ik gisteren en eergisteren en de dag daarvoor heb gegeten en ik ga daarover nadenken, dan is het vaak ook over. Maar het blijft irritant Knipoog . Hoe het komt? Geen idee.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 16:23

Morrie schreef:
ik heb ook bijna dagelijks de hik (mijn leven lang al) , nogal onbeheerst, beetje genant op mijn werk.... ook verslik ik me heel vaak en hevig

Bij mij heeft het hooguit met groei in de breedte te maken,w ant ik ben er al bijna 50 mee geworden

Mijn vader had het ook, hij heeft ooit een week de hik gehad na een operatie (*AU*) en in het eerste tehuis (dement) waar hij zat, hebben ze hem een keer in het ziekenhuis ingeleverd omdat de hik maar niet overging......

Hij is er overigens dik 80 mee geworden....

Tijdens de examens vroeger Clown ... echt vreselijke herinneringen.... en het was ook steeds míjn maag die knorde, maar goed, dat is offtopic.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:24

Als ik onregelmatig adem (dus bijvoorbeeld door te snel eten/drinken e.d.) krijg ik de hik. Ga ik weer goed ademen is het zo weer weg.