Tintelende arm, hand en vingers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Tintelende arm, hand en vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 10:05

Ik stond vanochtend op met een tintelende rechterarm. Vanaf mijn schouder tot mijn vingertoppen.
Op zich niet raar, maar nu (2,5 uur later) tintelt het nog steeds. Het trekt onder mijn arm lang naar vooral mijn ringvinger en pink. Ook mijn schouderblad doet zeer. Als ik mijn nek beweeg trekt het door tot onderaan mijn schouderblad.

Ik ga zo de dokter bellen, want ik vermoed zelf dat er een zenuw klem zit of iets dergelijks. Maar ik dacht, plaats op bokt ook even een berichtje. Wie weet hebben er meer mensen ervaring mee Knipoog

Tallie1979

Re: Tintelende arm, hand en vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:21

Ik denk dat je verkeerd hebt gelegen. Maar, normaal is dat na enige tijd wel over. Heb het ook wel eens Knipoog

Ben benieuwd wat de dok zegt Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 10:25

Ik wel eens vaker dat ik verkeerd gelegen heb inderdaad. Maar dat gaat na een uurtje wel over. Dit wordt niet minder. Eerder erger. Ik heb ook geen kracht meer in die arm Verward
Om 11.50 uur heb ik een afspraak met de HA. Ik denk zelf aan een beknelde zenuw in nek of schouder en dan zal het wel fysio worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:27

Hmm, dat is niet best inderdaad..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:35

Je kan ook het Carpaal Tunnel Syndroom hebben,dan hebben je zenuwen te weinig ruimte.Ik heb het ook gehad,maar had het vooral in de duim en wijsvinger die tintelingen.Veel succes,ben heel benieuwd wat eruit komt bij de dokter.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:26

Benieuwd wat je huisarts zegt. Klinkt voor mij als een zenuwprobleem vanuit de nek. Ben ervaringsdeskundige Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 13:40

Ben net terug. Doorverwijzing naar de manueel therapeut en diclofenac.
Hij denkt aan 2 dingen. Een ontsteking of een zenuw die bekneld zit. Of allebei Clown
De manueel therapeut moet nu verder kijken.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:16

Mijn moeder had dit ook, ze is naar de huisarts geweest, van die spierverslapper gehad (volgens mij) en later ging het nog niet over, dus nu loopt ze bij de fysio en heeft ze 2 onstoken armen, gaat nu wel al beter.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:58

Kenmerkend voor CTS en dat de duim en wijsvinger en middelvinger tintelen. De andere 2 eigenlijk niet...

Denk wel dat er een zenuw bekneld zit ja, sterkte..

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:00

Costo claviculair Compressie syndroom kan het ook nog zijn..
Ik heb dezelfde klachten en na 1.5 jaar ziekenhuis in en uit zijn ze daar achter gekomen.. Ze doen er bij mij helaas niks aan, dus loop er nu al een jaar of 8 mee Scheve mond
Hoop voor jou dat het wat anders is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:18

Mijn moeder heeft het net ook gehad. Het was artrose in de nek. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het kan altijd Knipoog Maar ik denk het niet. Door die artrose kwam een zenuw beklemd te zitten. Dus ik denk dat er bij jou in ieder geval wel een zenuw klem zit. Even naar de HA is wel een goed idee denk ik Lachen
Waarschijnlijk komt het ook uit je nek.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 02:09

Klinkt als een probleem van de n. ulnaris(een zenuw die met name pink en ringvinger + bijbehorende structuren verzorgd). Die kan klem lopen in je elleboog(soms kun je hem ook voelen verspringen), dit kan bijv door een ontsteking komen. Schouderproblemen kunnen geloof ik ook wel een oorzaak zijn, maar soms trekt de pijn ook richting de schouder en is er verder met de schouder niets mis.

Lage nekhernia oid zou ook nog kunnen, maar probleem met de ulnaris komt veel vaker voor en daar past het verhaal ook beter bij als ik het zo lees.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 10:27

Bedankt Lachen

Vandaag geen tintelingen, maar een pijnlijk schoudergewricht en pols.
Verder is mijn rechterhand ijskoud. Alsof het bloed niet goed doorstroomt. De manueel therapeut zou terugbellen, maar heeft dat nog niet gedaan. Vandaag zelf maar weer even bellen, want dit knap lastig.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:47

Iemand die ik ken heeft dat ook. Haar hele rechterhand is koud en gevoelloos. Dit komt door een verkeerde werkhouding (waardoor haar nekwerfels onder druk zitten oid.) en ze gaat haarzelf laten kraken.
Dit heeft ze eerder ook gehad en toen heeft ze acupuctuur gedaan, en dat hielp ook erg goed.