Steken in borst, erg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Steken in borst, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 19:28

Soms heb ik steken in m'n borst, net onder m'n borst zelf. Dan steekt het heel erg, alsof iets verschrikkelijk samentrekt. Het zit altijd aan de linkerkant. Ik heb het alleen in rust, als ik bijv. tv kijk of op school zit te vervelen in de les. Ik kan het niet wegmasseren of oprekken (zoals je bij kramp doet in je kuit.)
Nou heb ik het naar mijn gevoel de laatste tijd best vaak, zeker elke week een keer. En ik maak me er zorgen om.
Ik heb geen moeite met inspanning, dat ik snel buiten adem raak enzo, maar ik heb wel eens last van hyperventilatie. Dan lijkt het alsof ik niet genoeg lucht kan halen. Dit staat totaal los van die steken, ze gaan niet gepaard ofzo.
Misschien handig om te vertellen dat hartinfarcten in de familie zitten. Hoge bloeddruk en cholesterol enzo. Ik rook zelf niet (moeder en zusje wel) en heb een gezond gewicht.

Maak ik me nou onnodig zorgen, waardoor dit alles juist ontstaat, of kan ik beter even de dokter bezoeken?

loesje688

Re: Steken in borst, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:29

Ik zou voor de zekerheid toch even naar de dokter gaan, dan weet je het zeker Ja

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:34

Ben je erg gespannen? Bij hyperventilatie hebben mensen ook heel vaak steken op de borst, dit komt door een verkeerd/krampachtig gebruik van je tussenribspieren. Ook als je voor je gevoel rustig ademt kan je onbewust toch deze tussenribspieren aanspannen.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:11

Ik heb hier ook wel vaak last van.
Vooral als ik in een rare houding heb gezeten of als ik te lang achter de computer zit. Scheve mond
Maargoed, ik ben verder nooit naar een dokter geweest oid. dus ik kan je ook niet helpen..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:13

Hier hetzelfde als Surface!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:15

Het komt door een beweging van de spieren, dan zit je voorover gebukt en je spier is dan even een beetje vastgedrukt zeg maar. Ik heb er zelf ook vaak last van.

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:16

Ik heb dit zelf ook al jaren. Nu de laatste tijd een stuk minder. Het komt zomaar opeens opzetten. Ik ben er eens voor naar de dokter geweest en ik kreeg als antwoord dat het 'groeipijn' was. Daar twijfel ik nog wel eens aan, maar volgens mij is het ook niets ernstigs.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:18

Ik heb dit de laatste tijd ook behoorlijk vaak. Maar ik heb het ook met inspanning bij bijv, wandelen. En laatst toen ik op de grond lag in een keer heel erg.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:21

Ik heb hier ook al lange tijd last van, het is gewoon verkramping van de borstspieren. Heeft inderdaad te maken met de eerder genoemde oorzaken. Ben er ook voor naar de dokter geweest en het is niet gevaarlijk, je moet wel bij je zelf nagaan of je veel aan je hoofd heb en zoja proberen de oorzaken aan te paken.
Voor de rest opletten dat je bijvoorbeeld aan je bureau zit i.p.v. voorover gebogen laptopen op bed (zoals ik vaak doe Bloos ). Neem rust na sporten en let erop dat ook je bh niet te strak zit. Dit zijn allemaal dingen die het erger kunnen maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:42

Dat is toevallig. Dat heb ik ook regelmatig. Ik had het in eerste instantie altijd ook voornamelijk links. Ik wist me niet echt raad, maar het ging ook wel weer over.

Nu had ik het vandaag ook op mijn rug toen ik vandaag uren op een houten stoel heb gezeten. Het deed echt zeer, met name als ik diep wilde adem halen. Dat het de tussenribspieren zijn lijkt me dus erg waarschijnlijk. Niet gevaarlijk, gelukkig maar! Maar wel vervelend hoor...