Stom ongelukje met als gevolg een geluxeerde knieschijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bjarni

Stom ongelukje met als gevolg een geluxeerde knieschijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 14:56

Tsja, na het stappen moet je dus niet een rare beweging maken om in een winkelwagentje te komen, vervolgens een flinke krak in je knie horen om op de grond te ontdekken dat je knieschijf niet meer zit waar hij hoort te zitten Verdrietig
Ambulance was er erg snel en geprobeerd om met lachgas m'n knie recht te zetten, helaas mislukt dus op naar de eerste hulp. Foto's gemaakt infuus geprikt (jammer genoeg pas de vierde keer gelukt dus aardig wat blauwe plekken nu) en daarna hem weer op zijn plaats gezet. Ik heb het zelf alleen gevoeld want had mijn ogen dicht maar volgens mijn vriendin die erbij was liep iedereen aardig rood/paars aan en ik werd steeds witter. Gelukkig zit hij nu weer waar hij hoort te zitten en mocht ik met een ingegipst pootje weer naar huis.
Over een week moet ik terugkomen en gaan ze kijken voor een gipskoker? of een brace/spalk ofzoiets. Ben benieuwd, hoop dat ik dan in ieder geval wat mobieler weer ben.

Maar ja, zit er in ieder geval 6 weken aan vast is me al verteld. Ben heel benieuwd wat daarna volgt. Zal denk ik wel fysiotherapie worden.

Heeft iemand hier ervaring mee, is je knie altijd een zwakke plek gebleven? Mijn knieën waren al nooit zo heel goed maar hoop niet dat hij nu om de haverklap uit de kom gaat schieten, vond 1 keer wel genoeg eigenlijk!

Nannes

Re: Stom ongelukje met als gevolg een geluxeerde knieschijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:56

hoi

eind oktober heb ik ook een ongelukje met m'n knieschijf gehad Bloos
Hij was ook uit de kom, maar ook gebroken. Ik was gevallen met skaten, pakte uit een reactie m'n knie vast alleen m'n knieschijf zat er niet meer. best eng. In de ambulance hebben ze hem toen rechtgezet (een heel geworstel ook Nagelbijten / Gniffelen ) maar ze merkten dat het nog niet lekker zat. naar het ziekenhuis voor een foto en wat bleek, hij lag in 5 stukjes Bloos dus meteen operatie. totaal 7 weken gips gehad en ben nu nog bezig met fysiotherapie. 4 weken geleden weer geopereert, toen zijn de pinnen er weer uit gehaald die ze erin hadden gezet.
Van de fysio moet ik veel blijven sporten. omdat hij uit de kom lag zijn waarschijnlijk m'n banden slapper geworden ofzoiets en is de kans dat m'n knieschijf weer uit de kom schiet wat groter. Door te sporten moet ik de spieren rond m'n knie sterk houden om die kans weer te verkleinen Lachen
was de jouwe ook naar boven toe geschoten of opzij?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:56

He Manon, pechvogel! Nu kun je zeker ook niet werken? Echt vervelend joh.
Ik denk wel dat je na het gyps naar de fysio moet. Het moet dan weer sterk worden.
Veel sterkte!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:53

Hee Manon,

Wat een pech joh..
Heel lang geleden, heb ik ook een keer m'n knieschijf uit de kom gehad.
Uiteindelijk ook fisio gehad om die spieren eromheen sterker te maken. Dat is toen goed gegaan.
Na 6 weken therapie ben ik er weer mee gestopt.
Nou houd je taai de komende weken en hopelijk kan je snel alles weer!
Beterschap!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:14

Jag.. dat is echt zwaar kl*te..
Ik heb een AC Luxatie (schoudergewricht) en dat kunnen ze helaas niet meer recht zetten omdat mijn banden en pezen helemaal doorgescheurd zijn Verdrietig Ik heb dus continu pijn en het zit er dik in dat ze alsnog gaan opereren...
Meis wat een pijn zul je hebben (als ik aan mezelf denk toen het net gebeurt was, en de weken erna) ik hoop dat je snel een beetje opknapt!!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:07

Mijn vriend had volgens mij het zelfde. Tijdens een judo wedstrijd stak zn knieschijf ineens buiten zn knie. Toen heeft hij em terug geduwt en is verder gegaan met judo (serieus!) en pas een jaar later naar de dokter gegaan omdat t toch best wel pijn deed. Hij is toen naar t ziekenhuis geweest, foto's, mri alles erbij, toen heeft hij een operatie gehad, leek even te helpen voor een half jaar, maar nu begint t weer pijn te doen. Dus maar weer naar t ziekenhuis...

Best dom eigenlijk Clown

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:18

Mijn vriend is hyperflexibel en ontvricht wel vaker zijn knieën. Met "wel vaker" bedoel ik 1 of 2x in een jaar Knipoog
Hij heeft het voor zolang ik hem ken 1x net zo gehad als jij, dat zn knieschijf aan de zijkant van zijn been zat. Hij heeft toe 6 weken op de bank gelegen en weinig gelopen. Bij hem blijft het een zwakke plek omdat hij zoizo al hyperflexibel is. In de winter met de kou heeft hij er nog wel eens last van en hij moet vooral voorzichtig doen met bewegingen.
Hij is er wel mee naar het ziekenhuis gegaan, maar daar konden ze eigenlijk niks doen om de boel wat sterker te maken.