Door 3 wekkers heen slapen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Door 3 wekkers heen slapen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:47

Het begint nu echt vervelend te worden Clown

Ik slaap dus doodleuk door 3 wekkers heen. ( 1 gewone ouderwetse *tringggg * wekker, m'n mobiel en m'n wekkerradio ).
Ik heb al zóveel geprobeerd, de *tringggg * wekker steeds ergens anders neerzetten, zodat ik m'n bed uit moet om em uit te doen. Nou ja, dat doe ik dus ook, maar dan kruip ik m'n bed weer in om verder te slapen Clown
De wekkerradio wissel ik af met radio en de irritante *tuut tuut tuut *, ik doe 2 x snoozen en dan kan dat ding dus gewoon 1,5 uur afgaan en ik slaap er lekker doorheen. Met m'n mobiel idem....

En alles staat goed hard, op de 3e verdieping kunnen ze het horen Haha!

Resultaat is dus, dat ik áltijd te laat op m'n werk ben. En een paar keer kan gebeuren en 5 minuten is nog acceptabel, maar steeds dik 20 minuten te laat komen, ja dat vinden ze niet grappig.

Op tijd gaan slapen lukt ook niet echt, heb al zoveel geprobeerd...
Van die nachtrustpilletjes, Dormeasan druppeltjes, Melatonine, zelfs 20 mg. Temazepam doet niks bij mij....

En zelfs als ik een keer op tijd in m'n bed lig ( rond 22 uur ), slaap ik nog doodleuk door m'n wekkers heen.

Help! Haha!

Flew

Re: Door 3 wekkers heen slapen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:49

Discipline hebben. Gewoon de wekker ergens anders aanzetten en de discipline hebben om niet weer je bed in te kruipen nadat je hem hebt uitgezet.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:49

En misscxhiewn eerder naar bed gaan? Het philips wake up light schijnt ook goed te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:50

Ja dá's een goeie Clown
Maar wekker uitdoen gaat zo op de automatische piloot, dat ik als ik eindelijk eens wakker ben, niet eens meer weet dat ik de wekker uitgedaan heb Haha!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:50

Waarom kruip je dan weer je bed in als je de tringgg wekker hebt afgezet?? Gewoon meteen uit je bed blijven ... Het is verleidelijk, maar dat is het voor iedereen wel!
Beetje karakter kweken denk ik.

tringg wekker afzetten en meteen onder de douche kruipen!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:51

Kanelly schreef:
Maar wekker uitdoen gaat zo op de automatische piloot, dat ik als ik eindelijk eens wakker ben, niet eens meer weet dat ik de wekker uitgedaan heb Haha!

Maar op de moment dat je hem afduwt ben je WEL aan het ontwaken, dan is het gewoon even doorzetten en meteen water in je gezicht kletsen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:52

Inderdaad, gewoon meteen doorlopen naar de douche. Ik blijf ook liever liggen dan dat ik vroeg opsta, maar toch doe ik het niet. Kwestie van streng voor jezelf zijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:52

Er zijn wel wekkers die zich verstoppen geloof ik... of waar iets 'uitspringt' en wat je dan eer terug moet stoppen voordat hij uit gaat. Zoiets proberen?

Is er een medische oorzaak?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:53

Citaat:
Deze wekker gaat pas uit als je bewezen hebt dat je echt wakker bent, namelijk als je een willekeurig aangemaakte kleurenreeks een aantal malen hebt herhaald.

Misschien is dit iets voor de TS. Een puzzelwekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:56

ROFL Geniaal!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:57

Een bekertje water naast je bed zetten Clown Werkt bij mij verrassend goed Nagelbijten / Gniffelen
Discipline... Dat werkt bij mij ook voor 1 dag en dan wint m'n wil om te slapen alweer Nagelbijten / Gniffelen
Iemand in huis die je eruit wil sleuren?
Wekker andehalf uur eerder zetten?
[size=7]Niet gaan slapen Huilen van het lachen hoef je ook niet wakker te worden [size]

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:58

Denise schreef:
Discipline... Dat werkt bij mij ook voor 1 dag en dan wint m'n wil om te slapen alweer Nagelbijten / Gniffelen

Dan heb je dus gewoon geen discipline. Koe

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:02

Flew schreef:
Citaat:
Deze wekker gaat pas uit als je bewezen hebt dat je echt wakker bent, namelijk als je een willekeurig aangemaakte kleurenreeks een aantal malen hebt herhaald.

Misschien is dit iets voor de TS. Een puzzelwekker.

Machtig ROFL

Ik ken het probleem van de TS..ook ik moest 3 wekkers zetten..omdat je idd op een gegeven moment in een semi-slaapstand je wekkers uit doet..(ik sloeg de snooze gewoon over)..
Dus direct! uit je bed gaan na de 1e wekker..
of je mob bijv 5 min later zetten en met jezelf afspreken dat je er af MOET als die 2e wekker gaat.

Nog een tip..zorg voor een ritme, dus ong. dezelfde tijd op bed gaan en ong dezelfde tijd opstaan..gaat je biologische wekker vanzelf af Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:03

Iemand in huis die me eruit sleurt zou ideaal zijn Clown Maar die is helaas nog niet aanwezig Haha!
Niet gaan slapen, ja kijk dat is dus geen probleem Nagelbijten / Gniffelen Als ik op zondag een vroege dienst heb en zaterdag toch wil stappen, haal ik gerust door... En draai prima m'n dienst....

Ja gebrek aan dicipline is het zeker... Maar ja, om half 6 's ochtends is de wil om te slapen zó veel sterker dan netjes uit bed gaan Nagelbijten / Gniffelen

edit : Born2bCrazy, dat is dus ook het probleem, ik draai onregelmatige diensten, dus een ritme creeëren is erg lastig. Want ik ga écht niet iedere dag om half 6 opstaan om een vast ritme te houden Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-03-08 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:04

Sja..dan moet je toch iets beter je best WILLEN doen om er toch uit de gaan..

dus ga maar vast bukken..
dan geeft heel bokt je bij deze een trap onder je hol Clown

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:46

Flew schreef:
Denise schreef:

Dan heb je dus gewoon geen discipline. Koe

Dit is inderdaad gewoon een discipline-probleempje.. Gewoon uit je bed blijven als je er één keer uit bent.

Ik heb soms ook door drie wekker heen geslapen, tijdens een zware examenperiode dan nog. Gewone wekker gezet, gsm op drie verschillende tijdstippen laten aflopen.. Probleem bij mij is dat ik in stressperiodes gekke dingen begin te doen in mijn slaap, slaapwandelen, praten,.. Ik trok dus gewoon in het midden van de nacht mijn wekker uit het stopcontact, mijn gsmwekker zette ik ook op één of andere manier af. Bijgevolg had ik dus geen wekker meer smorgens.. Clown. Eén keer bijna een examen gemist, de examens die volgenden kwam een vriendin die in hetzelfde studentenhuis woonde smorgens bij mij op de deur kloppen om me wakker te maken...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:49

ik heb dit probleem ook gehad...

wat ook een oplossing kan zijn is een heel fel licht dat recht op je smoeltje schijnt, op een tijdklok zetten,
ik werd altijd goed wakker van het licht.
als het donker bleef , dan viel ik terug in slaap, en nog .. nu doe ik meteen mijn bedlamp aan als de eerste wekker is gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:51

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:54

Ier schreef:
Misschien is een vliegende ( Huilen van het lachen ) wekker iets voor je? Haha!
Dan moet je er wel uit en heb je je ochtendgymnastiek ook meteen gehad *LOL*

http://www.gadgetfabriek.nl/product/188 ... de-wekker/

Omg. Koe

Wat bij mij altijd goed helpt is dat als mn 2de wekker gegaan is meteen het grote licht aan te maken en dan kan ik mn ogen niet eens meer dicht krijgen. Clown
Of idd maar gaan puzzelen 's ochtends. Sigaar

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:54

zou voor mij niet werken, ik trek altijd de stekker eruit als ie afgaat Haha! hahaha

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:55

ik heb precies hetzelfde probleem. ik krijg het dan nog voor elkaar om door 6 wekkers heen te slapen, zijn ze op mijn werk ook niet blij mee. Nagelbijten / Gniffelen
ik heb nu een gek gevonden die mij elke ochtend wakker belt. om de 2 minuten totdat ik uit bed ben. nou dan ga je wel snel uit bed hoor. je zou mn stem eens moeten horen 's ochtends Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:58

Ja die 'rennende' wekker had ik ook al gevonden ROFL
Brilliant!

Lamp helpt niet, ik doe automatisch m'n licht wel aan, maar dan slaap ik nog door Haha! Licht / donker / geluid, het maakt niet uit, ik kan áltijd en overal slapen.

Ja Vicky, daar zat ik dus ook over te denken, of ik onze nachtdiensten zo gek kan krijgen dat ze me wakker bellen Haha!
Giel Beelen heeft me ook eens om 10 voor 7 wakker gebeld ( op m'n vrije dag Boos! ) dat werkte ook uistekend, daarna was ik direct uit bed Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:01

Ik heb precies hetzelfde!
Vorige week ging het wel, liet ik m'n msn in de nacht aanstaan, en in de ochtend wekte een vriendin me dan met de buzzer. Tsja, dan kom ik wel m'n bed uit, maar moet je wel net iemand hebben die in de ochtend vroeg op de computer zit.. Vork

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:03

Misschien is het een goed idee om je telefoon juist NIET naast je bed te zetten, met een mobiel die aanstaat naast je bed slaap je minder en minder diep dan zonder mobiel (echt waar!).

Ik moet zeggen dat ik een stuk makkelijker wakker word nu ik m'n mobiel niet meer naast m'n bed leg Clown

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:10

loesje688 schreef:
Misschien is het een goed idee om je telefoon juist NIET naast je bed te zetten, met een mobiel die aanstaat naast je bed slaap je minder en minder diep dan zonder mobiel (echt waar!).

Ik moet zeggen dat ik een stuk makkelijker wakker word nu ik m'n mobiel niet meer naast m'n bed leg Clown

Dat snap ik niet... Waarom is dat dan Gestoord Onderbouwing?