Ongelukkige val..Meniscus problemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Garmana

Ongelukkige val..Meniscus problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:30

Hoi hoi,

Misschien is de titel een beetje onduidelijk maar ik zal het uitleggen.
Begin december ben ik uitgegleden op het trappetje van een stoptrein.
Daarbij ben ik met 1 been tussen trein en perron gekomen en met mn andere knie op de rand van het perron.
Door alle pijnscheuten in bijde benen wist ik toen niet op welk been ik moest staan en werd daarom ook opgevangen door omstanders en mensen van de NS (ben hier nog steeds erg blij mee).

Ik heb echt alle geluk van de wereld gehad want deze trein had 10min vertraging en stond op het punt om te vertrekken. Maar door de snelle handeling van een behulpzame vrouw ben ik meteen het perron weer opgetrokken.

Ik heb toen een tijdje in de wachtruime (voor de treinen) gezeten omdat ik van de pijn steeds een beetje buiten bewustzijn raakte.

Toen het weer ging ben ik naar mn werk gegaan (wat ik beter niet had kunnen doen)
Ik heb het hele weekend gewerkt (werk in een ruitersport zaak; dus veel lopen e.d).
Achteraf had ik beter het weekend thuis mn benen rust kunnen geven..
Maar eigenwijs als ik ben gewoon mank doorlopen.

Toen toch maar naar dokter geweest en die kon niets zien of opmerken (wat ik nogal raar vond) kreeg wel pijnstillers mee..
Daarna ben ik op eigen houtje naar de fysio gegaan en heb ik na wat behandelingen (o.a fitness; beenspieren trainen) gelukkig minder last gehad van mn knie. (op mn andere been zat alleen een grote schaafplek en mn knie bleef pijn doen)

De fysiotherapeut zij dat ik kans had op meniscus beschadigingen maar ook hij wist het niet zeker..
Dus enkele behandelingen later was ik het zo zat dat ik opnieuw een doorverwijsbrief naar de dokter heb gevraagd bij de fysio.

Ik naar de dokter.. Kon gelukkig bij een andere dokter terecht.
Ze zag niets (is niet dik o.i.d) maar toen ze voelde aan mn knie en bepaalde plekjes indrukte wist ze al wat meer en heeft een doorverwijsbrief gemaakt naar het ziekenhuis..
In de tussentijd dat ik nog niet in het ziekenhuis terecht kan heb ik besloten om onder begeleiding verder te fitnessen bij fysio.

Maandag is het eindelijk zover. Dan kan ik naar het ziekenhuis voor een MRI-scan..
Ik hoop echt dat het niet te erg is. En dat ik niet alsnog een kijkoperatie hoef want die kans zat er ook in Scheve mond Na een kijk operatie kan je na een week weer lopen.

Als het foute boel is moet ik geopereerd worden aan mn meniscus.. Dan kan ik nog eens 4 weken minimaal niet lopen..

Ik zit echt al vanaf begin december in onzekerheid over mn knie.
Heb ook vanaf die tijd niet meer gereden (ja 1x gestapt meer niet)
Ik mis het rijden echt heel erg! (gelukkig op zo'n moment dat ik geen eigen paard heb)

Is dit voor iemand herkenbaar of heeft iemand wel eens meniscus klachten of operatie gehad?
Ik ben benieuwd hoe jullie daarop gereageerd hebben.

Wartertje

Re: Ongelukkige val..Meniscus problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:52

Tja zoiets kan ik vanaf hier niet echt zeggen. Maar het heeft kans dat je miniscus beschadigt is. Het kan zijn doordat je met je knie op harde grond bent gevallen dat je knieschijf oid iets naar boven geschoven is wat direct een ontzettende druk op je miniscus kan geven.

Verder heb ik vorig oktober mijn knieschijf uit de kom gehad en was daarbij mijn miniscus zo goed als afgescheurd. Ik heb geen operatie gehad maar vele bezoekjes bij de fysio en een ijzerwerk van een knieband rond mijn knie.

Nu, bijna een halfjaar later heb ik nog altijd een beetje vocht in mijn knie zitten, ook heb ik bij constant lopen (ook paardrijden!) er nog steeds last van. Het doet niet echt constant pijn, maar soms krijg ik wel zo'n pijnscheut en dan stop ik er liever mee Lachen

Heel veel succes, en hopelijk valt het goed mee!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:54

Wartertje schreef:
Tja zoiets kan ik vanaf hier niet echt zeggen. Maar het heeft kans dat je miniscus beschadigt is. Het kan zijn doordat je met je knie op harde grond bent gevallen dat je knieschijf oid iets naar boven geschoven is wat direct een ontzettende druk op je miniscus kan geven.

Verder heb ik vorig oktober mijn knieschijf uit de kom gehad en was daarbij mijn miniscus zo goed als afgescheurd. Ik heb geen operatie gehad maar vele bezoekjes bij de fysio en een ijzerwerk van een knieband rond mijn knie.

Nu, bijna een halfjaar later heb ik nog altijd een beetje vocht in mijn knie zitten, ook heb ik bij constant lopen (ook paardrijden!) er nog steeds last van. Het doet niet echt constant pijn, maar soms krijg ik wel zo'n pijnscheut en dan stop ik er liever mee Lachen

Heel veel succes, en hopelijk valt het goed mee!

Dank je.. Ja wat je zei kan wel hoor.. De fysio vertelde ook dat mn knieschijf hoogst waarschijnlijk omhoog is geschoten.. Scheve mond
Ik heb morgen de MRI dus ben benieuwd..

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:57

Een MRI is een zeer relaxte scan, ik vond het iig zalig! Is er een grote kans op een kijkoperatie?

Nu is het misschien even slikken voor je (ik heb van oktober tot eind december niet kunnen rijden). Maar het komt allemaal weer goed, geef je knie ook voldoende rust! Ik ben er eigenlijk te vroeg mee begonnen, want ik miste het rijden zo!, en daar draag ik nu wel de gevolgen van!

Laat zeker weten hoe het is gegaan!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 14:00

Wartertje schreef:
Een MRI is een zeer relaxte scan, ik vond het iig zalig! Is er een grote kans op een kijkoperatie?

Nu is het misschien even slikken voor je (ik heb van oktober tot eind december niet kunnen rijden). Maar het komt allemaal weer goed, geef je knie ook voldoende rust! Ik ben er eigenlijk te vroeg mee begonnen, want ik miste het rijden zo!, en daar draag ik nu wel de gevolgen van!

Laat zeker weten hoe het is gegaan!

Als er een ontsteking of vocht in mn knie zit is er een grote kans op een kijk operatie ja.
Maar ik hou het hier op de hoogte Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:57

LZP-> MW

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 20:33

dank je wel voor het verplaatsen Knipoog
Ik weet nog niets dus nog even afwachten Scheve mond

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:06

Hmm klinkt niet best..vervelende val ook!
Niet dat ik ooit een knie-operatie heb gehad, maar studeer fysio en ben op 't moment bezig met de knie en meniscusproblemen.
Ben wel benieuwd wat eruit komt dus blijf 't even volgen..
Succes verder Knipoog

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:12

nou ik heb de uitslag!!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:25

nou vertel!!
Is het een beetje positief op niet?

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:35

Nee uiteindelijk weet ik nog niets!!
Mn meniscus en kruisbanden zijn gelukkig niet beschadigd..
Waarschijnlijk (of te wel weet nog niets) zijn de pezen en banden te ver overrekt in mn knie Scheve mond
Echt klote Scheve mond
Weet gewoon nog nix..........

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:53

en dat noemen ze een uitslag Boos!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:55

jaa Scheve mond weet dus nog niets en zit al ruim 2 maanden met onzekerheid Boos!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:02

En da kan nog wel even duren. Ik heb 3(!) maanden gewacht op mijn vaste uitslag..

Verder veel sterkte, het is niet zo erg (alleen de onzekerheid dan).

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 22:05

nee misschien niet zo erg maar wel pijnlijk nog Scheve mond

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:30

Garmana schreef:
Nee uiteindelijk weet ik nog niets!!
Mn meniscus en kruisbanden zijn gelukkig niet beschadigd..
Waarschijnlijk (of te wel weet nog niets) zijn de pezen en banden te ver overrekt in mn knie Scheve mond
Echt stinkmodder Scheve mond
Weet gewoon nog nix..........

Ik ben gevallen met snowboarden. (12-12-'07) Daardoor is mijn knie serieus helemaal omgedraait. Kon niet meer buigen en helemaal niet strekken. Ben naar de dokter gegaan, die me direct heeft doorgewezen naar het ziekenhuis. Daar heb ik foto's laten maken, ze zeiden; er zit veel vocht in, maar we vertrouwen de Meniscus en de kruisbanden niet helemaal. Daardoor heb ik een kijk/knieoperatie ondergaan. Ze hebben vocht weggezogen, en verder was er niets met de meniscus, er zat een klein scheurtje in mijn binnenste kruisbanden, en ze waren verrekt&verdraaid en niet meer "opengegaan".
Nog steeds kan ik mijn knie niet helemaal buigen, ook strekken lukt niet meer optimaal, ze zeiden dat ik veel rust nodig had, maar het is nu al een poosje terug. Maar steeds ben ik bang om hem weer te belasten, omdat ik na een halfuur/uur sporten toch erg veel pijn heb. Ook mijn hobby racefietsen heb ik opgegeven omdat dat echt niet meer lukt. Met normaal fietsen doet het al veel pijn. Het rare is, de pijn is niet van de wonden die ik heb gekregen van de operatie, maar het zit echt binnen in; ik heb bv. geen pijn als ik gewoon met mijn benen overelkaar zit. Ook ik heb niet echt een duidelijke uitslag gehad, ik zal ook nooit weer fanatiek mee kunnen doen aan gym/sport whatever. Wat ik altijd erg leuk vond. :/
Bijmij ook, het doet continu pijn, maar niet pijn dat je het heel erg voelt, maar vooral pijn, dat het steken geeft binnen in.

xx

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:09

ik heb ik de zomer van 2006 een trap tegen mijn knie gekregen deed even echt veel pijn maar ben door gaan lopen want het ging wel wat beter maar ik hoorde al meteen een knakje.. nouja zal wel goed zijn dacht ik. ik ben gewoon in Deurne begonnen en onze klas meost meteen op stage. ik ging stage lopen bij Rob Heijligers was echt super leuk had het er echt super naar mijn zin maar tegen het eind van het jaar december begonnen de klachten meer toe te nemen (heb er al die tijd last van gehad schoot opslot en deed pijn) ik naar de dokter gegaan van ja dit en dat is gebeurt. nee meisje met jou leeftijd moet je ej daar geen zorgen over gaan maken komt gewoon door de groei .. nouja dat geloof je dan uiteindelijk toch maar. dus ik weer verder gegaan met rijden moest veel rijden 8-9 op een dag.. een maandje later ging het echt niet meer. Ik begon zelfs echt te manken enzo. ik weer naar de dokter en die dacht niet dat het iets was maar toch voor de zekerheid weer naar het ziekenhuis (wij hebben zelf een andere orthopeet aangevraagt) zij vertrouwde het niet helemaal dus foto's laten maken amar was niet echt iets op te zien. dus een MRI aangevraagt kon gelukkig snel terecht en kreeg paar dagen daarna meteen de uitslag. was helemaal niet goed de binnen en buiten meniscus waren allebei gescheurt zat wat kraakbeen los en een kleine beschadiging aan het bot (waarschijnlijk door het te lang mee door hebben gelopen) nou een week later was ik al geopereert alles is goed gegaan en je kan binnen een weer weer gewoon lopen.. nou dat ging dus even heel anders. heb zeker wel een maand op krukken moeten lopen want was toch iets niet helemaal goed gegaan met de operatie hebben op het punt gestaan om weer te operen maar ze wilden eerst een spalk proberen dus ik een maand met zo'n verschrikkelijk ding rond gelopen ging wel wat beter maar bleef last houden dus noodgedwongen moeten stoppen met de opleiding... kreeg 3-*4 x in de week fysio uiteindelijk ging het beter. ben in september weer begonnen met de opleinding deeltijd maar heb nog steeds last.. zal waarshcijnlijk ook wel nooit meer overgaan misschien over aantal jaar dat ze het ''riggeltje'''van de knieschijf willen verbreden dat dat misschien een oplossing biedt maar vrees het ergste...

weet je verder al iets van je knie?

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 12:59

hoi
Sorry heb niet zoveel tijd meer gehad voor bokt Bloos!

Ik ben na de uitslag van mn MRI- scan naar de dokter geweest..
Die zei dat ik een jumpers knee had.. Dat hield dus in dat de pezen en banden overrekt waren.
Ik kreeg weer diclofenac mee en dat moest helpen anders zou ik een spuit in die dikke spier onder je knieschijf krijgen.
Nou ik dacht echt dank je de koekoek dus netjes 2 weken mn medicijnen genomen en trouw naar mn fysio (die overigens nog steeds beweerd dat t vanuit mn rug komt en niet knie zelf)
2 weken terug op maandag weer naar de dokter en ik moet echt toegeven dat ik me stukken beter voel..
Het is echter nog lang niet over maar het is minder geworden..

Mn fysio daar en tegen zei dat tussen L4 en L5 (wervels) die zenuw/spier banen die richting je knie lopen dat die geëriteerd waren en dat mn wervel scheef stond in vergelijking met die anderen. Tevens zou mn bekken scheef staan en dat kon ook allemaal er mee te maken hebben..

Ik loop nu alleen nog bij fysio.. Dokter vond t niet meer nodig mij te zien..
Ik leef nu tegen de pijn op: fysio, pijnstillers en ontstekingsremmers...

Al met al ben ik het echt spuugzat nu.. .

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:29

mmm klinkt niet fijn!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 09:29

Nee en het nare is dat ik dus nog steeds geen officiele uitslag ergens van heb Scheve mond Naja ik blijf gewoon fysio en medicijnen volgen.. Dan komt het ooit hoop ik weer goed..