Naar de Neuroloog. (tintelingen enz. in benen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Naar de Neuroloog. (tintelingen enz. in benen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 23:15

Bijna 4 jaar geleden brak ik mijn rug op 2 plaatsen na een val van een paard tegen een boom.
Na een lange tijd revalidatie, verlammingsverscheinselen enz. Ging het opzich wel weer goed met mijn rug.
Wel liep ik af en toe nog bij de fysio of dergelijke maar de extreme pijn enz was weg.

Nu heb ik sinds enkele maanden weer last van mijn rug en sinds enkele weken gaat het gepaard met tintelingen in benen, snachts wakker worden en mijn hele linker been niet meer kunnen bewegen.
En af en toe pijn in mijn be(e)n(en) hele erge pijn, het begint dan in mijn heup en straalt telkens verder naar beneden, het lijkt wel alsof er dan een elastiek zo onwijs strak om mijn been zit dat ik wel kan gillen van de pijn.
De tintelingen worden ook telkens erger, Als ik mijn haar heb staan föhnen (wat ik voorover gebukt doe Nagelbijten / Gniffelen ) dan tintelen mijn benen onwijs en heb ik het gevoel dat mijn voet er af kneld.
Zelfs normaal een trap op lopen is dood vermoeiend en heb dan een tintelend/verzuurd gevoel.

Nu ben ik ongeveer 3 weken nadat ik weer zo'n onwijze pijn had gehad naar de huisarts gegaan en die deed er maar een beetje laks over Verward , ik moest zelf maar een afspraak maken met de neuroloog en als ik m'n (beiden) benen niet meer voel of geen gevoel meer heb met afvegen dat ik dan nog maar even moet bellen.

Nu kan ik gelukkig over 2 weken eindelijk terecht en ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen...
aan de ene kant wil ik er helemaal niet heen omdat ik als de dood ben dat ik niet meer mag paardrijden... en ik dus echt m'n paard absoluut niet weg wil doen.
Maar aan de andere kant gaat dit zo gewoon niet meer, constand op moeten letten of m'n benen nog wel alles doen en de vervelende beknellende gevoelens zijn nou ook niet echt prettig.

hebben jullie misschien ervaringen hiermee? en enig idee wat het zou kunnen zijn?

Lien2

Re: Naar de Neuroloog. (tintelingen enz. in benen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:24

Het klinkt als een beknelling van je zenuwen. Ik wil je een bezoek aan de neuroloog zeker aanraden en eventueel een MRI aanvragen om echt een goed beeld te krijgen waar het probleem zit.
Ik heb dit zelf ook gehad en het bleek dat er een kleine hernia in mijn rug zit. Door fysiotherapie, mensendieck en elke dag oefeningen doen heb ik er eigenlijk geen last meer van. Ik doen ook alles (nou ja geen turnen ofzo Haha! ), maar wel paardrijden, golfen, etc.

Doorlopen met de klachten is geen optie aangezien je kans hebt dat je lichaam het echt opgeeft en dan ben je nog veel verder van huis.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 01:00

Hey Calice,

Klinkt inderdaad als zenuwbeknelling...
Ik heb waarschijnlijk ook een zenuwbeknelling in mn rug... Ik heb totaal geen pijn in mn rug...
Ik heb sinds 2 weken tintelingen onder de bal van mn voet, onder mn hiel (dit doet wel vreselijk veel pijn) en in mn knie...
Dit is onafhankelijk van elkaar, komt op en gaat weer weg...
Als de tintelingen in mn knie komen, kan ik er niet op staan...

Ik heb het 'voordeel' dat ik op neurologie werk en dus één van de assistenten bij ons aan kon schieten... Zij wil dat ik nog even aankijk en na mijn vakantie en afspraak maak bij haar op de poli, zodat ze me helemaal na kan kijken, maar verwacht een zenuwbeknelling.
Ze raadde me aan om VEEL trap te lopen en te fietsen, ook véél fiets bewegingen te maken als je bijvoorbeeld in bed tv ligt te kijken of op de bank...

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 01:11

JAAA!! afgelopen zomer had ik dit zelfde probleem!!
Ik stond op met slapende voeten en het ging maar niet over, de dag er op werd t erger dus maar even naar de doktor, maar het werd alleen maar erger tot ik zogoed als niets meer voelde! gewoon geen controle meer over me benen.

Ik voelde niets meer vanaf me heupen tot aan me tenen!! slapend gevoel, tintelend zoals jij zegt.
De doktor zei ook dat het een zenuwbeknelling was, maar had me toch nog even door gestuurd naar de fyshio dit was dus niet zo!
ook bij mij deed de doktor er erg laks over, tot ik terug werd gebeld en uit eindelijk op genomen werd in het ziekenhuis. (4dagen)
na veel onderzoeken en mri scans, hebben ze uit eindelijk met een lumbaal punctie (hierbij word er vocht uit de hersen gehaald) kunnen ontdekken wat ik heb/had.
Een ruggen merg ontsteking! zijn geen medicijnen voor, en geneest alleen door rust.
ik heb er ongeveer een half jaar mee gelopen heb er zo nu en dan nog een beetje last van.

kon opgegeven moment niet meer lopen omdat ik niets meer voelde, ik struikelde over me eigen voeten en wist dus niet wat ik deed. gewoon geen controle meer over MIJN benen!
gelukkig ben ik er nu zo goed als vanaf...

Ik hoop voor jou dat het ''maar'' een zenuw beknelling is, dat is makkelijker dan een ontsteking.

Veel succes/sterkte! en houd ons op de hoogte!!