miskraam door gebruik codeine? graag even lezen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loesje27

miskraam door gebruik codeine? graag even lezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 20:36

Hallo

Ik zet mijn verhaal hier even neer dit met een schaduw acount dat is goedgekeurd.
Dit omdat ik graag wil weten of bokkers hier bekend mee zijn of zelf iets als dit hebben meegemaakt.
Ik was een blijde verwachting voor bijna 4 maanden alles ging goed en voelde goed.
Ik heb alleen erg last gehad van hoofdpijn tot op een avond zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest daar aangekomen werd ik opgenomen om te het zekere voor het onzekere te nemen.
Ze waren ervan op de hoogte dat ik zwangers was en zeiden dat ze daarom als het nodig zal zijn een mri zouden maken inplaats van een catscan.
Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen en mocht ik de volgende dag naar huis met pijnstillers die wat beter zouden werken dan paracetamol.
Begrijp me goed ik slik liever niks en al helemaal niet als ik niet zwanger ben,maar het ging gewoon zonder pijnstillers.
Dus ik nam de pijnstillers en ging naar huis,maar onder weg naar huis ging het al niet goed ik brak in het zweet uit en voelde alsof ik elk moment van mijn stokje kon gaan.
Dit heeft al met al een paar uur geduurt,jullie moeten weten dat ik een enorme allergied heb voor medicijnen en ik heel raar kan reageren.
Maar ik wist ook dat deze aanval niet ergste was die ik heb gehad dus ik wou naar huis en naar bed.
De volgende dag was alles over en ik voelde me erg goed.
Met de 16 weken had ik een afspraak in het ziekenhuis voor mijn eerste echt erg spannend, ik was net eindelijk van mijn misselijkheid af en mijn hele fam was op de hoogte van onze zwangerschap want ik was al bijna immers 4 maanden.
Helaas was het een groot drama er was geen teken van leven meer te zien op de echo.
een diepe teleurstelling was het !!!!
Ik kreeg de optie tussen 3 dingen ik koos voor het weg laten halen meteen,het moest weg ik wou mijn lijf terug waarom zwanger voelen als je het niet bent?
$ dagen later lag ik op de ok naar helse ontsluitings ween werd ik onder narcose gebracht en 2 uur later werd ik wakker.
ik had pijn was ook van binnen gehecht en ik voelde me erg slecht.
Ik had veel pijn en wou graag pijnstilling dit durfde ze me niet te geven omdat ik slecht had gereageerd op codeine dit zit namelijk ook in morfine.
Maar naar overleg toch geprobeerd en het hielp wel.
Mijn moeder vroeg aan de artsen welke tabletten ik de vorige keer had gekregen,hij gaf door dat ik 500/60 had gekregen van codeine.
Mijn moeder opgeschreven voor mij dat ik deze niet meer mag hebben.
ik ben de volgende dag ontslagen uit het ziekenhuis en mog naar huis om rustig bij te komen.
Mijn moeder kwam een paar dagen later binnen en vertelde mij dat ze er achterwas gekomen dat ik deze tabletten nooit en al helaal niet in zo'n hoeveelheid had mogen hebben.
ik ben informatie gaan inwinnen en kwam tot de conclusie dat ik geen alergische reactie heb gehad die middag in de auto maar een overdosis.
Volgens mijn huisarts en gynecoloog had ik nooit meer dan 20 mg mogen hebben en dit is een uiterste gevallen.
De dag dat mijn zwangerschap was gestopt (dit door metingen tijdens de echo) kwam precies overeen met de dag dat ik een overdosis heb gehad.
alles ligt nu bij een advocaat omdit uit te zoeken hij ziet er wel degelijk een zaak in.
Begrijp me goed als ik door zo'n blunder zo'n hel ben ingegaan verdient dat toch herkenning toch?
ik had me erbij neergelegd dat de natuur hard kan zijn maar wel rechtvaardig en dat het een reden heeft gehad,maar met deze informatie voel ik me goed rot!!
Graag vraag info aan mensen hier die bekend zijn met dit medicijn tijdens gebruik in de zwangerschap of die ook door een medisch blunder een miskraam hebben gehad.
Bedankt voor het lezen in iedergeval

loesje

XxSultanxX

Re: miskraam door gebruik codeine? graag even lezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:48

jeetje meiss , wat een verhaal ....
ik slik ook codeine , maar weet niet hoe het is als je zwanger bent ...
heel veel sterkte

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:53

Gecondoleerd met je verlies. Ik neem aan, dat je paracod hebt gehad (paracetamol/codeine). Heb je hiervan een zetpil gekregen want de dosering 500/60 is er niet in tabletten. Hoogste dosering van de codeïne hierin is 50.
Ik denk, dat het nog een lastige zaak wordt qua bewijslast. In het farmacotherapeutisch kompas zijn geen contraindicaties bij zwangerschap en bij Lareb zijn ook geen meldingen van klachten bij zwangerschap. Formeel zou je dus tot 200mg per dag mogen gebruiken.
Ondanks dat is het een zwaar verlies en ik wens je veel sterkte.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:06

In mijn repertorium staat anders dat er geen gegevens over gebruik tijdens de zwangerschap bestaan. En dat deschadelijkheid dus niet beoordeeldkan worden. En er staat dat het de placenta passeert.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:12

Dus er zijn geen bekende bijwerkingen of contraindicaties bij zwangerschap. Er staat alleen een advisering met betrekking tot de bevalling. Dus om de link medicatie en miskraam te bewijzen is erg lastig. Formeel zou je dus tot 200 mg kunnen gaan (of het slim is is een andere zaak)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:32

Nikka schreef:
Dus er zijn geen bekende bijwerkingen of contraindicaties bij zwangerschap. Er staat alleen een advisering met betrekking tot de bevalling. Dus om de link medicatie en miskraam te bewijzen is erg lastig. Formeel zou je dus tot 200 mg kunnen gaan (of het slim is is een andere zaak)

Ik zie dat toch anders. Op het moment dat het niet bekend is wat het medicament doet bij bijvoorbeeld kinderen of tijdens een zwangerschap (beide extra risicofactoren) Is dat juist een reden om het niet voor te schrijven of te gebruiken. Je weet tenslotte niet wat de risico's zijn en aan het testen van medicatie zijn in Nederland hele regels verbonden.

Als je er echt mee door wilt gaan dan denk ik dus dat het zin heeft om daar verder op te zoeken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:48

Ik ben het wel met je eens, ik denk alleen dat het juridisch lastig ligt omdat er geen duidelijke zaken beschreven staan. Je zal oorzaak en gevolg moeten redelijkerwijs moeten aantonen.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:32

Er is geen sprake van een overdosis als je 60 mg codeine inneemt. Codeine en paracetamol zijn niet schadelijk voor de foetus. 500/60 staat voor 500 mg paracetamol en 60 mg codeine. Een volwassenen mag je 15-60 mg codeine per keer toedienen zo nodige elke 4 uur. Medische blunder vind ik dan ook niet correct.

Wel wil ik je heel veel sterkte wensen met je verlies.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 01:11

Bij een overdosis van codeïne treden er ernstige bijwerkingen op, zoals bemoeilijkte ademhaling, epilepsieachtige toevallen en bewustzijnsverlies. Een overdosering is ook te herkennen aan extreem kleine oogpupillen. komt niet overeen met je verhaal..

loesje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 12:35

merenque schreef:
Bij een overdosis van codeïne treden er ernstige bijwerkingen op, zoals bemoeilijkte ademhaling, epilepsieachtige toevallen en bewustzijnsverlies. Een overdosering is ook te herkennen aan extreem kleine oogpupillen. komt niet overeen met je verhaal..

even ter duidelijk ik heb 2 tabletten van 500/60 gekregen dat is dus in een keer 120 mg.
ikhad al beschreven dat ik helemaal niet goed ben geworden en mijn man heeft de auto langs de snelweg moeten stoppen omdat ik er niet meer bij was.
Zweet brak me aan alle kanten uit ik was heel erg misselijk en kon niet helder denken ik was verder extreem duizelig en hoopte dat ik flauw zal vallen en fatsoenlijk ademhalen was er ook niet bij maar ik wou naar huis en naar bed.
Ik dacht meteen aan een alergische reactie.
Ik ben immers zeer gevoelig voor medicijnen en mijn lijf reageerd hier erg sterk op.
Medicijnen als antibiotica met name doxiciclyne hebben mij al een hartaanval opgeleverd.
Ik reageer niet met een beetje uitslag als jeuk op medicijnen maar de kans op een hartaanval met dood tot gevolg is bij mij met een aanval voor 99% aanwezig.
Ik woon ook nog eens een ander land dus ik weet niet of hier ook andere smaestellingen zijn van medicijnend an in nederland.
Naar mijn ingreep is alles ook weggegooid ik weet ook niet of het een jongetje of meisje is geweest.
Als ik het van te voren had geweten had ik willen hebben dat ze gingen kijken wat de oorzaak was.
Het was immers geen heel klien propje meer.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:37

Ik heb geen ervaring of wat, maar ik wil je heel veel sterkte wensen de komende periode.
Wat vreselijk dat artsen zo'n grote fout kunnen maken!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:46

Heel veel sterkte Ach gut

Ik was 32 weken zwanger toen ik na mijn ongeluk ontslagen werd uit het ziekenhuis en als pijnstiller pcm/codeine mee kreeg. Ik mocht het van de verloskundige wel gebruiken maar alleen als ik echt ontzettend veel pijn had (dat is met alle medicatie zo overigens) er kunnen vele oorzaken zijn waardoor je een miskraam krijgt het lijkt mij niet dat door dit kleine beetje codeine het fout kan gaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:53

Heel veel sterkte met jullie verlies.

loesje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 17:13

waarschijnlijk ook niet door de codeine zelf maar het feit dat ik heel erg slecht op medicijnen kan reageren komt er vaak veel meer vrij dan alleen de stoffen door de gebruikte medicijnen maar ook andere stoffen die er voor zorgen dat je zo heftig reageerd.
Juist in mijn geval vertelde mijn nederlandse arts hadden ze nooit zo'n hoge dosis mogen geven ivm mijn geschiedenis.
Ik las net in een ander topic waar iemand een uitslag kreeg van antibiotica,ik krijg dat niet mijn lijf reageerd zo heftig dat bij mij een hartslistand binne enkele sec optreed.
Tijdens mijn operatie(ik had nog nooit een algehele narcose gehad) stond er ook een cardioloog klaar voor het geval dat en 4 narcotiseurs.
Ik wil gewoon uitzoeken of in mijn geval dit verkomen had kunnen worden als ik simpelweg de medicijnen niet had genomen.
Niet alleen voor nu maar ook voor in de toekomst.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:17

Maar met alle respect dan moet je dat antwoord niet op bokt zoeken, maar in de medische wereld. Kan me voorstellen dat je dit niet nog een keer wilt, maar dan moet je ergens een second opinion vragen.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:51

Ik vind het raar dat een arts je meer dan 60 mg codeine voorschrijft omdat het analgetisch effect dan niet toe neemt. D.w.z. dat het pijnstillent effect niet toe neemt. Waarom heb je geen contact opgenomen met een arts toen je er zo naar van werd? Het staat tenslotte in de bijsluiter dat je gelijk een arts moet raadplegen als je last van bepaalde bijwerkingen hebt.

Een miskraam lijkt me verschrikkelijk maar vaak is er geen aantoonbare verklaring voor. Ik wens je nogmaals veel sterkte!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:22

Dit staat er over het gebruik van codeine op consumed.nl

Er zijn onvoldoende gegevens over Codeine Tabletten (generiek) beschikbaar een eventuele schadelijkheid tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen.
Codeine Tabletten (generiek) niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).

Of het echt door de codeine komt, zal waarschijnlijk moeilijk te achterhalen zijn....

Sterkte met het verlies Ach gut

loesje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 21:03

MISTRAL94 schreef:
Maar met alle respect dan moet je dat antwoord niet op bokt zoeken, maar in de medische wereld. Kan me voorstellen dat je dit niet nog een keer wilt, maar dan moet je ergens een second opinion vragen.

ik vraag hier ook niet naar een nawoord maar naar ervaringen of misschien mensen die een miskraam hebben gehad door gevolgen van buitenaf.

loesje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 21:04

merenque schreef:
Ik vind het raar dat een arts je meer dan 60 mg codeine voorschrijft omdat het analgetisch effect dan niet toe neemt. D.w.z. dat het pijnstillent effect niet toe neemt. Waarom heb je geen contact opgenomen met een arts toen je er zo naar van werd? Het staat tenslotte in de bijsluiter dat je gelijk een arts moet raadplegen als je last van bepaalde bijwerkingen hebt.

Een miskraam lijkt me verschrikkelijk maar vaak is er geen aantoonbare verklaring voor. Ik wens je nogmaals veel sterkte!

klopt had ik ook moeten doen,maar ik voelde me zo slecht dat ik naar huis wilde en naar bed wou.
De volgende dag voelde ik me ook een stuk beter,maar je hebt gelijk ik had terug moeten gaan.