pijnlijke elleboog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

pijnlijke elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 20:18

hallo,

ik heb misschien wel een domme/overbodige vraag. ik sport sinds kort bij de plaatselijke sportschool. geweldig vindt ik het sinds ik niet meer paard rijd. ik doe dit omdat mijn gezondheid zienderogen achteruit ging sinds ik gestopt ben. wie weet helpt me dit.
ik rijd nu al een jaar niet meer serieus.
dinsdagavond heb ik een "bodypump" les gevolgt. werken met steps, gewichten (1 kg voor mij) en dergelijke. was erg leuk maar ook erg zwaar. het is voor alle delen van je lichaam bedoeld. wie weet zijn er mensen bekend mee.
hier kreeg ik uiteraard spierpijn van. de dag erna viel het mee maar de 2e dag was het natuurlijk vele malen erger. maar goed, dit had ik verwacht. nu is de spierpijn over maar blijf ik heel veel last houden van de spier boven het elleboog gewricht.
ik kan mijn arm niet volledig strekken of buigen. in eerste instantie ging ik er vanuit dat het gewoon spierpijn was maar de rest is allemaal over en hier blijf ik last van houden.
ik kan ook mijn arm niet enkele seconden in de lucht houden zodat er spanning op komt te staan. dit is erg pijnlijk.
kan het zijn dat ik kramp heb gehad snachts en dat ik dit nu voel? of heb ik een spiertje gescheurd. het lijkt de zitten bij de aanhechting van de spier. maar goed ik ben geen dokter, dus kan heel wat verzinnen maar dat hoeft niets te zeggen.

ik ben niet zo`n dokter-loper. kom er dankzij mijn gezondheidsproblemen vaak zat. maar omdat ik volgende week een blokstage heb bij een pensionstal waar ik veel en zwaar werk verricht, wil ik toch even zeker weten dat het niets is.

zal ik hiermee wel of niet naar de weekenddokter gaan?
(ik ben sowiezo van plan om morgen op de sportschool te kijken of er een begeleider/fysiotherapeut is. dan kan die even kijken.

heb er erg veel last van, het belemmerd me in alles. dus vandaar dat ik het er even op zet. wat denken jullie?

alvast bedankt Vork

Mila87

Re: pijnlijke elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:06

jammer dat er geen reacties zijn..maar ik weet intussen wat het is..een slijmbeurs ontsteking in het elleboog gewricht..ook wel tenniselleboog genoemd.
hier heb ik een paar weken last van..en dat nét voor mijn blokstage week.

Cantheon

Re: pijnlijke elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:17

Een tenniselleboog is ontzettend vervelend, heb er ook last van gehad. Doe het vooral rustig aan, want als je je arm al te snel gaat belasten, omdat de pijn minder is heb je kans dat het terugkomt en chronisch gaat worden. Succes!