Waarschijnlijk allergische reactie op antibiotica; bezoek HA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Waarschijnlijk allergische reactie op antibiotica; bezoek HA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 19:22

Ik heb gisteren van de longarts een zware antibiotica kuur gehad. Nu werd ik vanmorgen wakker en zitten mijn benen en bovenarmen onder de bulten. Het ziet eruit als netelroos (wat het ook wel zal zijn). Zoals dit (afbeelding van google);

Afbeelding

Nu jeukt het wel ontzettend, maar opzich is het wel uit te houden met wat afleiding (antibiotica is voor het goede doel Knipoog ). Moet ik nu morgen naar de huisarts of kan ik gewoon 2 weken lang deze pillen doorslikken en dan maar wachten wanneer het weer over is?

Het kan ook van mijn nieuwe inhalator komen, ook gisteren voor het eerst ingenomen..

Alvast bedankt voor een reactie! Lachen

Tooske

Re: Waarschijnlijk allergische reactie op antibiotica; bezoek HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:26

Zou wel even bellen voor advies naar de dokter en er niet zo mee rond blijven lopen.
Ziet er wel naar uit.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:33

Dit is idd typisch allergie en zou ik wel even naar laten kijken als ik jouw was Lachen Knipoog

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:43

Paula, ik zou toch maar even naar de huisarts gaan. Had die arts er niets van gezegd dan dat je er uitslag van kon krijgen? Mijn vader kreeg ook uitslag van zijn antibiotica kuur, volgens mij moest hij het van de huisarts ook alleen maar doen met talkpoeder. Maar ja het is wel vervelend. Krijg je iets om beter te worden wordt je daar weer naar van. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:32

Ik heb ook eens uitslag gekregen van een antibioticakuur. Zag er precies hetzelfde uit, jeukte wel maar was nog wel uit te houden.
Een aantal weken geleden heb ik een allergische reactie op codeiine gehad. Dit was echter wel netelroos en jeukte echt vreselijk. Ik heb veel en veel liever pijn dan dat ooit weer. Van jeuk kan je echt letterlijk gek worden.

Ik zou gewoon even bellen met je huisarts. Misschien dat je andere antibiotica voorgeschreven kan krijgen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:19

Ik had een paar maanden geleden ook ineens een alergische reactie op een antibiotica kuur (terwijl ik die zelfde al vaker gehad had) maar ik moest toen met die kuur stoppen.mocht hem niet afmaken.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:53

De jeuk wordt steeds erger, dus ga morgen maar even met de huisartsenpost bellen. Ga zo maar weer met talkpoeder aan de gang. Wordt nog lekker slapen zo. Scheve mond

De arts had niets verteld over uitslag.. Ik hoop echt dat er een alternatief is, zal toch mijn kuur af moeten maken ivm. longontsteking..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:54

Absoluut naar de dokter gaan, netelroos kan zich heel snel verspreiden, ik heb het vroeger over mijn hele lichaam gehad, en echt hoor; dan word je helemaal gek.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:30

Mijn oma was allergisch voor paracetamol, die kreeg ook zulke uitslag en dat jeukte heel erg.
Hopelijk is er een alternatief voor!
En onthoud het voor de volgende keer dat je antibiotica krijgt!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:35

Ik zou als ik jou was contact opnemen met de arts die je deze antibiotica heeft voorgeschreven. Deze kan dan aangeven of je moet stoppen, of dat je andere moet krijgen. Ik heb ook een longontsteking, en heb er Klacid 500 voor. Deze is in tablet vorm. Ik had de pech dat de apotheek de aanwijzing van de dosering van de arts niet had overgenomen, en kreeg teveel in een keer. Was echt ziek ervan. Nu is de dosis gehalveerd.
Als je een dosis overlslaat, kan het al niet genoeg meer werken voor je ontsteking. Echt gaan bellen! Beterschap!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:38

Ik adviseer ook om even langs de huisarts te gaan. Het komt vaak voor dat mensen een allergische reactie hebben op een ab kuur. Hij zal je ws. een andere voorschrijven en in je status noteren dat je een allergie hebt voor deze kuur zodat hij hem niet meer voorschrijft een volgende keer.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:36

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik stond vol, behalve in mijn gezicht (gelukkig Haha! )
Een week na het nemen van peniciline, ik bleek er allergisch voor te zijn.
Langs de huisarts gegaan, spuitje in mijn arm gekregen en een doos dikke pillen die ik heb kunnen slikken. Ik moest onmiddellijk stoppen met de antibiotica en kreeg een papiertje dat ik het niet meer mag krijgen.
Zeker even langsgaan bij de HA dus.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:47

Ben terug van de huisartsenpost, was blijkbaar weer een moeilijk geval. (kan ook niet anders als je Paula heet volgens mij. Nagelbijten / Gniffelen ) Naast bulten waren namelijk mijn speekselklieren opgezet, dokter had mij helemaal gecontroleerd en tsja, toen werd het wat ingewikkelder. Hij was bang dat ik er ook benauwder van zou gaan worden. Dus hij met een arts overleggen en nu heb ik idd andere antibiotica (een kuur van een week ipv. 2 weken?) en pilletjes die de allergie weg moeten nemen.
Barst nog van de jeuk, maargoed hopelijk gaat het nu over!
Bij de apotheek staat nu geregistreerd dat ik deze pillen niet meer mag, en de HA wordt ook op de hoogte gesteld.

Ik moet de pillen om de 8 uur innemen (dus 7:00, 15:00, 23:00) en ze moeten ook vóór het eten ingenomen worden. Maar om 3 uur 's middags en 11 uur 's avonds eet ik geen maaltijd meer.. Is dan een beschuitje oid. voldoende?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 13:04

Is het normaal dat het nu nog net zoveel jeukt als zaterdagmorgen? Nagelbijten / Gniffelen

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:33

Paula schreef:
De jeuk wordt steeds erger, dus ga morgen maar even met de huisartsenpost bellen. Ga zo maar weer met talkpoeder aan de gang. Wordt nog lekker slapen zo. Scheve mond

De arts had niets verteld over uitslag.. Ik hoop echt dat er een alternatief is, zal toch mijn kuur af moeten maken ivm. longontsteking..

Welke kuur heb je gekregen? ik heb ook net een longontsteking achter de rug en kreeg ook een allergische reactie. Heb 5 dagen diarree gehad. Had Amoxicilline gekregen juist omdat ik allergisch ben voor Doxiciclinne, daar kreeg ik dus ook van die bulten van.
Ik moest toen direct stoppen met die kuur maar die diarree was volgens mijn huisarts niet zo erg... Ach gut nou ik heb me echt ellendige gevoeld maar goed...

Zou als je zo heftig reageerd met uitslag direct stoppen met die kuur!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:40

Als je er nu nog zo erg last van hebt zou ik even opnieuw contact opnemen.

Heb een tijd terug ook Doxiciclinne kreeg hiervan ook een alergische reactie terwijl ik m al vaker gehad had. Heb vorige week toevallig ook Amoxicilline gehad en kreeg wel last van mn maag maar verder eigenlijk niets. Tot dat hij afgelopen was toen werd het veel erger..maagpijn/misselijk en nu overgeven en diarree ineens..Maar volgens hun is het nu een buikgriepvirus.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:48

Deze uitslag kreeg ik ook van peneceline!
Ik zou nog maar een keer naar de HA gaan of even bellen. Het kan namelijk gevaarlijk zijn. Ik ben destijds nl ook iedere keer flauw gevallen.
Heel veel beterschap in elk geval!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 14:58

Ik heb nu inderdaad Amoxicilline. Wat ik eerst had heb ik geen idee meer van.. Maar het kan ook zijn dat ik voor mijn pufje allergisch ben, in de bijwerkingen daarvan staat óók netelroos. Hoewel ze op de HAP geen moment eraan twijfelden..
Als ik morgenvroeg nog zo'n last heb wordt het maar weer een bezoekje HA.
Had liever een smeerseltje meegekregen zaterdag dan allergieremmers, heb nog geen één keer wat resultaat ervan gemerkt.
Diarree hoort denk ik een beetje bij antibiotica, je goede bacterien in je darm krijgen natuurlijk ook een opdonder. Vervelend is het idd..

Dankjulliewel! Lachen

edit; hoe snel was het bij jullie eigenlijk over, die uitslag dan? Bij overschakelen op andere kuur?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 11:46

Heb om half 12 weer een afspraak bij mijn eigen HA. Ben heel erg benieuwd wat hij ervan zegt.

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:48

Paula schreef:
edit; hoe snel was het bij jullie eigenlijk over, die uitslag dan? Bij overschakelen op andere kuur?

Heb tot 2 dagen nadat ik gestopt was met de kuur last gehad van mijn darmen. De longontsteking zit er nog steeds wel een beetje merk ik. tenminste ben gewoon nog niet helemaal de oude. Ben snel moe en nog wat kortademig. Gebruik nu gewoon iets vaker mijn Ventolin en dat helpt wel redelijk moet ik zeggen. Longontsteking kan weken duren voordat het helemaal weg is heb ik me laten vertellen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:46

Hoe is t geweest bij de HA?
Nog steeds klachten?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:14

Hij vond het heel erg raar dat ik nog steeds last had. Nu moet ik stoppen met mijn pufje en als het dan opknapt heb ik een dubbele allergische reactie gehad, voor antibiotica én pufje. Maargoed, heb er weer een hele pillenreeks bij, één speciale allergieremmer tegen netelroos (Telfast). Voel op het moment nog geen verschil, het jeuken zet net weer erg aan.

Als mijn klachten nu verergeren moet ik terugkomen en dan krijg ik een doorverwijzing naar de dermatoloog. Hihi, dokter had zelfs de assistente erbij gehaald; ik was een heel mooi voorbeeld van goed gevormde netelroos.. Nagelbijten / Gniffelen Krab het nu maar allemaal kapot, beter een schaaf/brandwond dan die krengerige jeuk.