Last van schouderblad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Last van schouderblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 09:55

Eigenlijk zolang als ik me kan herinneren heb ik last van mijn rechter schouderblad.

Een paar jaar terug is het erg geweest, toen ik op een stal werkte. Als ik naar huis zat op de brommer begon het ontzettend te branden en als ik bezig was had ik altijd het gevoel alsof mijn rechterarm heel zwaar was.
De huisarts kende het niet en stuurde me door naar een fysio die zei dat mijn schouder overbelast was. Heb daar dus verschillende massages gehad en daarmee zou het over gaan.
Vlak daarna ben ik ook gestopt met die baan en het branderige gevoel heb ik toen een paar jaar niet gehad.
Maar het zware gevoel in mijn schouder is eigenlijk nooit weggegaan.
Ook heb ik vaak dat als ik bijvoorbeeld voorover gebogen sta het ineens in mijn rug schiet, eigenlijk ook achter mijn schouderblad. Dan voelt het alsof er een mes in gestoken wordt.
Het branderige gevoel komt ook weer terug maar vreemd genoeg alleen als ik op een scooter zit. Als ik in de auto zit heb ik er geen last van.
En nu heb ik sinds 3 dagen last van een kloppend gevoel in mijn schouderblad. Dit is zowat 24 uur per dag en ben er vannacht zelfs wakker van geworden.

Ik ga er natuurlijk mee naar de huisarts maar daar heb ik volgende week pas tijd voor..
Dus ik vroeg me af of iemand weet wat dit kan zijn, en of iemand zoiets gehad heeft?

Sjolvir

Re: Last van schouderblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:07

op de brommer geef je gas met rechts??
althans wel op dat oude ding van mij..

branderig gevoel..
overbelasting verkeerde houding.. vaak oorzaak..
bovendien weet ik niet of dat voor jou geldt.. maar ik ben
ietwat te flexibel...

paardrijden niet altijd even grappig als je er last van hebt..
uitmesten ook niet.. brommer rijden dus ook niet..
(autorijden ook niet in mijn geval.. rij met rechts niet echt op
10 voor 2 of kwart voor 3......tikje lager.. zullen we maar
zeggen.. en sinds 1 1/2 jaar afwissellend met links.. )

gezien vliegles met paard en al, 1 1/2 jaar geleden Haha! ..
heb ik nu minder last van rechts dan links..
(alleen wel op een andere plek, voorkant van de schouder..)
maar of ik dat nou een verbetering kan noemen.. Knipoog ..

kennis van me is fysiotherapeut.. oefenen..
(en bijvoorbeeld zwemmen...) is het devies..
en ahum.. niet overbelasten.. ehh daar gaat het bij mij al
jaren mis.. denk ik...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 01:39

Overbelasting kan, het branderige gevoel doet mij denken aan een zenuwirritatie. Zoals sjolvir aangeeft - ligt het vaak aan je houding.
Het kan ook uitstralende pijn zijn vanuit buikorganen oid (lever/gal).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 08:37

Ik heb idd geen goede houding.. Dus dat zou kunnen.. Maar ik vind het gek dat ik dat branderige gevoel enzo een hele tijd niet gehad heb. Terwijl ik afgelopen zomer veel zwaarder werk deed dan dat ik nu doe.

Het is intussen echt zo erg geworden dat ik de hele nacht wakker gelegen heb van de pijn, dus ga zometeen maar naar de huisarts.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:00

Succes bij de huisarts! En laat je ons weten als hij het ook weet?

Zelf heb ik ook een irriterend gevoel gehad bij mijn schouder, een beetje in het puntje achter mijn schouderblad zeg maar.
Hiervoor ben ik naar de manueel therapeut geweest en hij zei ook dat het door mn houding kwam.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:10

Ik heb dat ook gehad en pijn in mijn nek. Bij mij kwam het door het paardrijden. Nu heb ik een andere intructrice en nergens geen last meer van. Ik moest veel te treng zijn en zat super krampachtig.
Ik ben naar de manueel therapeut geweest en ik heb wat oefeningen meegekregen. Maar die doe ik nu nooit meer en het is eigenlijk weg nu.
Het is een heel naar gevoel. Ik had al moeite om mijn telefoon omhoog te houden als iemand belde.
Ik denk dat je misschien te krampachig op je brommer zit dan. Wel apart dat je dan last krijgt!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 22:24

Ik krijg er ook last van als ik bijv op een stoel ga zitten. Of vandaag gewoon al vanuit het niets. (dat branderige)
Ik heb er op t moment ontzettend last van. De Huisarts zegt dus ook overbelast en heb onstekingsremmers meegekregen en een mitella om om mijn schouder wat rust te bieden.. Erg frustrerend. Nagelbijten / Gniffelen
Maar hopelijk kan hij zo voldoende rust krijgen en gaat het straks beter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:55

beterschap!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:45

herkenbaar ik heb een tintelend gevoel tussen m'n schouderblad links Zij zijn groot en ik is klein!, heel heel heel goed en vaak op je houding letten en oefeningen doen om die spieren sterker te maken