Hoe sporten als je weinig kan/mag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Hoe sporten als je weinig kan/mag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:09

Naja, omdat ik zelf eigelijk niet weet hoe of wat stel ik mijn vraag hier.
Mijn vriend wil graag gaan sporten (gewoon wat je buiten kan doen, of niet te veel geld kost, arme student enz..)
maar vriendlief heeft zeer zwakke knieën en polsen en een belabberde rug. Bij zijn knieën zijn zijn spieren overbelast dus die mag hij absolut niet te veel belasten, daar gaat hardlopen en paardrijden.
Gewichtheffen (ookal is het alleen maar bij armspieren) gaat ook moeilijk vanwege overbelaste polsen.
En stallen uitmesten is een hele goede training voor de buikspieren, maar helaas heeft hij ontzettende last van zijn rug (wat dat is weet ik niet)

Dus nu was mijn vraag wat kan hij wel doen? Ik blijf op zwemmen hangen, maar dat is ook weer vrij slecht voor z'n rug. Dat mag hij alleen als hij op z'n rug zwemt.

Dus weet iemand wat we dan wel kunnen doen?

Alvast bedankt.

Zammie

Re: Hoe sporten als je weinig kan/mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:17

Ik ben zelf rugpatient en kan nog steeds paardrijden en ook de stallen doen hoor... Zwemmen zou wel kunnen, maar dan moet je gaan zwemmen zoals oude mannetjes doen. Met de benen als het ware verder na beneden en een beetje lopen. Zo mag ik tenminste wel zwemmen... en natuurlijk op de rug. Op zich moet je dit gewoon langzaamaan opbouwen en vaker als 1 x per week maar bijv. 3 x per week. Als het teveel is geeft lichaam dit wel aan... Is er bij jullie geen zwembad die ook zwemles op therapie geeft? Daar hebben ze vaak wel de goede oefeningen die je dan zou kunnen doen...