Extreme vermoeidheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_hirley

Extreme vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:45

Na echt heel lang erover nagedacht te hebben of het nou wel of niet moet plaatsen plaats ik het toch maar.

Het is wel al weer van een jaar geleden maar ik zit er toch wel een beetje mee.

Aan het eind van de 4e klas gingen we gezellig op kamp naar de ardennen. Helemaal top had er super veel zin in. Van woendag tot vrijdag. Woensdag daar aangekomen allerlei activiteiten gedaan, was erg leuk. ' savonds gezellig bij het kampvuur. Rond een uur of half 1 gaan slapen. Donderdag ochtend vroeg op. Gezamelijk ontbijten en andere activiteiten gedaan. Tot tijdens het avondeten. We zaten gewoon heel gezellig te kletsen. Ik nam een hap van mijn hamburger, maar verslikte me. Ik had het zo benauwd dat ik geen eten meer hoefde. Ik ondersteunde me hoofd met 1 hand. Maar ik liep zo rood aan dat ik maar met 2 handen ging ondersteunen. Gelukkig zat er een leraar naast me en die merkte het. Hij vroeg of ik een glaasje water moest halen, maar ik ben dan zo van, nee komt wel goed. Hij ging toch maar even voor de zekerheid een andere leraar waarschuwen. Na het eten ben ik van tafel weggetrokken en moest ik apart zitten. Ze wisten niet wat ze met mij moesten doen. Daarom gingen ze het maar aan een andere leraar vragen. Die stelde voor om mij op de slaapzaal te leggen en dan werdt ik daarheen gebracht door de lerares. (er waren in totaal 3 leraren en 1 lerares mee). Echt binnen 3 seconden lag ik in diepe slaap. Die lerares heeft er even een leraar bij gehaald omdat ik meteen vertrokken was. Ze vonden het zo vreemd dat ze me maar weer wakker gemaakt hebben. Daarna hebben ze me nog om het uur wakker gemaakt voor de zekerheid. 's ochtends werd ik niet wakker, ik sliep door de klapperende pannendeksels die voor mijn bed stonden heen. Tijdens het ontbijt heeft een leraar mij geprobeerd wakker te maken. In het ontbijt had ik helemaal geen trek. Maar ik moest toch iets naar binnen krijgen. Na een paar uurtjes had ik eindelijk mijn broodje op. Ik heb die vrijdag ook niet meegedaan met de activiteiten. Ik heb de hele dag op een bankje buiten geslapen. Toen de andere leerlingen terug kwamen moesten ze me weer wakker maken dat we naar de bus moesten. In de bus lag ik na de eerste bocht al weer te slapen. Een goede vriendin van mij heeft dat gemeld bij een leraar en die heeft me weer om de zoveel minuten wakker gemaakt.
Maar goed, uiteindelijk thuis, lag ik om 7 uur weer in mijn bed. Mijn moeder heeft toen ook snachts nog gekeken of het wel allemaal goed met mij ging.

Gelukkig ging het wel allemaal goed, maar voelde me nog niet prettig. Toch maar eventjes bloed laten prikken. 6 buisjes bloed, maar helaas geen resultaat. Na 2 weken hadden we op gym de coupertest. Van mijn gymleraar hoefde ik maar 17 rondjes ivm ik me nog niet zo prettig voelde. Goed, ik ga de coupertest lopen. Tijdens de gymlessen was ik altijd erg fanatiek. Bloos . Maar goed ik had 19 rondjes gelopen. Toen ging mijn beste vriendin redden. Ik telde voor haar en zat op het bankje om uit te rusten. Zij was klaar en ik wilde opstaan om het aantal rondjes te melden. Ik stond op en ik voelde me duizelig worden. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik even moest gaan zitten. Ik zat op de grond en ging even liggen. En toen verkrampte mijn hele lichaam. Mijn handen, tenen, kuiten benen. Ik wist niet wat het was en het deed zo een pijn. Gelukkig haalde mijn vriendin de leraren erbij. Die dachten iets met mijn suikerspiegel. Suikerklontje gehaald. Toch maar even een ambulance gebeld. Die wilde eerst niet komen maar nadat mijn leraar ze even toegesproken had, kwam er toch een ambulance. Ik heb geen idee wat ze allemaal gedaan hebben, maar 1 ding weet ik wel ik moest even in de ambulance liggen. IK hoefde niet mee naar het ziekenhuis omdat ik een paar dagen van te voren al bloed had laten prikken.

Na een tijdje had ik nog wel zoiest van pff al sta ik op of loop ik trap ben ik al moe. Ik weet begot niet wat het is. Maar ik moet nu zeggen, daarom schrijf ik het ook maar, dat ik weer zoiets heb van kan het terugkomen. Als ik nu naar school ga (inmiddels doe ik opleiding paardenhouderij) dan heb ik tijdens de lessen zoiets van, als ik iets doe krijg ik weer zo een raar gevoel. Ik heb nog niet zo lang geleden een gesprek gehad met een lerares van mijn opleiding die ik nu volg. Daar heb ik een goed gesprek mee gehad en als er iets is moet ik het meteen melden. Maar het ging mij er om dat de school het ook weet.

Sorry voor zo een lang verhaal maar ik moest het eventjes kwijt.
Laatst bijgewerkt door odetteke op 28-02-08 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel verduidelijkt

Marigold

Re: # weet even geen toepasselijke titel #

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:48

misschien epileptie?
het hoort er wel bij dat je na een toeval erg moe kan zijn.....

edit: ik denk in elk geval dat het iets neurologisch kan zijn,
dus ik raad je aan om bij de huisarts een verwijsbrief voor de neuroloog te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:15

Ben je niet een beetje overwerkt/oververmoeid misschien?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:22

Als er niets uit je bloedwaardes naar voren komt zou ik het ook niet weten. Maar zou er in ieder geval niet zomaar genoegen mee nemen. Dat je nu constant bang bent is niet oké. Even naar de HA om een verwijsbrief voor het ziekenhuis voor diepere testen en onderzoeken.. Gewoon voor de zekerheid..

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:23

pheiffer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:25

Pfeiffer zie je in het bloed, en de bloedwaardes waren goed. Dus die is uitgesloten.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:11

Ik zou mij ook eens verder laten onderzoeken om te weten wat het precies is. Want als je niks doet kan het ook niet opgelost geraken.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:15

ben je ook gecontroleerd op virussen? Ik zou als ik jou was me nogmaals helemaal laten onderzoeken.

Sterkte

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:21

Verkrampen, samentrekken, duizelig, pijn, moe.. Klöte voor je!! Klinkt mij idd ook als epileptie..

Maar je niet laten afschepen met dat de bloedwaarders goed zijn, er kan een heust iets serieus aan de hand zijn zonder dat dat ik je bloed terug te zien is!

Sterkte!! Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:29

Goh wat eng tijdens dat kamp , dat je niet wakker werd , dat de leraren er niet meteen een dokter / ambulance bijgehaald hebben zeg ! Vind ik wel onverantwoord eigenlijk.

Het doet idd. aan epileptie denken , misschien iets dat er op lijkt ? Is ook iets neurologisch dus als er in je bloed niks te vinden is lijkt het me zeker niet onverstandig om je koppie eens door te laten meten Ach gut

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:34

pmarena schreef:
Goh wat eng tijdens dat kamp , dat je niet wakker werd , dat de leraren er niet meteen een dokter / ambulance bijgehaald hebben zeg ! Vind ik wel onverantwoord eigenlijk.

Idd dat snap ik ook niet, zij hebben de verantwoordelijk over je. En zowiezo als iemand niet wakker wil worden dan bel je toch een ambulance?
Ik zou iig naar de dokter gaan en je eens grondig laten onderzoeken, dit soort symptomen lijken mij niet helemaal normaal, voor iemadn van jou leeftijd.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:01

odetteke

Re: Extreme vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:35

LZP --> MW

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:41

Klopt het dat je helemaal okay en gezond was voordat je je verslikte en je dus geen lucht meer kreeg? Kan het dan niet dat er ergens iets beschadigd is waardoor je lichaam extra veel moeite moet doen om adem te halen? Dat is namelijk verschrikkelijk vermoeiend.. Geen idee of dat nog kan na zo'n lange tijd, maar misschien is het ook de moeite waard om dat eens te laten onderzoeken! Succes!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:14

Solvej schreef:
Misschien narcolepsie? De vrouw van mijn broer heeft dit en al je klachten lijken hierop:

http://www.narcolepsieforum.nl (het forum van de vrouw van mijn broer)

http://www.slaapwaakcentrum.nl

http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcolepsie

De oorzaken van Narcolepsie zijn volgens Wiki trouwens:

Oorzaken van narcolepsie

Narcolepsie wordt in verband gebracht met een beschadiging aan de amygdala of amandelkernen. In de hersenen is er een eiwit gevonden dat bij een grote groep, zo niet alle, narcolepsiepatiënten verminderd aanwezig is. Dit eiwit wordt hypocretine of orexine genoemd. Dit kan verklaren waarom narcolepsie in bepaalde families voorkomt.

Narcolepsie kan ook worden veroorzaakt door een Trauma (ongeval) en wordt dan aangemerkt als secundaire Narcolepsie. Deze vorm van Narcolepsie wordt vaak niet herkend. Eerst in een later stadium wordt er narcolepsie gediagnosticeerd en wordt de relatie tussen trauma en narcolepsie niet meer gelegd.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:46

Bedankt voor alle reacties. Voordat ik me verslikte was ik inderdaad ''gewoon'' gezond.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:17

Het ging langzamerhand wel iets beter. Tot donderdag 20 maart.
Ik was niet naar school gegaan omdat ik 's middags een bruiloft had en anders meer aan het reizen was dat ik op school zat.
' s Ochtends even met mijn moeder naar de winkel om wat leuke kleren te kopen voor de bruiloft.
Paar winkels afgegaan. Ik was als eerste geslaagd. Clown Nog even verder speuren en we stonden in een winkel. Mijn moeder was aan kleren aan het passen. Ik sta rustig te wachten. Maar opeens werd ik beetje duizelig, maar het was ook erg warm in de winkel. Ik stond tegen een tafeltje aan, ( verder weet ik het niet precies) maar ik was flauwgevallen en eventjes buiten bewust zijn geweest. Ik kwam na wel weer snel bij, maar wilde meteen op staan maar je lichaam kan dat nog niet aan. Dat ik mijn ogen opende zei ik ook meteen '' ik ben weer bij '' . * heel vreemd bevat dat zelf ook nog niet*.

Dat meisje in de winkel vertelde dat ik tegen dat tafeltje aan stond en dat zij opeens dat tafeltje en mij voorbij zag vliegen. In eerste instantie dacht ze dat ik struikelde maar ik bleef liggen. Mensen allemaal om me heen, en ze wilde wel de ambulance bellen maar ik was op dat moment wel weer een beetje bij. (wat ik hier boven had geschreven)
Maar ik kreeg wat water met suiker en een vochtig doekje en bleef even tegen de muur aan zitten. Later ging het wel weer. Ik had nog wel de rest van de dag dat ik er niet helemaal bij was.

Ook gaan we met school dit jaar naar Oenkerk. Ik zit daar niet tegenop maar ik heb wel een soort van angst omdat er geen leraressen/leraren mee gaan. Aan de ene kant moet dat niets uitmaken want dat zijn ook maar mensen. En angst is eigenlijk al helemaal niet goed.
Gelukkig heb ik daar vandaag met wat mensen op school over gepraat.
Nu hou ik een soort logboek bij, en schrijf ik daarin hoe ik me die dag voelde en of er nog iets opmerkelijks was. Als ik later besluit Eerlijk gezegt ben ik niet zo een doktertype of ik moet daar en daarheen om toch maar even langs de huisarts of iets anders te gaan, kunnen hun hier misschien een patroon of iets aan zien.

Op school zijn ze met mij bezig om een plan te bedenken voor wat het beste is. Allerlei info verzamelen en dan gaan we verder overleggen.

Wat me nu ineens te binnen schiet is eigenlijk dat ik met het verhaal hier boven, dat ik bij de huisarts was dat ik wat info mee had gekregen van hyperventilatie. Maar eerlijk gezegt weet ik niet meer precies waarvoor.. of ik dat nou had of nee ik weet het niet.

Die donderdag ik weet niet waardoor het kwam. Maar het was in ieder geval erg warm in die winkel en had wel iets gegeten maar niet veel. Van mezelf weet ik dat ik niet de beste eter ben maar het is ook weer niet dat ik expres niet eet om flauw te vallen. Dat wil ik absoluut niet.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het weer eventjes van me afschrijven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:55

Vervelend Ach gut

Een soort logboek bijhouden is altijd goed. Als je daarin elke dag schrijft wat je wanneer eet , hoe laat je naar bed gaat en opstaat , hoe je je voelt....kun je later terugzien of er patronen inzitten inderdaad.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:00

Kan heel goed iets psychisch zijn..
Hyperventilatie kan hetzelfde veroorzaken, en vooral omdat je zelf al aangeeft dat je heel erg bang bent dat het vaker gebeurt.
Zo ontwikkel je een angststoornis, en doordat je verkeerd gaat ademen zodra je ook maar lichte paniek voelt of als je even draaierig bent of iets in die trant, kun je flauwvallen of erg moe worden.

Ik zou dit probleem eens voorleggen bij een psychiater

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:11

Eigenlijk schrijf ik er niet in op wat en wanneer ik eet en hoelaat ik naar bed ga en opsta. Er staatwel in hoe ik me voel en wat ik voel en hoe dat eventueel kan komen.

Maar misschien is dat inderdaad een goed idee.

We zijn nu bezig om te kijken of het iets is bij een m.....loog. Ik weet niet meer hoe het heet. Maar daar heb ik het voornamelijk met school erover. Dat wacht ik nog even af en anders ga ik maar is kijken wat het handigst is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:42

Als je met dat eten opschrijft dan blijkt misschien dat je elke keer na een bepaald soort voedingsmiddel zo'n wegtrekker hebt. In het echt valt het niet op , maar in zo'n schriftje kun je dan gaan teruglezen en zie je dat steeds een soortgelijke combinatie van factoren voor komt.

Wie weet is het wel elke keer als je langer dan 5 uur niks gegeten hebt en dan een appelsapje neemt , zoiets mafs Tong uitsteken