nagel eraf, wat doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

putzy

nagel eraf, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:05

zal het even uitleggen,
ik heb al een hele tijd last van een ontstoken teen,
ging hiervoor altijd naar de pedicure toe maar het hielp niets.

nu moest ik maandag naar de dokter omdat ik bijna niet meer kon lopen omdat een paard op mn hak was gesprongen.
en toen zag hij mijn teen en hij zei hier moeten we echt iets aan doen.

dus morgen (donderdag) wordt er een stuk van mijn nagel afgehaald.
kreeg al van meerdere mensen te horen dat het ongeveer 2 weken gaat duren voordat het genezen is en ik in deze tijd ook geen schoenen aan kan hebben. en dat het ontzettend zeer gaat doen Huilen

nu is mijn probleem, ik ben altijd vrij actief met paardrijden en softballen, en ik ben bang dat ik straks 2 weken stil moet gaan zitten. Softballen heb ik al uit mijn hoofd gezet maar heeft iemand ervaring met hoe ik toch iets met de paarden kan doen en hoe lang het bij jullie heeft geduurt voordat het genezen was?

want ik vind 2 weken echt te lang om niet te kunnen rijden, longeren of in ieder geval iets te kunnen doen met de paarden.

Qaos

Re: nagel eraf, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:11

Hoi mijn nagel moest er ook af (grote teen) nadat ik hem gestoten had. Ik heb 2 dagen een beetje last gehad en daarna kon ik gewoon mijn schoenen weer aan. Het heeft wel 1,5 jaar geduurd voordat de nagel weer helemaal aangegroeid was.
Je moet alleen een beetje opletten met stoten.
Succes
Groetjes.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:25

Ik ben een aantal jaren geleden ook geopereerd aan mijn grote tenen. Beide nagels zijn er destijds helemaal afgehaald. En idd het is best gevoelig... Ik heb een paar dagen niet kunnen lopen en daarna 2 weken geen schoenen aan gehad. Maar daarna gaat het best snel beter. Je moet idd wel oppassen met stoten. Dat kan echt heel zeer doen.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:33

oohw, volgens mij gaat het dan allemaal nog wel meevallen,
bij mij wordt alleen een randje eraf gehaalt en die wordt dan soort van gesealt zodat hij niet weer teruggroeid.

bedankt voor de reacties

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:38

Ow ja...die snap ik...
Ik denk ook wel dat dat mee gaat vallen. Sterkte in elk geval!!!

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:40

bedankt, zal nog wel laten weten hoe het is gegaan. kneep hem echt wel, ben namelijk niet zo van het stilzitten

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:06

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden ook de nagel van mn teen eraf gestoten. In het begin deed dit heel erg veel pijn, maar ik moet zeggen dat ik diezelfde avond, weliswaar met ruime bergschoenen, alweer rondliep op een feestje en de volgende dag een springwedstrijd heb gereden! Al met al heb ik een week last gehad en toen kon ik weer normale schoenen aan. Ik adviseer je om je teen de eerste dagen goed in te pakken met verband, dan heb je minder last van druk van schoenen enzo..

Succes!