Weer een aantal jaren terug heb ik een tweede test laten doen. Hier kwam uit dat ik eigenlijk allergisch ben voor vanalles: poezen (en ik heb er 2 maar die gaan mooi niet weg), bomen, parfum, stof enzenz. (gelukkig niet voor paarden dus dat valt weer mee!) Jaarlijks haal ik zo'n hooikoortsspuit, en dat helpt wel even in de tijd dat de bomen in bloei gaan.
Nu zijn er medicijnen om dit te onderdrukken, maar ik leef gewoon met het feit dat mijn neus altijd dicht zit, en ik altijd heel veel moet niezen. Eigenlijk zo'n beetje chronisch neusverkouden dus. Vervelend, maar je leert ermee leven.
Jaren terug ben ik begonnen met het gebruiken van neusspray, zoals je die gewoon bij de drogist kunt kopen. Die mag je officieel maar een dag of drie gebruiken. Ik gebruik het spul echter al jaren. Het ging zover dat waar normale mensen portomonnee, sleutels en sigaretten standaard meenemen, ik standaard portomonnee, sleutels en neusspray meeneem. Vooral 's nachts kon ik zonder niet slapen, alles zit dicht en slapen gaat dan gewoon niet.
Een jaar terug ben ik hiermee naar de huisarts geweest, ik had er schoon genoeg van. Die afhankelijkheid is gewoon lastig, en voor mijn neus kan het ook niet goed zijn (al heb ik geen negatieve zaken eraan overgehouden). Ik kreeg toen een neusspray voorgeschreven die de gevoeligheid zou verminderen (flexonase) en ik ben weer dagelijks de pilletjes gaan slikken. Na drie weken ben ik teruggeweest en alles zag er rustig uit (neusslijmvlies) en ik was min of meer 'genezen'.
En toen.... werd ik eens écht verkouden... en kon ik weer niet slapen van een verstopte neus, en nu heb ik wéér overal waar ik ga neusspray bij me.

En nu heb ik sinds gisteren besloten dat ik er weer schoon genoeg van heb (neusspray was weer op en ik zat me al in allerlei bochten te wringen om vandaag maar vooral bij de drogist langs te kunnen, lijk wel een junk) dus ik ga 'cold turkey'. Ik koop gewoon niets meer en ga eens zien of het over een paar weken beter gaat.
Met als gevolg... dat mijn neus weer helemaal dicht zit... lekker lastig als je de telefoon moet opnemen met zo'n verkouden stem. Maar ik zet door!

Nu weet ik dat er nog heel veel meer mensen min of meer verslaafd zijn aan het spul. Wellicht ook bokkers?