Oefeningen zere rug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jillie1994

Oefeningen zere rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 01:04

Ja hoor, ik sta te poepscheppen, buk net even om de schep er goed in te douwen, knak.
Door mijn rug heen gegaan.
Toen ben ik even gaan zitten, en kon ik ook even niet staan, want dan viel ik gewoon net zo hard weer.
Later kon ik weer staan.
Nu kan ik niet meer bukken en bij bepaalde bewegingen doet het gewoon heel erg zeer.
Net in bad, kon ik ook al niet meer opstaan, en mijn (onder)broek aan krijgen.
Heeft iemand oefeningen wat zouden kunnen helpen?
De fisio vind mijn moeder onzin, tjah, moeders Clown
Tips? Tricks?
Het doet echt @!%*& pijn.

marlies85

Re: Oefeningen zere rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 01:13

Neem paracetamols en probeer zo veel mogelijk in beweging te blijven.Probeer niet te veel en te lang te zitten, want dat is erg belastend voor je rug.Warmte is een weldaad voor de spieren dus een warm/heet bad of douche kan geen kwaad.Echte oefeningen zijn er niet voor, het moet vanzelf 'genezen' .Om het toch wat soepel te houden kun je het volgende doen:
- ga staan en zet je voeten op schouderbreedte uit elkaar.
- Strek je armen zijwaarts.
- Draai rustig naar links en rechts met je bovenlichaam.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 01:19

wat ik altijd wel een fijne oefening vind (maar weet niet of dit nu wel zo veilig is) je pakt met je handen de deurklink vast en zakt door je knieen waardoor je eigenlijk aan de klink hangt. hier rek je je rug goed op.
En verder goed warm houden met spiergel enz.
succes ermee!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 01:29

Pilates? yogalesje? Tong uitsteken

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:36

Ik volg dit ook ff, wanti k heb al paar weken gekneusde rug, maar in ieder geval, de HA zei me wel dat ik gewoon normaal alle dagelijkse dingen moest doen, en vooral niet platliggen, omdat dan je rug kan vastzitten...Ik weet niet of dat ook voor door de rug gaan geld.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:40

Je moet vooral niet te lang gaan zitten, dat is erg slecht voor je rug. Vooral veel lopen. Oefeningen kan ik je zo niet geven. Elke rugpijn is anders. Daar zul je toch voor naar de fysio moeten. Die kan je onderzoeken en goede oefeningen meegeven als je die al mag doen.....

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:34

Geef het 1 tot 2 weken. 70-80% van een klacht zoals jij hem beschrijft gaat uit zichzelf over in deze periode!
Het beleid van de fysiotherapeut hoort nu hands-off te zijn - hoewel veel toch een behandeling geven.
Belangrijk is om actief te blijven (stimuleerd doorbloeding!), maar forseer het niet. Pijnstilling kan het verlichten en ervoor zorgen dat je niet dusdanig pijn ontwijkt dat andere delen overbelast worden.
Ik ga dus helemaal met Marlies85 mee Knipoog