Hey,
Twee jaar geleden heb ik een paard bovenop mn toendertijd zwaar gekneusde knie (motorongeluk) gekregen waardoor mijn achterste kruisband zwaar uitgerekt is waardoor het totaal geen functie meer heeft (net niet gescheurd). Een geisoleerde achterste kruisbandlaesie komt erg weinig voor en ik kan dus ook zeer weinig ervaringen hierover vinden.
Ben nu al dik een jaar bezig met fysiotherapie en kom niks verder. Om de haverklap heb ik een ander deel van mn knie overbelast door "normaal" dagelijks gebruik (de ene keer mn knieschijf, dan weer een andere band etc) waardoor ik weer niet goed kan trainen. Ook als het wel goed gaat loop ik elke keer weer tegen een pijngrens aan. Ik heb er nog veel last van en overweeg dus een reconstructie, maar mijn chirurg stelde dit elke keer uit omdat ze het "liever niet doen" omdat het moeilijk bereikbaar is en er weinig te zeggen is over de uitkomst. Zo doorgaan is echter ook geen optie.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met reconstructie van de achterste kruisband? Voorste kruisband verhalen zijn er genoeg en jammergenoeg is dit niet goed vergelijkbaar.