Springschenen/ Shin splints >brace/bandage gebruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unity

Springschenen/ Shin splints >brace/bandage gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:58

Zoals de titel zegt:
Ik heb last van dit euvel. Al sinds een maand of 5, een te hard hockeyveld, te veel getraint, minimale demping.
Al een tijdje bij de fysio onder behandeling, maar het komt iedere keer weer terug. Ondanks de nieuwe (wel juiste) schoenen, goede begeleiding, het rustig opbouwen etc. etc.

Nu ben ik benieuwd:
Wie heeft er ervaring met evt. speciale braces en/of bandages als tijdelijke oplossing?
Ik heb een tijdje tape gebruikt, werkt goed, maar kost een vermogen en je huid Haha!

Ik ben benieuwd!!

Pytje

Re: Springschenen/ Shin splints >brace/bandage gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:13

ik heb geen ervaring met springschenen, wel met kapotte achillespezen door hockey. Dit werd ondanks fysio behandelingen (oa me stroomschokjes), speciale schoenen e.d. niet beter en moest noodgedwongen stoppen.

Na hoeveel tijd rust heb je geen last meer? En wat vind je fysio van die braces? Ik denk namelijk dat je het probleem moet aanpakken en zo min mogelijk moet ondersteunen, anders wordt het alleen maar erger. Zo kon ik op een gegeven moment niet eens meer fatsoenlijk lopen en nog steeds (bijna 10 jaar later) nog steeds niet op harde ondergrond rennen zonder last te krijgen.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 00:48

3 mnd alleen fietsen, zwemmen, wandelen, rekken, masseren, platte schoenen dragen, etc. Het bewegen allen binnen de pijngrens. Daarna rustig opbouwen. Het stomme is dat ik nu gewoon een half uur recht uit kan lopen op de loopband, kan versnellen etc. maar zodra het op hockey aankomt en we een klein beetje gericht gaan trainen op wat bochtenwerk/sprintje dat het gelijk problemen geeft. Dat is al meerdere keren voorgekomen, dan dus weer een aantal stappen terug, rustig aan doen en dan van daar uit weer verder.
Met tape gaat het goed. Dat geeft in feite het zelfde idee als zo'n brace. Behalve dan dat mijn huid etc. dat tapen gewoon niet trekt (en je een half uur bezig bent voor dat klote klusje Knipoog ) Uiteraard is een brace/tape/etc geen blijvende oplossing.

Pheyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 01:56

ik ben wel benieuwd naar andere antwoorden, want ik schijn het zelfde te hebben.. ik wil heel graag het hardlopen weer oppakken maar dan moet het wel vertrouwd zijn..