Zammie schreef:Probeer eens een voet op de wc bril te zetten, dan kun je je benen iets verder openen en de rest ook

Heb ik last van op de laatste dagen van m'n menstruatie en heeft te maken met dat je droger bent van binnen.
voet op de wc bril doe ik altijd 
Fitz: nee er is er nooit eentje in blijven zitten nee 
Crossmonster: Ja dat dacht ik ook
Maar ik durfde het eerst niet te plaatsen 
Kanelly schreef:Juist omdat je waarschijnlijk bang bent dat het weer pijn gaat doen, ga je je spannen en dan gaat het inbrengen nog moeilijker.
Het is moeilijk, maar probeer je te ontspannen

Je kan de tampon ook even vochtig maken met wat spuug ( ja klinkt misschien vies, is het niet

) die dingen zijn gortdroog en als je dan inderdaad weinig vloeit, gaat het allemaal niet zo soepeltjes...
okee dank je wel !! 
polly2 schreef:Probeer eens dit:
ga eens met je ene been op de rand van de badkuip of wc staan en probeer 'm dan eens in te brengen.
of een beetje spuug aan de tampon doen.
Blijft het pijnlijk...dan even maandverband blijven gebruiken....
Even aanzien of het bij je volgende menstruaties ook zo blijft. Ik heb even in je profiel gekeken en gezien dat je 17 wordt dit jaar.
Dus echt heel jong ben je niet meer (ik bedoel dit ten aanzien van tampongebruik...je bent geen twaalf...zo bedoel ik het).
Blijf je er problemen mee houden, laat je dan eens onderzoeken door je huisarts.
Er kan van alles aan de hand zijn: vaginisme (dit is een onwillekeurige reactie van je lichaam om de toegang van de tampon tegen te houden, dit is in principe psychisch en is met oefeningen op te lossen)
Of je bent te nauw en dat wordt wel eens opgelost met een verwijdingsplastique (kleine ingreep om de toegang wijder te maken).
Of je hebt last van (ik weet niet meer precies hoe het heet): huppeldepup vestibulum. Dan zit er een soort randje...een soort drempeltje aan het begin van je vagina, die de tampon tegenhoudt. Dat kan ook operatief verwijderd worden (dit heb ik gehad...ik herken je probleem dan ook en het is niets om je voor te schamen)
JA ik gebruik de tampon pas een jaar ongeveer fanatiek omdat het zo pijn deed
Maar aangezien ik maandverband nogal onhygienisch vind, gebruik ik dat liever niet 
Ik zal eens met ons mam overleggen, het kan goed tussen mijn oren zitten maar ik ben eingelijk nooit echt gespannen 
vraagje: kun je dat randje zelf voelen ?
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 26-02-08 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt