Uitermate veel pijn met het inbrengen van een tampon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Uitermate veel pijn met het inbrengen van een tampon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:16

Hee Doei!

Okee, krijgt nu al spijt dat ze dit neer zet maar we zijn toch met meiden onder elkaar Lachen

Vroeger als ik ongesteld was deed ik altijd maandverband in, nu ongeveer een half jaar gebruik ik tampons ( gewoon de mini's van OB) De laatste tijd bij het inbrengen doet dit erg veel pijn, als hij eenmaal zit dan is het goed Lachen
Gisteren weer, heb nu maar maandverband in:
Weet iemand waar dit aan ligt ? Alvast bedankt Lachen

Vast wat dingen van te voren:
- ik gebruik altijd O.B
- heb nog geen sex gehad met een jongen

( okee dit is best beschamend Bloos )

EDIT: ik ben aan de pil Lachen
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 26-02-08 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: Uitermate veel pijn met het inbrengen van een tampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:21

je hoeft je nergens voor te schamen !

Ik denk dat je gewoon nog wat smalletjes bent,
Je hebt de kleinste maat tampon, dit moet in principe goed zijn ,
Vloei je wellicht nog wat weinig?
Ik heb er ook wel eens last van, sinds ik de nuvaring gebruik, vloei ik minder en doet het inbrengen idd soms wat pijn, uithalen ook.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:28

Misschien een hele rare vraag.. maar weet je zeker dat er geen tampon in is blijven zitten? (je zou de eerste niet zijn)

Als het niet snel overgaat zou ik toch naar de Huisarts gaan.. ondanks dat dit een moeilijk onderwerp is om over te praten.

Heel veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:30

Juist omdat je waarschijnlijk bang bent dat het weer pijn gaat doen, ga je je spannen en dan gaat het inbrengen nog moeilijker.
Het is moeilijk, maar probeer je te ontspannen Ja

Je kan de tampon ook even vochtig maken met wat spuug ( ja klinkt misschien vies, is het niet Haha! ) die dingen zijn gortdroog en als je dan inderdaad weinig vloeit, gaat het allemaal niet zo soepeltjes...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:30

dat geloof ik niet fitz, dan zou de pijn aanhouden als de tampon erin zit Knipoog

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:32

je zou ook voor t inbrengen wat vaseline op je .. kunnen smeren zodat de tampon wat makkelijker erin glijd. babyolie kan ook maar daar zit parfum in, en dat is niet heel goed voor de zuurgraad..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:32

Probeer eens een voet op de wc bril te zetten, dan kun je je benen iets verder openen en de rest ook Knipoog Heb ik last van op de laatste dagen van m'n menstruatie en heeft te maken met dat je droger bent van binnen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:33

Probeer eens dit:

ga eens met je ene been op de rand van de badkuip of wc staan en probeer 'm dan eens in te brengen.
of een beetje spuug aan de tampon doen.

Blijft het pijnlijk...dan even maandverband blijven gebruiken....

Even aanzien of het bij je volgende menstruaties ook zo blijft. Ik heb even in je profiel gekeken en gezien dat je 17 wordt dit jaar.
Dus echt heel jong ben je niet meer (ik bedoel dit ten aanzien van tampongebruik...je bent geen twaalf...zo bedoel ik het).

Blijf je er problemen mee houden, laat je dan eens onderzoeken door je huisarts.
Er kan van alles aan de hand zijn: vaginisme (dit is een onwillekeurige reactie van je lichaam om de toegang van de tampon tegen te houden, dit is in principe psychisch en is met oefeningen op te lossen)
Of je bent te nauw en dat wordt wel eens opgelost met een verwijdingsplastique (kleine ingreep om de toegang wijder te maken).
Of je hebt last van (ik weet niet meer precies hoe het heet): huppeldepup vestibulum. Dan zit er een soort randje...een soort drempeltje aan het begin van je vagina, die de tampon tegenhoudt. Dat kan ook operatief verwijderd worden (dit heb ik gehad...ik herken je probleem dan ook en het is niets om je voor te schamen)

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:33

Bij de Etos kun je speciaal hiervoor een soort van gel kopen om "jezelf" te bevochtigen (klinkt ook wel raar nu ik dit zo schrijf) en dan doet het niet zo zeer meer.

Ik had het in het begin ook, en toen had ik op een gegeven moment echt angst zo van: als dit al niet lukt, hoe moet het dan met ene jongen straks? Bloos Bloos Bloos Maar hierdoor ga je zoveel spannen, dat het niet meer lukt.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:34

Kanelly schreef:
Juist omdat je waarschijnlijk bang bent dat het weer pijn gaat doen, ga je je spannen en dan gaat het inbrengen nog moeilijker.

Je kan de tampon ook even vochtig maken met wat spuug ( ja klinkt misschien vies, is het niet Haha! ) die dingen zijn gortdroog en als je dan inderdaad weinig vloeit, gaat het allemaal niet zo soepeltjes...

ik ga hier in mee. je moet je echt goed ontspannen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:38

nadientsjuu schreef:
je zou ook voor t inbrengen wat vaseline op je .. kunnen smeren zodat de tampon wat makkelijker erin glijd. babyolie kan ook maar daar zit parfum in, en dat is niet heel goed voor de zuurgraad..

Please, doe dit niet! Dat is natuurlijk vragen om infecties en jeuk e.d.
Als je zoiets wil, haal dan glijmiddel, maar ga er in geen dingen op en in smeren die er niet voor gemaakt zijn.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:41

Zammie schreef:
Probeer eens een voet op de wc bril te zetten, dan kun je je benen iets verder openen en de rest ook Knipoog Heb ik last van op de laatste dagen van m'n menstruatie en heeft te maken met dat je droger bent van binnen.

voet op de wc bril doe ik altijd Lachen

Fitz: nee er is er nooit eentje in blijven zitten nee Nagelbijten / Gniffelen

Crossmonster: Ja dat dacht ik ook Lachen Maar ik durfde het eerst niet te plaatsen Nagelbijten / Gniffelen
Kanelly schreef:

okee dank je wel !! Lachen

polly2 schreef:
Probeer eens dit:

ga eens met je ene been op de rand van de badkuip of wc staan en probeer 'm dan eens in te brengen.
of een beetje spuug aan de tampon doen.

Blijft het pijnlijk...dan even maandverband blijven gebruiken....

Even aanzien of het bij je volgende menstruaties ook zo blijft. Ik heb even in je profiel gekeken en gezien dat je 17 wordt dit jaar.
Dus echt heel jong ben je niet meer (ik bedoel dit ten aanzien van tampongebruik...je bent geen twaalf...zo bedoel ik het).

Blijf je er problemen mee houden, laat je dan eens onderzoeken door je huisarts.
Er kan van alles aan de hand zijn: vaginisme (dit is een onwillekeurige reactie van je lichaam om de toegang van de tampon tegen te houden, dit is in principe psychisch en is met oefeningen op te lossen)
Of je bent te nauw en dat wordt wel eens opgelost met een verwijdingsplastique (kleine ingreep om de toegang wijder te maken).
Of je hebt last van (ik weet niet meer precies hoe het heet): huppeldepup vestibulum. Dan zit er een soort randje...een soort drempeltje aan het begin van je vagina, die de tampon tegenhoudt. Dat kan ook operatief verwijderd worden (dit heb ik gehad...ik herken je probleem dan ook en het is niets om je voor te schamen)

JA ik gebruik de tampon pas een jaar ongeveer fanatiek omdat het zo pijn deed Knipoog Maar aangezien ik maandverband nogal onhygienisch vind, gebruik ik dat liever niet Knipoog

Ik zal eens met ons mam overleggen, het kan goed tussen mijn oren zitten maar ik ben eingelijk nooit echt gespannen Lachen

vraagje: kun je dat randje zelf voelen ? Lachen
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 26-02-08 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:42

Uhm... gezien je zegt dat het eerst geen zeer deed, zou het evt ook een schimmelinfectie kunnen zijn, zorgt ook voor veel pijn daaronder, bij tampon inbrengen (en ook bij seks)....

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:43

Loesss schreef:
Uhm... gezien je zegt dat het eerst geen zeer deed, zou het evt ook een schimmelinfectie kunnen zijn, zorgt ook voor veel pijn daaronder, bij tampon inbrengen (en ook bij seks)....

het was eerst niet zo erg bedoelde ik Lachen Vanaf de 1e keer dat ik het probeerde --> 13 , was het niet echt makkelijk bij het inbrengen, het ging stroef en daarom heb ik het daarna maar amper gebruikt Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:45

Heb je wel eens een tampon geprobeerd met zo'n inbrenghuls? als je die huls goed nat maakt met spuug gaat het ook wat soepeler Lachen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:45

Welshcobfan schreef:
Heb je wel eens een tampon geprobeerd met zo'n inbrenghuls? als je die huls goed nat maakt met spuug gaat het ook wat soepeler Lachen

nee ik heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord Bloos

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:47

Kanelly schreef:
nadientsjuu schreef:

Please, doe dit niet! Dat is natuurlijk vragen om infecties en jeuk e.d.
Als je zoiets wil, haal dan glijmiddel, maar ga er in geen dingen op en in smeren die er niet voor gemaakt zijn.

ik gebruik niets, vind het eigenlijk ook een beetje raar dat zo'n kleine tampon er niet in kan. om het maar raar te zeggen een piemel moet er ook in passen. ik denk dat vasaline het er wel beter in laat glijden. en anders glijmiddel ofzo ja.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:48

lotjj92 schreef:
ik gebruik niets, vind het eigenlijk ook een beetje raar dat zo'n kleine tampon er niet in kan. om het maar raar te zeggen een piemel moet er ook in passen. ik denk dat vasaline het er wel beter in laat glijden. en anders glijmiddel ofzo ja.

dat was ook de reden waarom ik het topic open Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:50

Ik denk dat je te gespannen bent met het inbrengen..
Je moet je echt helemaal ontspannen. Ik had dit vroeger eigenlijk ook heel vaak. Lachen
Gewoon even wennen en binnenkort voel je het niet meer zo erg hoor. Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:51

ik denk eerlijk gezegd dat je een keer ff gewoon moet doorduwen. doet eerst zeer. maar als het er eenmaal in zit. niet te vaak verwisselen want dan is het heel droog. maar dan wen je eraan

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:52

Somebitch schreef:
Ik denk dat je te gespannen bent met het inbrengen..
Je moet je echt helemaal ontspannen. Ik had dit vroeger eigenlijk ook heel vaak. Lachen
Gewoon even wennen en binnenkort voel je het niet meer zo erg hoor. Lachen

Okee Lachen Dank je !
Ik wacht het nog 2 strippen af en als ik daarna nog zo veel last heb ga ik naar de huisarts,, ik begin nu toch wel te denken dat ik mezelf onbewust heel erg span Nagelbijten / Gniffelen

Lotjj92:
Ik duw hem ook altijd door tot hij erin zit zeg maar,, en daarna heb ik geen last, maar ik wissel om de paar uur zeker,, en het induwen zelf doet gewoon pijn Nagelbijten / Gniffelen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:53

Ik denk zelf niet dat de huisarts je hiermee kunt helpen..
Het is echt het onbewuste spannen etc..

Veel oefenen.. Misschien inderdaad met glijmiddel proberen?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:01

Ik zal even toelichten hoe het met mij ging...maar dat is wel een beetje genant... Bloos
Ik had dus ook van die problemen met tampons. Omdat ik op hoog niveau wedstrijden zwom en hard trainde voor het NK was dat voor mij echt een probleem dat ik geen tampons kon gebruiken.
Dus...naar de huisarts...die stelde vast: vaginsme...ik naar de sexuoloog (was nog nooit met een jongen naar bed geweest, was toen nog heel jong...moet je je voorstellen.. Bloos ).
Die stelde vast dat het geen vagisme was. Terug naar de huisarts. Door naar de gynaecoloog. Die stelde vast dat ik te nauw was. Toen heb ik een verwijdingsplastique gehad (kleine operatieve ingreep om de opening wijder te maken).
Toen kon ik OB mini's gebruiken.
Jaren later kreeg ik een vriend en op een gegeven moment ook sex natuurlijk. Dit ging wel...maar altijd moeizaam. Hij was nogal fors geschapen.... Bloos Na zeven jaar ging deze relatie uit.
Toen leerde ik mijn huidige man kennen. Weer ging de sex moeizaam. Mijn man (toen nog mijn vriend) vond dit niet normaal en vond dat ik nogmaals naar de dokter moest. Hij met me mee (inmiddels verhuisd, dus andere dokter). Weer naar de sexuoloog met de diagnose vaginisme. Gezien mijn verleden en de operatie zou ik spanning opbouwen. Samen met manlief naar de sexuoloog. Die vond dat het geen vaginisme was...zucht... Doorverwezen naar de gynaecoloog. En die stelde vestibulum huppeldepup vast. Dat randje dus. Dat komt soms voor bij vrouwen, maar is vrij onbekend. Ik ben door die arts geopereerd...en sinds dien geen centje pijn meer Haha!
Ik was toen inmiddels 29 jaar oud...kun je nagaan....
En nee...dat randje kun je niet voelen. Als zelfs twee huisartsen en 1 gynaecoloog het over het hoofd zien...
De laatste arts waar ik ben geweest was op dit probleem gepromoveerd. Daarom was ik ook naar hem doorverwezen en hij stelde het onmiddellijk vast.
Laatst bijgewerkt door polly2 op 26-02-08 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:02

Als ik de boel niet eerst even nat maak, dan krijg ik de tampon er ook met geen mogelijkheid in...

(als het om jongens gaat: als het goed gaat wordt je dan vanzelf nat en is de boel wat soepeler Clown)

Polly2: jeetje zeg! wat een gedoe! gelukkig is nu alles toch goedgekomen Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:03

Ik ben ook nauw van mezelf hoor.. Dat merk ik vooral als ik een tijdje geen seks heb gehad.. Dan lijkt het alsof ik weer smaller word Clown