slapen op arm...angst voor Dropping Hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

slapen op arm...angst voor Dropping Hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 12:07

Even proberen kort en bondig uit te leggen:

Normaliter slaap ik gewoon rustig en word ik ook gewoon normaal en rustig wakker
Nu is het al 6 weken zo dat als ik wakker word mijn hele bed overhoop is,kussens alle kanten op en soms het komplete dekbed omgekeerd
Ook ligt mijn rechterhand telkens in hele rare posities....ik lig er of bovenop of heb mijn hand/arm heel raar in een kronkel naar mij toe getrokken
Dit resulteert in het feit dat ik elke dag met een tintelende en pijnlijke rechterhand wakker word
Na een minuut of 15 trekt het allemaal weg en heb ik de rest van de dag weinig last
Soms wat stijfheid/spierpijn of wat krampig gevoel in mijn rechterhand wat overigens niet vreemd is nadat ie zoveel te verduren heeft gehad.

Nu vraag ik mij dus af .....hoe komt dit zo? en wat doe ik eraan? Ben niet echt een huisarts ren type en vind dit eigenlijk wel echt onzinnig voor een huisarts ,maar misschien zie ik het wel verkeerd Bloos

En ik heb ook grote angst voor een eventuele "Dropping Hand"
Aangezien mijn vader hier ooit eens mee is opgestaan en daarna bijna een jaar verlamd is geweest aan zijn rechterhand
Ook bij hem begon het met een tintelende hand nadat hij er waarschijnlijk op geslapen had.

Ik slaap voor de rest goed, diep en heb momenteel niet heel veel stress ofzo, juist omgekeerd, het gaat nu net weer allemaal even een heel stuk beter Haha!

Iemand een oplossing of toch maar naar de HA?

chamleona

Re: slapen op arm...angst voor Dropping Hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:21

Ik denk dat het verstandig is dat je er even na laat kijken bij HA.
Sterkte!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:31

dat tintelen in je hand...ik denk dat iedereen dat wel eens heeft als hij wakker word.
de bloedtoevoer naar de hand word dan afgeknelt. en als er dan weer ineens voldoende bloed in de hand word gepompt wil het inderdaad wel eens gaan tintelen..
lijkt mij onschuldig.. maar als je het zelf niet vertrouwd...

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:32

Maak je je misschien ergens zorgen over aangezien je je hele bed overhoop haalt?Het is dus alleen je rechterhand? Probeer eens na te gaan of er een oorzaak is voor het onrustig slapen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:37

Ik lig er ook altijd op en heb nu na 3 uur nog steeds een pijnlijke arm Knipoog
Ik word er snachts ook geregeld wakker van en met tijden is het erger of minder. Ik heb een grote knuffel in bed waar ik mijn arm omheen vouw en dan heb ik er stukken minder last van Ja
Ik heb al kalkvorming in mijn linkerschouder dus die is sowieso al pijnlijker,...
Ander kussen, ander matras??? Ik zou niet gelijk het ergste denken in ieder geval Knipoog

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:40

ik heb iher ook last van, ik ben ook wel eens wakker geworden dat ik me hele rechterarm niet meer voelde en ook niet wist waar die lag, en dat ik hem gewoon moest pakken, al ik op mijn buik slaap dan kan ik eerts ook niks meer met me rechter hand, het is bij mij wel altijd rechts.
ik weet ook niet precies wat ik er aan kan doen, dus ik vorlg dit even.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:33

Saskia008 schreef:
dat tintelen in je hand...ik denk dat iedereen dat wel eens heeft als hij wakker word.
de bloedtoevoer naar de hand word dan afgeknelt. en als er dan weer ineens voldoende bloed in de hand word gepompt wil het inderdaad wel eens gaan tintelen..
lijkt mij onschuldig.. maar als je het zelf niet vertrouwd...

dat snap ik Knipoog
ik weet dat het komt omdat ik op mijn arm/hand lig en zo de toevoer afknel
maar waarom ik ineens sinds een week of 6 echt telkens op mijn arm ga liggen of in zo een moeilijke positie plaats is mij niet duidelijk Verward

net als dat bed overhoop halen
ik heb idd een hele depressieve periode gehad maar ben er nu heel goed aan het uitkomen juist
heb weer vele positieve dingen gevonden die me goed doen en volgens mijn vrienden straal ik ook echt weer Haha!

cyntje: ander kussen en matras doe ik niet zo snel aangezien ik een peperduur matras heb van 800 euro en hele dure kussens....mede dit omdat ik gewoon geen troep wil waar ik "slechter" van wordt

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:54

Misschien toch onbewust frustratie die er uit moet? Ik noem maar wat hoor..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:58

karin84 schreef:
Misschien toch onbewust frustratie die er uit moet? Ik noem maar wat hoor..

ja wie weet maar hoe lang zou ik het nog aan moeten kijken dan?
die dropping hand zit mij namelijk erg dwars aangezien ik mijn rechterhand met de weken steeds meer ga voelen...
en heb het natuurlijk van mijn vader meegemaakt hoe hij van de ene op de andere dag ineens verlamd was Verdrietig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:59

Je zou een keertje een afspraak kunnen maken bij de Acupuncturist, ook voor het feit dat je zo ligt te woelen 's nachts.

En een chiropractor voor nek/schouders. Heb je last gehad met computeren? Probeer eens je rechterarm te ontzien en te gaan muizen met links. Is even wennen, maar goed te doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 15:07

Cassidy schreef:
Je zou een keertje een afspraak kunnen maken bij de Acupuncturist, ook voor het feit dat je zo ligt te woelen 's nachts.

En een chiropractor voor nek/schouders. Heb je last gehad met computeren? Probeer eens je rechterarm te ontzien en te gaan muizen met links. Is even wennen, maar goed te doen.

acupuncturist heb ik idd goede ervaring mee....ik zal er eens aan denken

ik heb geen last met computeren...maar ik lig dan ook vaak in verschillende standen op mijn bank met de laptop of op schoot of op tafel of wat ook
gebruik ook niet altijd mijn muis maar vaak ook alleen de pad

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:15

Ik slaap soms ook met een spalk om ( links ) dan leg je je arm toch niet zo snel onder je lijf. Als ik dat een paar dagen doe heb ik er ook minder last van.
Kun je ook gewoon een skeelerspalkje voor nemen Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 15:18

Cyntje schreef:
Ik slaap soms ook met een spalk om ( links ) dan leg je je arm toch niet zo snel onder je lijf. Als ik dat een paar dagen doe heb ik er ook minder last van.
Kun je ook gewoon een skeelerspalkje voor nemen Ja

ik kan inderdaad eens kijken wat ik die met zo een skeelerpolsje om.... heb er nog wel 1 ergens liggen

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:55

Skeelerpolsje heb ik hier nog voor je liggen naadje als jij m niet kan vinden.
Kijk het anders nog even aan en ga dan toch voor de zekerheid even naar HA.
Zal je wel helpen onthouden Tong uitsteken

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:57

Ik heb dit de laatste tijd ook telkens. Ik word er soms wakker van van de tinteling in mijn hand. Echt heel vervelend en blijf dit topic zeker even volgen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:58

Gevoeligheid van zenuwen voor druk is vaak familiair bepaald. Weet niet of er meer in de familie zijn. Zou het even overleggen met de HA.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:14

ik werd vanmorgen dus weer helemaal met 1 arm in de lucht gekronkeld omhoog tegen de spijlen wakker en de 2e kussen lag half op het bed en het dekbed weer kompleet omgedraaid Scheve mond

kijk het nog een klein weekje aan anders zit ik bij de HA

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:12

zo slaap ik al mijn hele leven Haha!
Ik begin met een net opgemaakt bed en word wakker met een woest bed Haha! Soms lig ik met mijn hoofd bij het voeten eind. Ik heb een bed van 1.80 breed en 2.10 lang dus ik kan ook overdwars liggen Haha!
Ik word heel vaak snachts wakker wat ik met mijn arm omhoog heb geslapen ofzo en dat mijn arm + hand dan even verlamt is dus dan voel ik niks meer. Dan hang ik hem even uit bed dat het bloed er weer instroomt en dan is het weer over.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 01:36

Goh zeg ik heb hetzelfde, behalve dat ik mijn bed overhoop haal. En omdat het al een paar dagen achter elkaar is dat ik met een pijnlijke hand wakker wordt, heb ik nu in de dag pijnlijke tintelingen. Ik zit niet zo lekker in mijn vel en heb ook vreselijke nachtmerries sinds ik zo wakker wordt. Misschien toch onderkende frustraties.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 03:25

of het hangt in de lucht ? Ik heb er ook last van met rechterarm. Iets van de laatste week...heb het nooit eerder gehad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 07:11

Citaat:
En ik heb ook grote angst voor een eventuele "Dropping Hand"
Aangezien mijn vader hier ooit eens mee is opgestaan en daarna bijna een jaar verlamd is geweest aan zijn rechterhand
Ook bij hem begon het met een tintelende hand nadat hij er waarschijnlijk op geslapen had.

ik heb zo'n idee dat je een beetje veel met je rechterhand bezig bent?
en dus zoveel dat je daarom snachts zo raar en druk slaapt? Knipoog

tintelingen hoeven niet eens perse te resulteren in een dropping hand.
ik heb zelf er ook wel last van gehad van tintelingen door een verkeerde slaaphouding en dat trekt weer weg als je met je armen in een rechte houding gaat slapen. in mijn geval kreeg ik een brace om waarbij mijn arm dus recht bleef.
schijnt een heel veel voorkomend probleem te zijn Knipoog

in elk geval niet zoveel meebezig zijn!! maak je er niet zo druk om dan slaap je vast een stuk rustiger
we zitten trouwens in de overgang van warm naar koud weer, andere luchtdruk dus,daarvan gaan heel veel mensen heel onrustig slapen, afgelopen nacht viel het mee,maar gisteren heb ik dus waardeloos geslapen.. Slapen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:10

heel flauwe tip mss, koop een goed kussen. IK slaap altijd op mijn arm als ik een te dun kussen heb.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:27

Ik heb in beide armen beknelde zenuwen (bij het bekende plekje waar je weleens zo'n stroomschokje kan krijgen) in de elleboog. Ook ik ben zo iemand die automatisch een arm onder het hoofd trekt, of allebei. Ik ben aan allebei mijn handen geopereerd vanwege een carpaal tunnel syndroom, wat ook van die akelige tintelingen geeft. Beide zijn mij trouwens gevolg van mijn diabetes.

Sinds ik op zo'n voedingskussen slaap wat voor baby's/zwangeren gebruikt wordt, slaap ik als een roos. Automatisch leg ik mijn hoofd in het midden en mijn armen erop, want ik ben een verschrikkelijke eigenwijze buikslaper. Ik mis mijn kussen ook enorm als ik ergens anders slaap!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:04

Ik neem mijn kussen (bijna) altijd mee, precies om die reden Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:01

Ik neem mijn kussen ook altijd mee,... ik heb zo'n kussen wat op een Tempur lijkt.
Op een normaal kussen kan ik niet slapen dan slaap ik liever met niks Nagelbijten / Gniffelen