Vreselijke pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zam_Cas

Vreselijke pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:51

Hoi allemaal,

Om even te beginnen ; ik piep niet snel en doe het ook niet graag maar heb zo'n vreselijke pijn dat ik "hoop" dat iemand het herkend. Afspraak bij de dokter staat al.

Sinds een maand heb ik weleens steken aan de binnenkant van mijn elleboog met uitstralingen naar mijn hand. Ik nam dit niet echt serieus en wist ook niet wat het was.

Sinds zondag voel ik een vreselijke pijn aan de binnenkant van mijn elleboog, het steekt in mijn pols en mijn vingers voelen geregeld doof/ slapend aan.

Een stapel papier dragen met links lukte me al niet omdat ik een beetje duidelig werd. Het voelt alsof iemand met een scherp mes in mijn arm steekt en ik voel het nu constant. Slapen gaat bijna niet, want geen enkele positie is comfortabel.

Ik heb het alleen links, typen gaat ook moeizaam en langzaam.

iemand enig idee wat het is en wat ik het beste kan doen?

bedankt..

Anoniem

Re: Vreselijke pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:52

Is het geen RSI?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:53

tennisarm ? heeft mijn moeder ook (aan beide armen) al jaren en die heeft de zelfde klachten

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:54

Geen idee.. Het is alleen links. Nooit eerder klachten gehad

Tennisarm? Wat mijn vader noemt een stofzuigarm? Overbelasting is dat toch?

Mijn arm voelt verder helemaal lam.. Moeilijk uit te leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:55

karin84 schreef:
Geen idee.. Het is alleen links. Nooit eerder klachten gehad

Tennisarm? Wat mijn vader noemt een stofzuigarm? Overbelasting is dat toch?

ja zit in slijmbeurzen in je elleboog

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:56

het carpaal tunnelsyndroom kan ook nog tot de mogelijkheid behoren.( een vernauwing rond een zenuw/beknelling)

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:59

Voel het ook in mijn schouder en in mijn pols. Mijn vingers lijken wel de hele dag te slapen (de topjes). Het ergste zit in mijn elleboog, maar echt aan de binnenkant. Ik heb geen idee hoe dat heet.
De bovenkant van mijn hand steekt ook al. Heb dit nooit eerder gehad, maar pijn doet het wel!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:04

marlies85 schreef:
het carpaal tunnelsyndroom kan ook nog tot de mogelijkheid behoren.( een vernauwing rond een zenuw/beknelling)

Hier moest ik ook aan denken ja.. Ik heb dat ook en hoewel ik de pijn niet herken, het dove gevoel herken ik wel! Er zijn ook mensen die die pijn er bij hebben.. Als het blijft zou ik gewoon even langs de dokter gaan Lachen

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 12:05

Ja, de afspraak staat al. Voel het nu niet bij tijd en wijlen, maar continue.. Zucht!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:23

kan misschien ook een ontsteking zijn Verward
zou in jouw geval zeker even naar een HA stappen

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:31

Ja naar de huisarts ga ik sowieso, maar die is donderdag pas weer aanwezig. Met vlagen is de pijn zo erg dat ik niet weet hoe ik het heb. Ondersteun dan 't liefst mijn arm, maar dat werk ook maar even..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:35

Ik moet eigenlijk ook gelijk aan een tennisarm denken....
Van het carpaal tunnelsyndroom weet ik niet genoeg af...
Sterkte bij de HA.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:09

Tennisarm, stofzuigarm, golfarm.. Dat vrees ik ook! Hopen dat de dokter met beter nieuws komt..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:10

Is er verder niets te zien aan je elleboog?

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:11

Je moet dan nog wel lang wachten met erge pijn. Is er geen invalarts die even kan kijken? He tlijkt mij geen pretje nog zo lang te moeten wachten.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:34

Er loopt een assistente, maar die heeft me al eens naar huis gestuurd met vreselijke allergie en de mededeling "het gaat wel over". Dus daar heb ik geen vertrouwen in..

Niks te zien aan mijn elleboog, het voelt alleen wat gespannen maar misschien is dat wel helemaal niet zo..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:51

Ik zou rust nemen met je arm, bind er een mitella om oid. Het kan dan gerust nog steeds zeer doen, maar rust is het enige dat werkt bij overbelasting/rsi. Als je pijnstillers neemt en je je arm niet meer voelt ga je weer over de belastingsgrens heen en maak je het alleen maar erger dus ff opbinden en een paracetamol er in zou ik zeggen Tong uitsteken

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 15:54

Heb nog geen pijnstilling genomen, daar maak ik het in dit geval alleen maar erger mee. Vraag wel of mijn lieve vriendje mijn arm omhoog wilt houden Knipoog
Vanavond ga ik niks doen, alleen maar lief zijn voor mijn arm. Nu gaat het wel even, maar weet nu al dat ik dadelijk weer zo'n pijnscheut krijg..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:57

Ik had dat in mijn pols, dat was dus wel rsi. Wel door een ongelukje wat ik eerder heb gehad waarschijnlijk (glas in pols). Doet erg veel zeer en bij mij hebben ze het ingegipst omdat het maar niet over ging. Wel pas nadat ik maanden verder was en al ontstekingsremmers ed heb gehad die niks hielpen.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:57

Een tennisarm zit aan de andere kant van je elleboog, golfersarm zit wel in dat gebied, ook bij het carpaal tunnelsyndroom voel je niet je elleboog.
Ik denk ook aan CANS (RSI) of TOC/TOS, maargoed das best lastig beoordelen zo achter de computer Knipoog

Zit je vaak achter de computer? Heb je last van je nek? Slechte houding?

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:10

Geen last van mijn nek, dagelijks achter PC maar allemaal aangepast materiaal. Gecontroleerd door ARBO etc, mijn houding let ik heel erg op i.v.m mijn rug. Als ik 10 min slecht zit krijg ik er last van.

Het zit echt in het "holletje" van mijn elleboog met steken in mijn pols (binnenkant) en hand. Heb behoorlijk pijn ja, typen gaat ook alleen met rechts

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:12

Mijn pijn kwam destijds uit mijn nek voort. Vreem genoeg had ik geen pijn aan mijn nek, maar er zat een bobbel die op de zenuwen van mijn arm drukten.
Met een goed hoofdkussen en rust is het gelukig genezen (ik ben destijds wel naar het ziekenhuis geweest voor rontgen, om zeker te weten dat mijn wervers goed stonden).

2 jaar terug had ik helse pijn door een armspier ontsteking... dat trok ook enorm door naar mijn handen.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 17:13

Voelde dat alsof er een mes in je arm steekt? (dat denk ik althans, heb nooit een mes in mijn arm gehad) Ik heb het ook als ik mijn arm gewoon laat hangen. Vanavond maar eens lekker in bad en weinig doen Lachen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:15

Ik dacht ook aan een tennisarm, het het zelf nog nooit gehad maar mijn moeder wel.
Succes ermee in ieder geval!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:19

Het kan CTS of RSI zijn,... althans bij mij leken het ook dergelijke klachten te zijn,... het was bij mij onwijs overbelast en uiteindelijk heb ik kalkvorming in mijn linkerschouder eraan overgehouden!
Zorg dat ze je goed behandelen en dat je er niet te lang mee door blijft lopen!